Pagina 136 van 780

Geplaatst: 12 sep 2010 12:01
door rookie77
@ Sharkman,


Waarschijnlijk duidelijk, maar wat bedoel je met SI?
Ken me niet uit met deze term. (moet ik me schamen???)

Geplaatst: 12 sep 2010 12:22
door sharkman113
Niet als het je eerste cannondale is.

Cannondale is de pionier op het gebied van geïntegreerde oversized brackets/trapasssen.
Uiteindelijk heeft dit geleid tot het BB30 systeem en lange tijd maakte cannondale haar eigen crankstellen (o.a. onder de naam code).
Uiteindelijk heeft dit geleid tot de huidige Hollowgram crankstellen (eerst de zilveren SI en nu de zwarte of zilveren SI/SL).
Punt is dat het huidige SI/SL crankstel nog steeds verreweg het beste BB30 compatible crankstel is (FSA, alhoewel ze een flink deel van de onderdelen maken) kan er niet eens bij in de schaduw staan met haar bb30 carbon producten.
Eigenlijk zou Cannondale al haar BB30 frames met het eigen crankstel uit moeten rusten (dat zou het in ieder geval betaalbaar maken).
Nu kost een volledige setup bijna 1100 Euro waarbij de (FSA) lagering (en dan vooral de keramische lagers) echt heel erg slecht is (phil wood biedt een perfect alternatief en gezien de prijs van de lagers zou Cannondale er dan nog voldoende winst op maken).

Geplaatst: 12 sep 2010 12:41
door Livio Livius
Sharkman 1 schreef:Nu kost een volledige setup bijna 1100 Euro waarbij de (FSA) lagering (en dan vooral de keramische lagers) echt heel erg slecht is (phil wood biedt een perfect alternatief en gezien de prijs van de lagers zou Cannondale er dan nog voldoende winst op maken).


Welk alternatief van Phil dan? Nooit gezien.

Geplaatst: 12 sep 2010 12:46
door sharkman113
Phil wood levert losse lagers voor een Cannondale BB30 crankstel. Ben nu aan het proberen deze naar Nederland te halen.
(net zoals er ceramic speed lagers leverbaar zijn maar aangezien ik weinig in keramische lagers voor fietsgebruik zie heb ik liever gewoon staal).

Zijn overigens de Phil Wood BB30 6806 lagers

en voor de echte lagerfreaks: full ceramic

http://www.youtube.com/watch?v=MH7m0CT-W9I

Geplaatst: 12 sep 2010 13:05
door feysie
Sharkman 1 schreef:Niet als het je eerste cannondale is.

Cannondale is de pionier op het gebied van geïntegreerde oversized brackets/trapasssen.
Uiteindelijk heeft dit geleid tot het BB30 systeem en lange tijd maakte cannondale haar eigen crankstellen (o.a. onder de naam code).
Uiteindelijk heeft dit geleid tot de huidige Hollowgram crankstellen (eerst de zilveren SI en nu de zwarte of zilveren SI/SL).
Punt is dat het huidige SI/SL crankstel nog steeds verreweg het beste BB30 compatible crankstel is (FSA, alhoewel ze een flink deel van de onderdelen maken) kan er niet eens bij in de schaduw staan met haar bb30 carbon producten.
Eigenlijk zou Cannondale al haar BB30 frames met het eigen crankstel uit moeten rusten (dat zou het in ieder geval betaalbaar maken).
Nu kost een volledige setup bijna 1100 Euro waarbij de (FSA) lagering (en dan vooral de keramische lagers) echt heel erg slecht is (phil wood biedt een perfect alternatief en gezien de prijs van de lagers zou Cannondale er dan nog voldoende winst op maken).


Dus is het FSA SL-K Light carbon BB30 crankstel prijs-kwaliteit onvoldoende of enkel de lagers?

Geplaatst: 12 sep 2010 13:12
door sharkman113
Gaat hier meer over wat het best beschikbare is.
Prijs - kwaliteit van FSA is redelijk ok tot goed. Bij de kwaliteit van FSA heb ik steeds weer mijn twijfels maar cannondale koopt het spul kennelijk voor een habbekrats oem in en de klant krijgt waar hij voor betaald (klachten met fsa zijn steeds weer passing, bijgeluiden, matige lagering en soms inferieur aluminium).
Als je ziet wat een SISL kost is een Si cranstel van FSA een koopje en kun je drie volledige setups voor de prijs van een SISL kopen (en die laatste gaat echt niet drie keer langer mee...., sterker nog de bladen van een Si komen gewoon van FSA.....)
Overall is een SISL misschien 20-30 % "beter" maar ook een SI/SL is niet perfect en of dit de meerprijs waard is moet iedereen voor zich uitmaken.

Geplaatst: 12 sep 2010 15:58
door wilcoelskamp
Sharkman 1 schreef:
Vanmiddag in ontvangst mogen nemen en ben er blij mee.
Daar is niets limited aan. Da's gewoon een overgespoten Sram red bb30 crankset Ongetwijfeld overgebleven van een Supersix Red. Punt is dat de grijze bladen op een cannondale er zo beroerd uitzien (vooral op een witte) dat je de keuze hebt om of voor zwarte Stronglight of FSA bladen te gaan of meteen voor de veel betere/duurdere SI te gaan (en het aanwezige crankstel te dumpen).
Dit was één van de redenen voor mij om niet voor de Red fiets te gaan.


Hij is niet overgespoten het is gewoon een 100% SRAM RED uitvoering met op de crankarmen een Cannondale lay-out. Op de zijkant van de crankarmen staat ook "Powered bij SRAM"
Je kunt ook duidelijk de uni direct carbon layout van de SRAM cranksets gewoon zien.
De armen wegen ook net zo zwaar als een ander SRAM crankset. Toevallig nog een SRAM set hier liggen. gewicht = 612gram (zonder lagers)

Ik ben zover ik kon zoeken de archieven nagegaan en kan geen model vinden waar dit crankstel op geleverd is.

Productie datum is van Nov. 2009, staat op de binnenkant crankarmen.
En op de fietsen van jaar 2010 is deze versie niet geleverd.
Dus als iemand mij wel kan vertellen van welke fiets hij af komt, dan zou het me verrassen als dit een serie-productie crank was.

De kettingbladen staan uitstekend bij mijn Six fiets (zwart/grijs-antraciet/wit). Je hebt gewoon een verkeerde fiets gekocht als je de bladen niet mooi bij de fiets hebt gekocht ;)
Of je hebt geen goede smaak :p

Geplaatst: 12 sep 2010 16:29
door sharkman113
Dan moet je toch beter zoeken, voor de versie van 2010 (uitgeleverd vanaf eind 2009) wordt toch echt dit crankstel op de Supersix gebruikt.
Maar respect als jij bij een gekocht crankstel een bijpassende frame zoekt (zie je toch niet heel vaak :-)

zie ook hier:

http://thedangerousofficial.blogspot.co ... nd-cx.html

En tenzij je ook graag witte sportsokken bij je Armani pak draagt zou ik toch willen stellen dat deze kleur bladen echt van weinig smaak getuigen op een witte (verder zwart afgemonteerde fiets....). Nog los van het feit dat ik Sram compact bladen veel te massief vindt ogen....

Crankstel is trouwens gewoon een voor Cannondale gespoten (Sram red cannondale customized) Red crank.

Geplaatst: 12 sep 2010 17:51
door rookie77
Droeg Michael J niet altijd witte sportsokken?

Smaak valt te twisten en het ziet er inderdaad massief uit, doch...ach, wat maakt het uit.

Geplaatst: 12 sep 2010 19:13
door wilcoelskamp
@Sharkman 1;
Haha dat zal wel mooi wezen om zo bij de fabrikant je eigen afmontage en frame kan samen te stellen.

Ieder geval klasse dat je me een voorbeeld hebt kunnen geven, je hebt er duidelijk meer kaas van gegeten over de modellenreeks van Cannondale.
Maar even een domme vraag van mij. De modellen waar dit crankstel op zit komt dus van een SuperSix Hi-mod alleen modeljaar 2011?
Maar jij zegt dat dit al gemonteerd word op een SuperSix van modeljaar 2010?
Ik ben nog weining foto's of brochures tegengekomen waar dit crankstel in staat.

Tja smaken verschillen, en het klopt dat de RED bladen er wat massief uit zien maar ik vind het wel mooi om te zien.
Ik heb hier een Force en Red crankstel thuisliggen en heb op dit moment gekozen voor de Red versie.



[img=http://www.pedrosbikeshop.ch/images/cat ... ap86qnf1b4]

Geplaatst: 12 sep 2010 20:28
door sharkman113
Da's het nadeel van Cannondale, Frame wordt samen met een complete oem set aangeleverd bij de importeru en vervolgens wordt gemonteerd wat in dat pakket zit.
De red van 2010 ziet er op gefotoshopte plaatjes anders uit als de werkelijke uitvoering (op de plaatjes en de eerste modellen waren met een gewoon red crankstel daarna kon het jouw crankstel of een gewoon red crankstel gemonteerd zijn).
Wat thans wordt afgeleverd als model 2011 wijkt ook weer iets af van het boven getoonde model (kabels e.d. verschillen van kleur).

En wat betreft het Cannondale "red" crankstel. Denk dat het op een blauwe of zwarte system six ook niet verkeerd staat (enkel niet op een witte). Maar niet dat met een paar zwarte sierlijkere bladen niet op te lossen is..... (overigens is de afgebeelde fiets in de kleur CRB en daar staat het een stuk netter op...)

Geplaatst: 12 sep 2010 20:55
door wilcoelskamp
Ok duidelijk. zoals ik zei, op mijn zwart/antraciet Six fiets is de bedoeling dit het gemonteerd gaat worden.
Ieder geval beter als de FSA gossamer crank.
zit nog te twijfelen of ik de 105 groep ga upgraden naar een Red groep of de Force 2010 groep. De Force 2010 heeft net een leuke geannodiseerde laag, wat donkerder van kleur.
Red groep is alleen met een blanke kleur leverbaar. Ieder geval de 105 groep word 100% geupgrade door een SRAM groep.