Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 26 jun 2011 18:26

tomkolkman schreef:Solo rondje Posbank 204 KM
Zo en dan vandaag maar eens een lange solo rit uitgezet die mij richting de posbank heeft gebracht...
Tsja, het Nationale Park De Veluwezoom..., ik fiets er graag en vaak. Alleen nu even niet ;) .

Knappe afstand heb je trouwens gereden en leuk 'op papier gezet'! En van dat soort gemiddeldes kan ik tegenwoordig alleen nog maar dromen...
60 x Ventoux

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 26 jun 2011 19:21

legrimpeur schreef:
tomkolkman schreef:Solo rondje Posbank 204 KM
Zo en dan vandaag maar eens een lange solo rit uitgezet die mij richting de posbank heeft gebracht...
Tsja, het Nationale Park De Veluwezoom..., ik fiets er graag en vaak. Alleen nu even niet ;) .

Knappe afstand heb je trouwens gereden en leuk 'op papier gezet'! En van dat soort gemiddeldes kan ik tegenwoordig alleen nog maar dromen...
Ik mag jou stukjes anders ook graag lezen, zeker met de foto's erbij! Ik ben dan ook wel een stukje jonger dan jou. Volgende keer zal ik eens de tijd nemen wat plaatjes te schieten.

Ik zou de Veluwe zo inruilen om daar in de Provence te fietsen waar jij nu zit ;)
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

reverb
Forum-lid

reverb 26 jun 2011 21:11

Eindelijk weer eens mooi weer. Jammer dat het wel een beetje bewolkt nog was in Groningen en Drenthe.

Vandaag een ritje gemaakt naar de VAM Berg in Wijster(bekend van de Ronde van Drenthe) en ja je moet wat in het vlakke Noorden :). Venijnig klimmetje met een stukje van 23%. Helaas is hij erg kort(400 m), dus het komt meer op sprint/krachtvermogen aan. Dus meer het Gilbert werk. Was wel blij dat een triple heb en fietste met 30-21 meestal omhoog(6x gedaan). Ben ook meer een souplesse klimmer en niet iemand van de zware verzetten.

em
Forum-lid

em 26 jun 2011 21:15

Vandaag een mooi rondje gedaan. Heerlijk relaxed vanwege 1 geplande tussenstop (camping) en 2 niet geplande (boot) tussenstops:

Den Haag - pont Maassluis/Rozenburg - camping Brielle (lekker biertje + uitsmijter) - Maasvlakte - boot naar Hoek van Holland - via de duinen weer naar Den Haag.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 26 jun 2011 21:20

em schreef:Vandaag een mooi rondje gedaan. Heerlijk relaxed vanwege 1 geplande tussenstop (camping) en 2 niet geplande (boot) tussenstops:

Den Haag - pont Maassluis/Rozenburg - camping Brielle (lekker biertje + uitsmijter) - Maasvlakte - boot naar Hoek van Holland - via de duinen weer naar Den Haag.
Welke boot vaart er tussen HvH en de Maasvlakte?
Ik wil van de zomer ook naar een camping in Brielle fietsen.
Het plan was dan om de pont Rozenburg-Maassluis te pakken maar die van HvH ken ik niet dus is dat een mooiere optie.

em
Forum-lid

em 26 jun 2011 21:27

Dat ding heet de Fast Ferry, maar als ik jou was zou ik lekker via Maasluis/Rozenburg gaan. Het is namelijk best wel saai om over de Maasvlakte te fietsen. Was er zelf nog nooit geweest, dus vandaar deze route maar zal niet snel weer teruggaan...

superb11
Forum-lid

superb11 26 jun 2011 21:35

rikh. schreef:Vandaag de 100 km van de Vael Ouwe gefietst samen met superb11, we hebben masr één bui regen gehad :roll:
Mooie en goed georganiseerde route die eindigde in de productiehal van de Gazelle fabriek, mooie finish.
Uiteindelijk, met het heen weer fietsen naar Dieren, 150 km weggetrapt en dat is een persoonlijk afstandsrecord.
Was na thuiskomst helemaal koud en doorweekt, zelden zo fijn onder die warme douche gestaan.
Niets meer aan toe te voegen, behalve dat voor mij er 30 km's minder op te teller stonden en ik vandaag erachter kwam dat ondanks dat 'buitje' van gisteren de stekende planeetbewoners mijn benen ook zonder GPS (zowel de bedekte als onbedekte delen) prima hadden weten te vinden.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 26 jun 2011 21:38

Hier in de Dolomieten wordt het weer beter en beter... 8-)

Fietsen is bijzaak op deze vakantie met meer wandelen in de bergen met vrouw en kind, maar er blijft nog geregeld tijd over voor een rondje met de racert.

Op de Pordoi:
Afbeelding

Tijdens de beklimming van de Pso Fedaia door de kloof gereden:
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag een herstelritje naar Pso Valparola:
Afbeelding

(excuses voor de slechte fotokwaliteit...geschoten met een heel oude gsm...)

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 26 jun 2011 21:40

Vorig jaar ook dat veerpontje genomen vanaf de Maasvlakte naar HvH nadat ik op de eilanden de tdf had gekeken.
Kwam ik er aan had ik 'm net gemist en moest ik een uur wachten. Gelukkig was het mooi weer ha!
Maar inderdaad EM de Maasvlakte is niet de meest inspirerende omgeving om te fietsen. Zou de volgende keer ook gewoon weer bij Rozenburg oversteken

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 26 jun 2011 21:43

rikh. schreef:...hoe lang blijf je nog in die, op de verslagen afgaande, erg prettige omgeving?...
Tsja, als je mijn verslagjes blijft volgen, merk je vanzelf wanneer ik weer ergens ander zit... Zelf heb ik op dit moment nog geen flauw idee wanneer ik waarheen ga verkassen... :D.
60 x Ventoux

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 26 jun 2011 21:46

litespeed schreef:...(excuses voor de slechte fotokwaliteit...geschoten met een heel oude gsm...)
De plaatjes zijn elk geval 'slecht genoeg' om een beetje jaloers te worden op zo'n schitterende fietsomgeving :).
60 x Ventoux

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 26 jun 2011 22:41

Ik heb vandaag ook een flinke tocht door de provincie gemaakt, 224km om precies te zijn, 8 uur en 9 minuten fietsen

Afbeelding

Goed 9 uur ben ik de deur uit gestapt richting het zuiden. De wegen waren nog flink vochtig en vies en het was al warm en benauwd buiten. De fiets ziet er nu dan ook niet uit, helemaal onder het opgespatte zand.
Tot Doetinchem stond de wind licht tegen/van op zij. Bij Doetinchem veranderde dit in wind mee. Vanaf Doetinchem tot aan Haaksbergen was voor mij nog bekend terrein. Het stuk Neede-Haaksbergen had ik vorig jaar al eens gedaan en het stukje daarvoor tot aan Neede kom ik wel vaker. Vanaf km 65 drong het pas goed tot mij door waar ik aan was begonnen... gekkenwerk eigenlijk :lol:

Bij Enschede was het flink zoeken naar de juiste weg, Enschede als stad beslaat een groot oppervlak en ik moest van zuid naar noord er dwars door heen. Ook in Oldenzaal was het even zoeken naar de weg naar Lonneker. Vanaf daar stond de wind schuin tegen/van opzij.
Ik moest nu naar Hardenberg, een flink stuk noordelijker, en dan werkt het best demotiverend als je dan een bordje "Hardenberg - 40km" ziet staan :?

Bij Hardenberg was ik ook echt door mijn 4 bidons van 3/4l heen (ik had 2 extra bidonhouders achter mijn zadel). Gelukkig wou men bij een tankstation wel even 2 bidons bijvullen. Nu was het door naar Ommen, nu nu kwam ik ook boven de 166km, mijn vorige record qua afstand. Een goed gevoel, maar de lange zit begon wel door te wegen voor mijn zitvlak en voetzolen. Bij Hardenberg werd Zwolle ook al aangegeven, 35km, en dat was wel weer even slikken. Richting Zwolle was de wind licht tegen.
Vanaf Ommen kwam ik weer op voor mij bekende wegen. Hier kwam ik ook op echt drukke fietspaden met langzaam verkeer, soms was dat wel even goed opletten en geduldig zijn.

Bij Zwolle was ik alweer door de 2 bijgevulde bidons heen en heb daar ze bij een tankstation weer bijgevuld.
Het laatste stukje naar Deventer was weer met wind mee en de benen voelden nog steeds goed :) Vlak voor Deventer heb ik ze zelfs nog even getest in D2 en dat ging prima.

Uiteraard was ik blij weer thuis te zijn, het was ondertussen 10 voor 6. Maar ik ben zeer tevreden over hoe het gegaan is. De benen konden het goed aan, alleen het zitvlak en de voetzolen waren wat pijn gaan doen, de spieren zelf gaven geen krimp. Ik kon op het laatst nog prima aanzetten, bijvoorbeeld na een stoplicht of bij kleine hellinkjes.
In totaal heb ik op deze warme dag 7 bidons van 3/4l onder het fietsen naar binnen gewerkt

Ik denk dat dit PR bij mij voorlopig wel even blijft staan, als ik hier nog boven kom zal dat bij een toertocht zijn, want ik was niet van plan een solotocht richting de 250km te maken ;)

Afbeelding
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Plaats reactie