Ik heb vandaag ook een flinke tocht door de provincie gemaakt, 224km om precies te zijn, 8 uur en 9 minuten fietsen
Goed 9 uur ben ik de deur uit gestapt richting het zuiden. De wegen waren nog flink vochtig en vies en het was al warm en benauwd buiten. De fiets ziet er nu dan ook niet uit, helemaal onder het opgespatte zand.
Tot Doetinchem stond de wind licht tegen/van op zij. Bij Doetinchem veranderde dit in wind mee. Vanaf Doetinchem tot aan Haaksbergen was voor mij nog bekend terrein. Het stuk Neede-Haaksbergen had ik vorig jaar al eens gedaan en het stukje daarvoor tot aan Neede kom ik wel vaker. Vanaf km 65 drong het pas goed tot mij door waar ik aan was begonnen... gekkenwerk eigenlijk
Bij Enschede was het flink zoeken naar de juiste weg, Enschede als stad beslaat een groot oppervlak en ik moest van zuid naar noord er dwars door heen. Ook in Oldenzaal was het even zoeken naar de weg naar Lonneker. Vanaf daar stond de wind schuin tegen/van opzij.
Ik moest nu naar Hardenberg, een flink stuk noordelijker, en dan werkt het best demotiverend als je dan een bordje "Hardenberg - 40km" ziet staan
Bij Hardenberg was ik ook echt door mijn 4 bidons van 3/4l heen (ik had 2 extra bidonhouders achter mijn zadel). Gelukkig wou men bij een tankstation wel even 2 bidons bijvullen. Nu was het door naar Ommen, nu nu kwam ik ook boven de 166km, mijn vorige record qua afstand. Een goed gevoel, maar de lange zit begon wel door te wegen voor mijn zitvlak en voetzolen. Bij Hardenberg werd Zwolle ook al aangegeven, 35km, en dat was wel weer even slikken. Richting Zwolle was de wind licht tegen.
Vanaf Ommen kwam ik weer op voor mij bekende wegen. Hier kwam ik ook op echt drukke fietspaden met langzaam verkeer, soms was dat wel even goed opletten en geduldig zijn.
Bij Zwolle was ik alweer door de 2 bijgevulde bidons heen en heb daar ze bij een tankstation weer bijgevuld.
Het laatste stukje naar Deventer was weer met wind mee en de benen voelden nog steeds goed
Vlak voor Deventer heb ik ze zelfs nog even getest in D2 en dat ging prima.
Uiteraard was ik blij weer thuis te zijn, het was ondertussen 10 voor 6. Maar ik ben zeer tevreden over hoe het gegaan is. De benen konden het goed aan, alleen het zitvlak en de voetzolen waren wat pijn gaan doen, de spieren zelf gaven geen krimp. Ik kon op het laatst nog prima aanzetten, bijvoorbeeld na een stoplicht of bij kleine hellinkjes.
In totaal heb ik op deze warme dag 7 bidons van 3/4l onder het fietsen naar binnen gewerkt
Ik denk dat dit PR bij mij voorlopig wel even blijft staan, als ik hier nog boven kom zal dat bij een toertocht zijn, want ik was niet van plan een solotocht richting de 250km te maken