Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
mda1
- Forum-lid
mda1
16 sep 2011 12:35
II Mieska II schreef:Ik heb sinds kort een chinees crossframe die ik wil gaan opbouwen. Nu loop ik tegen een probleem aan, de gebruikelijke zadelpenklem is te laag, als ik deze erop schuif blijft er nog een 4mm blank aluminium over.
Zijn er ergens hogere zadelpenklemmen te vinden, ik heb al verschillende sites afgezocht maar tot op heden geen resultaat. Ik moet er een hebben die een hoogte van 14mm afdekt
Een andere oplossing is om een stukje van de zadelbuis af te zagen, kan dit een probleem geven?
Het is een full-carbon frame, alleen is er een aluminium buis in de staande buis gelijmd voor de zadelpen en waar dus de klem op moet komen.
Ik snap je probleem niet helemaal (een foto is meestal heel verhelderend).
Bedoel je dat het alu van de zadelpen in het frame nog zichtbaar is? Dan is dit gewoon een optisch probleem en geen mechanisch probleem, toch? Dan is een zwarte zadelpen de oplossing, of nog goedkoper dat stukje onder de zadelpenklem mat zwart spuiten (of in de kleur van het frame). Afzagen van de zadelpen is in ieder geval GEEN optie op dat punt. Is het een andere probleem, dan moet je het denk ik wat beter uitleggen.
-
II Mieska II
- Forum-lid
II Mieska II
16 sep 2011 15:55
rihodi schreef:klinkt alsof er alleen alu uit steekt en dat je dat dan ziet onder de klem, kun je dan die 4mm alu niet voorzichtig afzagen ? (anders zwart spuiten kan ook nog).
Precies dit bedoel ik, het mooist is om een zadelpenklem op maat te vinden die over het gehele aluminium gaat.
Andere optie is om die 4mm van die pijp te zagen.
Een linkje naar de foto:
http://img510.imageshack.us/img510/7031/dsc04152d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
rhumboy
- Forum-lid
rhumboy
16 sep 2011 23:14
Hoi iedereen.
Ik zou mij een wielsetje 38mm willen aanschaffen bij aliexpress. Hebben er al mensen bij deze besteld?
Het gaat om dit setje:
http://www.aliexpress.com/fm-store/5060 ... ating.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Rhumboy
-
jsparie
- Forum-lid
jsparie
17 sep 2011 10:17
II Mieska II schreef:rihodi schreef:klinkt alsof er alleen alu uit steekt en dat je dat dan ziet onder de klem, kun je dan die 4mm alu niet voorzichtig afzagen ? (anders zwart spuiten kan ook nog).
Precies dit bedoel ik, het mooist is om een zadelpenklem op maat te vinden die over het gehele aluminium gaat.
Andere optie is om die 4mm van die pijp te zagen.
Een linkje naar de foto:
http://img510.imageshack.us/img510/7031/dsc04152d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeker niet gaan zagen. Je zou deze klem kunnen nemen. Op ebay veel goedkoper dan in NL of Belgie in de winkel. Deze klem is 2 a 3 mm hoger dan de gebruikelijke voor racefietsen. Mijn ervaring is dat er wellicht nog 1 mm overblijft onder de klem maar dat valt niet op. Eventueel na eerst ontvetten nog even een watervaste zwarte viltstift over het onderste randje dan zie je het zeker niet meer. Of zoek een klem zonder afdekrand aan de bovenkant.
http://www.ebay.de/itm/KCNC-SC11-Seatpo ... 2c59362ad4" onclick="window.open(this.href);return false;
-
dorpel
- Forum-lid
dorpel
17 sep 2011 13:30
Welke shop heeft de meeste keuze aan zadels, zadelpennen en sturen?
-
Supergrover
- Forum-lid HC
Supergrover
17 sep 2011 13:54
timo2.0 schreef:jada schreef:Ik heb vanmiddag na uitgebreid overleg met Jeroen (framesticker.nl) een setje wielstickers besteld
Als ik
http://www.framesticker.nl" onclick="window.open(this.href);return false; volg dan kom ik in een vergaarbak van links. Hoe werkt dat verder?
@Timo
je kan hem beter even mailen, werkt makkelijker, wielstickers zijn niet echt standaard bij hem.
"Gewone" naamstickers wel....
-
timsen
- Forum-lid
timsen
19 sep 2011 13:45
Hoe zit het eigenlijk met die test die er zou komen tussen een echte en een neppe dogma? Komt die er nog? Is die al geweest?
-
funlovinbiker
- Forum-lid
funlovinbiker
19 sep 2011 15:27
Op verzoek van supergrover1 (zie pag 101) mijn racefiets (zie ook pag 99) met nieuwe wielen van Zoran (Rigida DP 18). Rijd een stuk stijver dan met mijn oude wielen. Ben nu helemaal tevreden. Excuses voor deze late reactie. Ben een tijdje ziek geweest waardoor ik niet aan fietsen toekwam.
-
pedro koi
- Forum-lid
pedro koi
19 sep 2011 20:02
Hier een foto van de mtb die gestickerd is.
Intussen is hij vertrokken naar de spuiter om af te lakken woensdag is hij terug eind de week zal hij af zijn klaar om in te rijden.
mvg pedro
-
Supergrover
- Forum-lid HC
Supergrover
19 sep 2011 20:18
funlovinbiker schreef:Op verzoek van supergrover1 (zie pag 101) mijn racefiets (zie ook pag 99) met nieuwe wielen van Zoran (Rigida DP 18). Rijd een stuk stijver dan met mijn oude wielen. Ben nu helemaal tevreden. Excuses voor deze late reactie. Ben een tijdje ziek geweest waardoor ik niet aan fietsen toekwam.
hahahaha, je hoeft je niet te excuseren hoor...
Ik ben ook erg tevreden over deze wielen.
Is een mooi geheel geworden, kleurstelling geinspireerd door Litespeed en lettertype Museeuw?
Veel fietsplezier !
-
primavera01
- Forum-lid
primavera01
19 sep 2011 20:32
pedro koi schreef:Hier een foto van de mtb die gestickerd is.
Intussen is hij vertrokken naar de spuiter om af te lakken woensdag is hij terug eind de week zal hij af zijn klaar om in te rijden.
mvg pedro
ziet er terug prachtig uit
-
pedro koi
- Forum-lid
pedro koi
20 sep 2011 05:33
primavera01 schreef:pedro koi schreef:Hier een foto van de mtb die gestickerd is.
mvg pedro
ziet er terug prachtig uit
Dank u.
Jammer dat het niet paste dit weekend om elkaar te ontmoeten in aalbeke we zaten in kontich op de koers.
mvg pedro
Laatst gewijzigd door
pedro koi op 22 sep 2011 05:31, 1 keer totaal gewijzigd.