Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

blehh
Forum-lid

blehh 26 sep 2007 14:55

Ach toch, sorry hoor, het was goed bedoelt. Trots omdat als je je ervoor zou schamen had je het wel verzwegen misschien ?? Ik wist ook niet dat je gestopt was, volg dat allemaal niet zo, ik dacht vorig jaar eens gelezen te hebben dat je bij een amerikaans team zou rijden.

Wat dat met topmateriaal te maken heeft, het feit dat je topmateriaal hebt betekend dus niet automatisch dat je ook snel bent, vind ik een fijne constatering daar ik zelf ook niet altijd zo snel ben met goed materiaal, troost zullen we maar zeggen.

Je hoeft idd geen verantwoording af teleggen, tenminste bij mij niet maar het lijkt mij eerder logisch dat je als 'oud' wielrenner bij duathlons het snelste bent, mocht je dat idd zijn.
Gegroet, J

auke
Forum-lid

auke 26 sep 2007 15:11

Hey, nou willen wij de gemiddeldes ook weten he! ;) Langzaam rijden met topmateriaal, niks mis mee. Maar snel rijden met oud materiaal, dat is veel leuker!

Oh, en je persoonlijkheid kan niets met je materiaal noch met je klasseringen te maken hebben. Mensen die dat wel geloven, moeten zelf maar eens tijdrijden......
En nou willen we gemiddeldes weten, hahaha ;)

casran
Forum-lid HC

casran 26 sep 2007 15:42

blehh schreef:Je hoeft idd geen verantwoording af teleggen, tenminste bij mij niet maar het lijkt mij eerder logisch dat je als 'oud' wielrenner bij duathlons het snelste bent, mocht je dat idd zijn. ...

Ok.. verkeerd opgevat ;)

Nou, dat blijkt bijlange niet zo logisch... topduatleten rijden keihard (Koen Maris en Benny Vansteelant reden hun 150km in Zofingen aan 40km/u gemiddeld!!), en het zijn het soort inspanning (op de lange afstand!) waar toch wel veel wielrenners voor moeten passen. Bovendien komt zo'n inspanning na een loopproef die je de benen afsnijdt (bv. nadat ik 10km op en af gelopen had in 34,5min); de eerste keer dat ik dat deed vond ik me dan ook helemaal niet lekker fietsen... doorwinterde duatleten zijn dat gevoel gewoon en fietsen dan ook goed.

Ik reed dit jaar idd bij een Amerikaans team, en had bij aanvang van het seizoen gezegd dat dit mijn laatste zou worden; ik reed bij de ploeg dan ook om de buitenlanders wat bij te brengen, eerder dan om eigen ambities te verzilveren. Begin deze zomer ben ik dan ook gestopt met wielrennen; dan plots een prof-tijdrit UCI 1.2 rijden is geen sinecure, al denk ik dat het niet slecht gegaan zou zijn zonder pech.

Mijn eindsnelheid moet ik nog eens opzoeken bekijken; vanavond hoop ik tijd te vinden om mijn SRM bestand met dat van mijn duo-partner te vergelijken. Ik keek eergisteren eens aan welke snelheid we reden na 25km, vooraleer we mechanische pech hadden, en dat was 48km/u gemiddeld.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

auke
Forum-lid

auke 26 sep 2007 16:12

Nou daar hoef je je dus niet voor te schamen, 48 gemiddeld.

Misschien is de MonsterTijdRit (123km door de vlakke winderige Flevopolder) aankomende zondag een leuke training voor je (inschrijving sluit morgen 12:00 zie www.skits.nl). Dan kun je je onder andere meten met triatleet Chris Brands (NK Almere 2007: reed de 180km van de triathlon net boven 40 gemiddeld) en Cyclo-topper Oege Hiddema.

casran
Forum-lid HC

casran 26 sep 2007 16:17

Auke schreef:Nou daar hoef je je dus niet voor te schamen, 48 gemiddeld.

Misschien is de MonsterTijdRit (123km door de vlakke winderige Flevopolder) aankomende zondag een leuke training voor je (inschrijving sluit morgen 12:00 zie http://www.skits.nl). Dan kun je je onder andere meten met triatleet Chris Brands (NK Almere 2007: reed de 180km van de triathlon net boven 40 gemiddeld) en Cyclo-topper Oege Hiddema.

Leuk, maar ik ben in Frankrijk volgend weekend :)
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

blehh
Forum-lid

blehh 27 sep 2007 12:00

Daar had ik nog geen eens bij stil gestaan, 150 km is idd heeel erg lang voor een tijdrit. Ik dacht ook dat het lopen na het fietsen kwam, lijkt mij ook geen pretje na het lopen te moeten fietsen. Hoe doe je dat eigenlijk, meteen de fiets op of kun je tussendoor wat speciale oefeningen doen om het lichaam weer wat te relaxen na het lopen ??

Dat amerikaanse team, zijn dat voornamelijk jongeren ? Doet er een mee toevallig zaterdag, ik ben dit weekend in Stuttgart.

casran
Forum-lid HC

casran 27 sep 2007 13:12

blehh schreef:Daar had ik nog geen eens bij stil gestaan, 150 km is idd heeel erg lang voor een tijdrit. Ik dacht ook dat het lopen na het fietsen kwam, lijkt mij ook geen pretje na het lopen te moeten fietsen. Hoe doe je dat eigenlijk, meteen de fiets op of kun je tussendoor wat speciale oefeningen doen om het lichaam weer wat te relaxen na het lopen ??

Dat amerikaanse team, zijn dat voornamelijk jongeren ? Doet er een mee toevallig zaterdag, ik ben dit weekend in Stuttgart.

We hebben niemand in de Amerikaanse selectie dit weekend.

Duatlon is run-bike-run, 2x lopen dus... en juist daarom zwaarder/belastender dan triatlon. Tijd om te relaxen heb je niet (zeker niet in een niet-stayer); als je in de wisselzone staat te treuzelen of stretchen, geef je die tijd ook cadeau aan de concurrentie hé.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 27 sep 2007 14:26

misschien tijd om eens een appart duatlon/triatlon topic te openen, ik heb de laatste posts niet veel meer tegengekomen van cervélo !

21st-century
Forum-lid

21st-century 27 sep 2007 18:31

Om het weer eens over cervelo te hebben. Ik ga morgen dan eindelijk de SLC bestellen. Ik heb lang nagedacht over de wielen maar nu toch een besluit genomen. Zipp vond ik de mooiste wielen maar ik heb toch besloten om op draadbanden te blijven rijden en zie de meerwaarde niet direct van carbon wielen met aluremrand, Ik ga gewoon voor een degelijk setje campa eurus.
Samenstelling fiets:
Soloist carbon
Campagnolo Chorus
Campagnolo Eurus wielen
FSA K-Wing stuur
FSA K-Force stem
Selle san marco Magma MG zadel
Look keo carbon pedalen.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC

speric 27 sep 2007 18:39

Lijkt me een prachtige combi hoor ....
Wanneer heb je de fiets, volgende week of zo ?

21st-century
Forum-lid

21st-century 27 sep 2007 19:38

Wanneer ik hem heb dat weet ik nog niet, ik weet de exacte levertijd nog niet.
Mijn FM ging er vandaag voor bellen.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

timor3
Forum-lid

timor3 28 sep 2007 00:37

Look keo carbon ,heerlijke pedalen!

Plaats reactie