Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5607
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 aug 2012 13:33

rene schreef:Respect Fred.... Ik denk dat veel van de jongeren ( lees: 45 - ) stont jalours zijn op je - volgens mij - geweldige conditie en prestaties :!:
+1 Goed gereden!! 8-)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 26 aug 2012 15:18

fredmtb-sport schreef:...Na iets meer 5:32u zat het er op en bleek het nog goed te zijn voor P2 bij de masters 3, terwijl ik er vanuit ging dat er geen klassement voor de bejaarden zou zijn. Dus toch nog even het podium op wat altijd leuk is....
Maar weer eens Chapeau! en inderdaad 'altijd leuk' jou ook weer op het podium te zien staan :) . Ik vind het knap!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6581
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 aug 2012 16:17

Niet zo fanatiek als Fred (hulde) maar de afgelopen weken wel uitsluitend op de MTB gezeten. Luier vakantie in Kroatië en een racefiets is daar voor mij geen optie. Te gevaarlijk.

Daarnaast kan je met 2-3 uurtjes op de MTB per dag al heel wat aan vormbehoud doen en door de ruige natuur boenderen in je eentje heeft toch wel iets heel speciaals.

Met 38 graden en 1 mini regenbui in 3 weken was het wel wat stoffig
Afbeelding

38 graden dus
Afbeelding

Vroeg op pad dus (zie langs schaduw)
Afbeelding

Soms vol in de remmen voor nog langzamer verkeer
Afbeelding

En soms gruwelijk steil. Ja dit is het pad wat je ziet.
Afbeelding

Velebit gebergte is heerlijk ruig
Afbeelding

Uitzichten
Afbeelding

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 26 aug 2012 17:56

Mooie foto's!

Pfffff.... vanochtend een hele zware rit gehad. Ik was onder lichte medicatie en ik kreeg op den duur last van mijn rug omdat het echt heel hard waaide. Normaal is wind niet zo erg, maar harde wind en bijna de hele weg tegen van je rit is niet prettig. Ik had op een gegeven moment geen zin meer, maar toch uitgefietst.

112Km met 1111 hoogte meters (geen idee trouwens waarom Strava "1 calories" registreert terwijl het in Garmin Connect wel goed is).

http://app.strava.com/activities/19792094" onclick="window.open(this.href);return false;

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 26 aug 2012 21:28

Wat een heerlijke fietsavond! Wie had dat 4 uurtjes geleden kunnen denken..

Om 19:00 vertrokken voor 2 uurtjes peddelen in kurkdroge omstandigheden. Heen had ik nog wel een aardige tegenwind, terug was de wind flink gaan liggen. Onder prachtige wolkenluchten en een ondergaande zon kon dat me echter niet deren.

Toch weer mooie dik 60km gemaakt over Voorne-Putten. Wat is het hier toch fijn fietsen. Zeker 80% is fietspad van het type biljartlaken. 8-)

opdiefiets
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

opdiefiets 26 aug 2012 22:30

Vandaag meegedaan aan de Ronde van Midden Nederland, met start en finish in Utrecht. Het plan was om de 150 km te rijden en pas laat van start te gaan, in de hoop dat de ergste regen dan al weggetrokken zou zijn. De werkelijkheid was echter anders... Ik ging om half elf wel met droog weer van start, maar al snel begon het te hozen, waarna het zo'n 2 uur continu flink door bleef regenen. Daarna werd het wel wat droger, maar regelmatig bleven de buien vallen. Toen ik vlak voor Wageningen, het verste punt, ook nog eens lek reed, en het tijdens het wisselen van de band weer begon te hozen was ik er eigenlijk wel klaar mee, en besloot de boel af te blazen en naar station Ede-Wageningen te rijden om naar huis te gaan. Jammer, maar al met al heb ik toch lekker gefietst in een mooi gebied waar ik nog niet eerder gereden had.
En het hoogtepunt van de dag moest trouwens nog komen. Toen ik dus op weg was naar station Ede-Wageningen, stond ik voor een stoplicht in Ede ineens naast Annemiek van Vleuten. En ze zei nog hoi ook! :D

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5011
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 26 aug 2012 23:10

opdiefiets schreef:En het hoogtepunt van de dag moest trouwens nog komen. Toen ik dus op weg was naar station Ede-Wageningen, stond ik voor een stoplicht in Ede ineens naast Annemiek van Vleuten. En ze zei nog hoi ook! :D
Pictures or it didn't happen :mrgreen:

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 26 aug 2012 23:34

opdiefiets schreef: En het hoogtepunt van de dag moest trouwens nog komen. Toen ik dus op weg was naar station Ede-Wageningen, stond ik voor een stoplicht in Ede ineens naast Annemiek van Vleuten. En ze zei nog hoi ook! :D
Niks spannends aan ;) Ze woont in Wageningen en heeft geen kapsones. Ze is nog lid van WV Ede waar ik ook lid ben en zodoende spreek ik haar wel vaker.... :)

Zelf vandaag bij een droog moment op de fiets een rondje rondom Ede gemaakt.

MartijnVisser
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2011 21:43

MartijnVisser 27 aug 2012 13:40

Na een weekje niet gefietst te hebben, was het vandaag de hoogste tijd.

Oostrum - Ee - Engwierum - Munnekezijl - Grijpskerk - Gaarkeuken - Sebaldeburen - Grootegast - Lutjegast - Visvliet - Burum - Warfstermolen - Kollumerpomp - Engwierum - Ee - Oostrum goed voor 65 km,
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 27 aug 2012 22:35

Fietsen in de Alpilles

Toen ik vanmorgen om half zeven de radio aanzette voor het nieuws, hoorde ik dat er bij Orgon (hier in de buurt) een enorme bosbrand woedde. Het was de
grootste bobrand van dit jaar tot nog toe. Er waren gelukkig geen slachtoffers te betreuren. Wel waren er al twee woningen in vlammen opgegaan en honderden
hectares (natuur)gebied verbrand. En laat ik nu net voor vandaag een rit door de Alpilles gepland te hebben. Bovendien wilde ik bij Orgon de Alpilles
binnenrijden. Ik moest dus serieus met omleidingsroutes rekening houden. Nu dat viel gelukkig erg mee. Op de rotonde bij de fabriek van Omya aangekomen
zag ik al een enorme batterij brandweerauto's paraat staan. 's Avonds las ik in de krant dat er uit de wijde omgeving assistentie verleend werd. Er kwam zelfs hulp
uit de Ardèche en de Savoie! Dat laatste departement ligt nu niet direct 'naast de deur'. Op het hoogtepunt van de brandbestrijding waren er een 900-tal
brandweerlieden actief, evenals een hele vloot aan blusvliegtuigen en helicopters. Aan het begin van de weg naar Eygalères stond een heleboel 'zwaar
materieel'. Er scheerden twee blusvliegtuigen over de weg, terwijl de laatste resten bluswater nog als een lange sliert aan hun staart hing. Even later kwamen er
weer twee aan. Doch tegen de tijd dat ik mijn cameraatje 'in de aanslag had', gebeurde er natuurlijk niets meer.. Omdat ik geen 'ramptoerist' ben, heb ik daarna
maar gewoon mijn weg vervolgd en ben ik fijn gaan fietsen.

In de Alpilles bij Eygalières:

Afbeelding

Het was, omdat er hier gisteren een Mistral woei, behoorlijk helder weer. Daardoor tekenden de Alpilles zich mooi scherp af tegen de blauwe lucht.
Bovendien was de temperatuur aangenaam. Van het benauwde en 'plakkerige' weer van de afgelopen week was gelukkig niets meer te merken.
't Was gewoon prima fietsweer! Ik genoot dan ook van de schitterende omgeving hier en met mij nog een (bescheiden) aantal fietsers.

Fietsen in de Alpilles, hier op de D24 ten westen van Eygalières:

Afbeelding

Mijn route liep van Eygalières richting Eyguières, doch ongeveer halverwege ben ik rechtsaf richting Aureille gegaan. Op de Pas de la Figuière (247 m), ben ik
gestopt en een tiental meters teruggefietst voor een foto van een mooi 'doorkijkje' op de omgeving.

...een mooi 'doorkijkje' op de omgeving bij de Pas de la Figuière:

Afbeelding

Na bovenstaand plaatje geschoten te hebben, ben ik teruggefietst naar het colletje en heb ik vervolgens de afdaling naar Aureille ingezet. Na dit dorpje ben ik
binnendoor tussen de olijfboomgaarden richting Mouriès gegaan. Een tweetal kilometers voor Mouriès ben ik richting het buurtschap les Baumettes gaan
fietsen, om daarna te gaan klimmen naar le Destet. Je rijdt dan recht op één van de bergkammen hier af. Net voor le Destet nodigt het landschap je
opnieuw uit voor maken van een foto. Terwijl ik mijn camera in het 'rugzakje' van mijn racebroek wilde opbergen, stopte er een auto naast mij. Één van de
inzittenden vroeg mij in keurig Frans of ik misschien wist waar hij het Mas de Gourgonnier kon vinden, terwijl hij mij een print van een kaartje van de
omgeving toonde. Ja, ik let niet zo erg op al die wijndomeinen, dus kon ik hem niet meteen zeggen welke richting hij uit moest. Ik merkte wel dat er 'iets' met zijn
Frans aan de hand was, het ging allemaal heel keurig, doch erg bedachtzaam en langzaam. Maar eens vragen of hij Fransman was? 'Non, Allemand'. Toen ik
vervolgens in het Duits verder ging, was er grote hilariteit bij de vier inzittenden, want zo ging het natuurlijk veel makkelijker (ook voor mij trouwens... ;) ). Inmiddels
had ik op het kaartje wel gezien waar hij zijn moest. Hij was er vlak bij.

In de Alpilles, op de côte bij le Destet:

Afbeelding

Het wijndomein, waar de Duitsers zulke goede wijn vom Fass gingen proeven, heb ik maar rechts laten liggen en ben ik mijns weegs gegaan richting
Maussane-les-Alpilles. Ook hier weer een schitterende omgeving en op de côte in de D78 kon je vanwege het heldere weer Arles heel duidelijk zien liggen.

Op de côte in de D78, richting Maussane-les-Alpilles;

Afbeelding

Vanuit Maussane ging het richting St. Rémy-de-Provence, doch na een paar kilometer ben ik linksaf naar Les Baux-de-Provence gegaan. Je ziet het bekende
dorpje (eigenlijk zie je alleen de ruïne als je van deze kant komt) en de Col de la Vayède (183 m) al liggen. Geen foto, want in een klim(metje) stop ik in principe
niet om te fotograferen. Vlak voor Les Baux loop ik op een stel MTB-ers (m + v) in. Even later hoor ik geschakel achter mij en ja hoor, de 'hij' van het stel heeft
'aangepikt'. Hij komt eerst naast mij rijden, doch dan paseert hij mij en gaat voor mij rijden. Mij prima, ik kan makkelijk volgen. Ik heb de indruk dat hij wil laten zien
dat hij 'een racefietser' wel aan kan. Mij prima, ik volg wel. Vlak voor de laatste bocht besluit ik om hem toch even te laten zien dat het zò makkelijk niet gaat en
plaats een versnelling. Aha, meneer wil ook mee, ook goed. Hij komt al weer bijna naast mij. Ik zie de streep al en 'trek even stevig door'. Ik zie dat hij de sprint
wil winnen. Jammer, zonder uit het zadel te hoeven komen 'geef ik nog even gas' en ben ik een ruime banddikte voor hem op de streep. Als hij naast mij rijdt
steek ik mijn duim tegen hem op, als om te zeggen 'goed gedaan jochie'!
Na het colletje gaat het weer even naar beneden en vervolgens weer omhoog naar de côte in de D27. Ook daar heb je weer een schitterend uitzicht op de
omgeving. Ik vind er echter geen plek waar ik mijn fiets stabiel neer kan zetten, dus maak ik maar geen foto en zet ik de afdaling richting Massane in. Aan
het einde van de afdaling sla ik rechtsaf en neem ik de Vieux chemin d'Arles en aansluitend de Ancienne Via Domitia naar St. Rémy. In St. Rémy blijf ik
op de Ancienne Via Domitia, zodat ik mij niet door het centrum hoef te worstelen. Hierdoor kom ik uit bij de Aérodrome du Mazet de Romanin, een bekend
zweefvliegveld aan de voet van de Alpilles. Als ex-zweefvlieger kan ik het natuurlijk niet laten om daar even een kijkje te gaan nemen, want ik ben er nog
nooit geweest.

Het zweefvliegveld du Mazet de Romanin bij St. Rémy-de-Provence ligt aan de voet van de Alpilles:

Afbeelding

Vanaf het zweefvliegveld rijd ik terug en kom ik op de vandaag gelukkig niet zo drukke D99. Na een stuk richting Cavaillon gefietst te hebben, ben ik binnendoor
weer naar Eygalières gegaan. Dit hoekje kende ik nog niet. Je komt dan vanuit het noorden het dorpje binnen en vooral het stukje vlak voor Eygalières is
aantrekkelijk qua landschap en omdat je weer een beetje gaat klimmen. Vanaf Eygalières ben ik terug naar mijn standplaats gereden via dezelfde route als
heen. Bij Orgon aangekomen, zag ik dat er nog steeds wat brandweermaterieel paraat stond. 'Thuis' hoorde ik helaas op de radio dat deze brand is
aangestoken door een inmiddels in hechtenis genomen 14-jarige knaap. En dan zie je in het krantje hier de foto's van de mensen die hun hele hebben en
houden kwijt zijn geraakt...

Bij Orgon stond nog steeds materieel van de sapeurs-pompiers (brandweer) paraat:

Afbeelding


Afbeelding

Voor mij was het vandaag in elk geval weer een mooie rit, ondanks de narigheid hier in de buurt. En dan nu nog even de afstand ('t kon net niet in 100 km ;)):

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 28 aug 2012 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5011
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 27 aug 2012 23:24

Na een verregend weekend, voor de verandering maar eens op maandagavond een rondje afgehaspeld. Stond nog een stevig briesje (schuin van rechts) op de Lekdijk van N'gein naar Amerongen.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 27 aug 2012 23:43

'T was een mooie (vrije) dag, en uitstekend geschikt om deze grotendeels op de fiets door te brengen...
Vanuit Leusden, via o.a Barneveld, Kootwijkerbroek, Otterlo naar de Posbank. Rheden, Velp, Roosendaal e.d En van daaruit weer retour, via o.a. Arnhem, Ede, Lunteren, Renswoude, Scherpenzeel, en weer Leusden.
140 kilometer, en heerlijk gefietst!

Gesloten