Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 22 mei 2016 15:58

De eerstvolgende functie waar ik bij Strava op zit te wachten is: "show no overlapping segments near favorites". Die functie moet me dan automatisch alle segmenten verbergen welke een deel van het traject overlapen met mijn favorieten. Ik word namelijk helemaal gek van al die andere sementen die net 50 meter eerder of later beginnen en die alles compleet onoverzichtelijk maken.

Regards From EP
Afbeelding

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 mei 2016 16:40

ericpeters schreef:De eerstvolgende functie waar ik bij Strava op zit te wachten is: "show no overlapping segments near favorites". Die functie moet me dan automatisch alle segmenten verbergen welke een deel van het traject overlapen met mijn favorieten. Ik word namelijk helemaal gek van al die andere sementen die net 50 meter eerder of later beginnen en die alles compleet onoverzichtelijk maken.

Regards From EP
+1. Rondje Heuvelrug op de racefiets van 3 uurtjes levert 300 segmenten op. Mooiste zou zijn als segmenten niet "zomaar" aangemaakt mogen worden (muv privé) en eerst getoetst worden of het niet dubbel of totale onzin is.
Denk dat alleen voor NL er 5 man een volledige dagtaak aan zou hebben :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

LongTallErne
Forum-lid

Gebruikersavatar LongTallErne 22 mei 2016 17:01

ericpeters schreef:De eerstvolgende functie waar ik bij Strava op zit te wachten is: "show no overlapping segments near favorites". Die functie moet me dan automatisch alle segmenten verbergen welke een deel van het traject overlapen met mijn favorieten. Ik word namelijk helemaal gek van al die andere sementen die net 50 meter eerder of later beginnen en die alles compleet onoverzichtelijk maken.

Regards From EP
+1. :winkthumb:
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 23 mei 2016 10:26

Strava is voor jezelf en voor de onderlinge competitie met je fietskameraden. Wie met de auto de bergop wil rijden en een KOM wil pakken, mag z'n gang gaan. Je bent een held.

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 23 mei 2016 15:17

Tjah is een kom eerlijk als je achter de brommer hangt? Of met windkracht 8 op de fiets stapt? Of in een peloton ergens voorbij sjeest?

Mijn grootste irritatie is vooral de windgroei aan segmenten. En inderdaad, 1 meter eerder of later gestart. Zo kansloos. Maar waar ligt de grens. Sommige segmenten beginnen bv net voor een kruispunt (kom ik aangereden en ga ik naar rechts, terwijl een ander segmentje zeg maar paar meter naar links begon). Hoeveel overlap is acceptabel etc. En vooral ook, hoe ga je dit controleren en handhaven. Antwoord weet ik al: niet.
Dus ik gebruik segmenten alleen maar voor mezelf, kun je gelukkig instellen dat je standaard ook niet de tijden van anderen zit. En aangezien zo'n beetje alle segmenten al wel een keer met minimaal een dikke storm gereden zijn, is dat ook totaal niet interessant voor mij.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 23 mei 2016 15:57

GJEvK schreef:Tjah is een kom eerlijk als je achter de brommer hangt?
Nee.
Of met windkracht 8 op de fiets stapt?
Ja.
Of in een peloton ergens voorbij sjeest?
Ja.
Laatst gewijzigd door scepticus op 23 mei 2016 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Leonos
Forum-lid

Leonos 23 mei 2016 16:27

Segmenten zijn sowieso ook voor jezelf niet spannend.
Ligt er maar net aan hoe de wind staat.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 23 mei 2016 18:30

Eens met scepticus. Uiteraard.

(Ja, ik weet dat in een peloton rijden soms minder vermogen kost dan dezelfde snelheid achter de brommert handhaven)
Leonos schreef:Segmenten zijn sowieso ook voor jezelf niet spannend.
Ligt er maar net aan hoe de wind staat.
Dat zeggen alleen mensen die niet hard genoeg kunnen fietsen.

:twisted:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 23 mei 2016 18:37

GJEvK schreef:Tjah is een kom eerlijk als je achter de brommer hangt? Of met windkracht 8 op de fiets stapt? Of in een peloton ergens voorbij sjeest?

Mijn grootste irritatie is vooral de windgroei aan segmenten..
Mijn grootste irritatie is de windrichting in de segmenten.

Iemand die op de Afsluitdijk 30 km rijdt in een half uur heeft ofwel gewacht op een zuidwesterstorm of anders de boel belazerd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 23 mei 2016 18:44

Als ik naast de afsluitdijk zou wonen zou ik bij ZW 8 ook op de fiets stappen geloof ik.

Wel ook weer terugfietsen natuurlijk, anders telt 'ie in ieder geval moreel niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 23 mei 2016 20:05

Ga ik 80 km fietsen, kom ik thuis met een stapel bekertjes waar ik niet overheen kan kijken. Segmenten kunnen me sowieso geen r**t schelen. Dat gaat inderdaad aan z'n eigen succes ten onder.
Als je onderweg tijdens het fietsen naar segmenten en tijden zit te kijken, dan vergeet je iets: om je heen kijken naar bomen, koeien, mensen, natuur, verkeer, auwto's

Zwasja
Forum-lid

Zwasja 23 mei 2016 21:38

Je kunt toch gewoon segmenten verbergen als je er teveel ziet?

Plaats reactie