Pagina 136 van 148

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 01 nov 2021 13:27
door BartNL
Aspide83 schreef: 31 okt 2021 23:25 En moet nog even wennen aan het social gebeuren. Vandaag werd er snoeihard gereden, en dan toch chatten.....zie de lol niet daarvan. Wellicht dat ik dit nog even probeer en anders terug ga naar Rouvy. Alleen mis ik daar de trainingplan.
wanneer je de lol van het social gebeuren niet ziet lijkt Zwift ook niet de juiste software. Dan kun je beter bijvoorbeeld TrainerRoad, Sufferfest ( Wahoo Systm las ik hierna :like: ) of BigRingVR proberen. Eerste beiden zijn op trainen gericht en de laatste op het virtueel rijden van bekende beklimmingen en routes.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 01 nov 2021 13:54
door MarkVeenstra
En dan kan je ook nog apps combineren. Want je kan een training van de ene app prima uitvoeren terwijl je een route in een andere app volgt.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 01 nov 2021 16:37
door 1094
MarkVeenstra schreef: 01 nov 2021 13:54 En dan kan je ook nog apps combineren. Want je kan een training van de ene app prima uitvoeren terwijl je een route in een andere app volgt.
Dan moet je het ook acceptabel vinden om meerdere abonnementen te nemen natuurlijk.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 01 nov 2021 17:10
door TL@
Sufferfest heeft een rebrand gekregen, is nu Wahoo Systm. Beetje minder gefocused op afzien en de instapdrempel wat lager gelegd zodat het nu ook geschikt is voor pannenkoeken :lol:

Qua entertainment nog steeds top (Zwift was ook niet echt mijn ding, gewoon trainen is nog steeds vreselijk saai op Zwift, races waren wel best leuk maar ook niet echt geschikt om dagelijks te doen)

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 01 nov 2021 19:41
door scottwilko
Aspide83 schreef: 31 okt 2021 23:25 Ik heb nog wat moeite met Zwift te snappen. Een aantal zaken is moeilijk te vinden in Zwift.

En moet nog even wennen aan het social gebeuren. Vandaag werd er snoeihard gereden, en dan toch chatten.....zie de lol niet daarvan. Wellicht dat ik dit nog even probeer en anders terug ga naar Rouvy. Alleen mis ik daar de trainingplan.
Rouvy heeft toch ook gewoon trainingsplannen? En anders kun je daar ook gewoon je garmin of trainingpeaks plan inladen.
En indien het bij Rouvy niet werkt, Zwift niet je ding is, dan is Bkool een heel goed alternatief om eens te proberen.
Ik had 1 maand Zwift, maar ga volgende week ook weer richting Bkool.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 01 nov 2021 21:12
door Aspide83
Kun je in Zwift eigenlijk zien hoeveel meter je nog moet afleggen op de klim?

Ik zoek een app, waarbij je plannen hebt, niet alleen losse workouts zonder nog een abonnement te nemen. Tevens wil ik wat events kunnen doen. En ook AR of VR

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 01 nov 2021 21:30
door BartNL
Aspide83 schreef: 01 nov 2021 21:12 Ik zoek een app, waarbij je plannen hebt, niet alleen losse workouts zonder nog een abonnement te nemen. Tevens wil ik wat events kunnen doen. En ook AR of VR
gewoon een stuk of 3 abonnementen nodig dan denk ik ;)

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 03 nov 2021 18:50
door Stancke
Aspide83 schreef: 01 nov 2021 21:12 Kun je in Zwift eigenlijk zien hoeveel meter je nog moet afleggen op de klim?
Enkel wanneer je bezig bent met de KOM. De klim kan perfect 10km lang zijn maar als de KOM maar 2.9km lang is, krijg je enkel de afstant tot de 2.9km te zien.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 04 nov 2021 00:08
door Aspide83
Dank je, maar jammer.

Nog misschien een domme vraag. Ik deed mee in een groupride en trapte ongeveer een cadans die ik op de weg ook deed. Wel met een hoger watt, ongeveer +30%. Waarom ga ik op Zwift dan veel harder dan gewoon op de weg? Of moet ik nog wat instellen in Zwift

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 04 nov 2021 08:52
door Freek1986
Draft effect van de groupride en op zwift hoef je natuurlijk niet te remmen/sturen/denken

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 04 nov 2021 09:37
door Aspide83
Freek1986 schreef: 04 nov 2021 08:52 Draft effect van de groupride en op zwift hoef je natuurlijk niet te remmen/sturen/denken
Ik reed in de groupride ongeveer 42 km/u waar ik normaal met die cadans en die versnelling 32-33 km/u zou rijden

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 04 nov 2021 09:42
door MarkVeenstra
Cadans zegt niet zoveel natuurlijk. Het gaat om je wattage, en als die +30% is.., heb je in ieder geval al een stuk beter je best gedaan.
Dan inderdaad de draft effect.
En ik denk dat Zwift redelijk optimistisch is (misschien voor de moraal van mensen).

Maar, ik heb een weinig ervaring met trainingskoersen in het echt, dat ging dan ook al snel 40 a 42 km/u. Terwijl ik op normale ritjes in mijn eentje ergens 30 a 32 km/u rijdt (en misschien richting 35 oid als ik de intensiteit gelijk zou trekken).

Dus dat je in een gesimuleerde group ride, incl een beetje bonus snelheid van zwift, op 42km/u rijdt, dan is dat niet zo heel gek.