Vandaag geklust aan de fiets
Gisteravond mijn Compass bandjes er weer eens omgelegd.
Na een uur prutsen om het tubeless ventiel los te krijgen, kom ik erachter dat 48x584 echt niet past in mijn nieuwe frame.
Verder aan het kijken of ik mijn gehele fietsvakantie uitrusting zónder dragertjes ingepakt krijg. Dat lukt aardig goed!
Na een uur prutsen om het tubeless ventiel los te krijgen, kom ik erachter dat 48x584 echt niet past in mijn nieuwe frame.
Verder aan het kijken of ik mijn gehele fietsvakantie uitrusting zónder dragertjes ingepakt krijg. Dat lukt aardig goed!
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Voor een zomertrip (zelfs met tent) moet dat met een paar redelijke frametassen wel lukken inderdaad. En het mooie is: als je je pakvolume beperkt, ben je ook niet geneigd nog dat ene (niet broodnodige) dingetje in je fietstas te gooien.
Omdat de verende voorvork niet meer veerde. Aanschaf van een nieuwe vork veel duurder zou zijn dan de waarde van de fiets. Besloten hem om te bouwen tot een budget gravelracer.
Zeer tevreden rijdt prima on- en offroad.
Zeer tevreden rijdt prima on- en offroad.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
Poging gedaan om de hydraulische remmen op de mtb te ontluchten. Kreeg er amper 5 druppels olie in gedrukt met de spuit, pfff. Er zit blijkbaar ergens een obstructie o.i.d.
Binnenkort maar eens alles los halen en controleren, vandaag even geen zin in.
Binnenkort maar eens alles los halen en controleren, vandaag even geen zin in.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Ik had nog een MTB wiel staan waar een spaak uitgebroken was. Gister eindelijk de moed gevonden hem te maken. Was toch wel weer een leuk klusje.. Had ik eerder moeten doen
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Je weet dat je niet alleen de vulschroef los moet halen. Maar ook de schroef aan de remklauw? Vast wel. Maar wilde het toch even zeggen
Gr Roos
Vandaag mijn Quarq Dfour91 vermogensmeter geïnstalleerd. Het eerst dat ik een PF BB heb geïnstalleerd, wat niet helemaal vanzelf ging.
De Quarq kan met R8000 bladen, maar met P9100 is het helemaal af. Toch die extra investering maar gedaan.
De Quarq kan met R8000 bladen, maar met P9100 is het helemaal af. Toch die extra investering maar gedaan.
-
- Forum-lid
Gisteren een poging gedaan een nieuwe freehub te plaatsen, maar de verkeerde besteld (zonder afdichtingsringen etc), dus onverrichter zaken de boel weer in elkaar gezet. Vandaag na een modder tochtje de remblokken eruit gehaald, en direct maar nieuwe besteld zodat ik woensdag weer kan fietsen.....
Vanavond een Caad 10 opgehaald via marktplaats .
Shimano pedalen vervangen voor Look keo . Koste wat moeite maar gelukt .
Zadel omhoog en het stuur naar beneden gezet . Remmen afgesteld was wel nodig . Stuur iets gekanteld , staat nu weer recht . Morgen fietsen
Shimano pedalen vervangen voor Look keo . Koste wat moeite maar gelukt .
Zadel omhoog en het stuur naar beneden gezet . Remmen afgesteld was wel nodig . Stuur iets gekanteld , staat nu weer recht . Morgen fietsen
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Mooi Jaco, ben benieuwd!