Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
Canyon heeft een nieuw model van hun gravelbike gelanceerd. Het dubbele stuur is terug vervangen door een normaal racestuur. Ziet er een leuke fiets uit, jammer dat het enkel in carbon beschikbaar is. ik heb wel zin in een goedkoper aluminium model dat ook beter tegen valpartij en schade kan.
https://www.canyon.com/nl-be/road/grail ... l-7-0.html
Het is mij onduidelijk of dit model de nieuwe of oude 105 groep heeft. Het zou nogal raar zijn om een nieuwe fiets uit te brengen met uitgefaseerde onderdelen..
https://www.canyon.com/nl-be/road/grail ... l-7-0.html
Het is mij onduidelijk of dit model de nieuwe of oude 105 groep heeft. Het zou nogal raar zijn om een nieuwe fiets uit te brengen met uitgefaseerde onderdelen..
Ik heb een topic geopend in 'techniek' met een vraag over mijn carbon frame.
Inmiddels contact gehad met Canyon, maar ze konden mij aan de telefoon niet verder helpen en ik moest een mail sturen.
Omdat hier vele zijn met een Canyon Ultimate, een vraagje of jullie wat voor mij zouden willen testen?
Op mijn Canyon Ultimate 2018 (stealth) zitten op de zitbuis wat 'vage' vlekjes. Nu lijkt dit volkomen normaal te zijn en komt dit door de carbonstructuur. Maar bij die vlekjes kan je de zitbuis indrukken. Als ik met mijn duimen tegen de buis aan druk, dan veert deze buis duidelijk mee. Geen enkele andere buis doet dit en ook geen buis van mijn carbon MTB niet.
Of dit normaal is, konden ze mij niet aan de telefoon vertellen, maar jullie met een Ultimate frame waarschijnlijk wel
Kunnen de Ultimate bezitters bij hun fiets testen of de zitbuis, vlak boven waar de 'staande/verticale' bidonhouder zit, of deze buis bij hun bij indrukken ook meeveert?
Mijn dank is groot!
Inmiddels contact gehad met Canyon, maar ze konden mij aan de telefoon niet verder helpen en ik moest een mail sturen.
Omdat hier vele zijn met een Canyon Ultimate, een vraagje of jullie wat voor mij zouden willen testen?
Op mijn Canyon Ultimate 2018 (stealth) zitten op de zitbuis wat 'vage' vlekjes. Nu lijkt dit volkomen normaal te zijn en komt dit door de carbonstructuur. Maar bij die vlekjes kan je de zitbuis indrukken. Als ik met mijn duimen tegen de buis aan druk, dan veert deze buis duidelijk mee. Geen enkele andere buis doet dit en ook geen buis van mijn carbon MTB niet.
Of dit normaal is, konden ze mij niet aan de telefoon vertellen, maar jullie met een Ultimate frame waarschijnlijk wel
Kunnen de Ultimate bezitters bij hun fiets testen of de zitbuis, vlak boven waar de 'staande/verticale' bidonhouder zit, of deze buis bij hun bij indrukken ook meeveert?
Mijn dank is groot!
Heb bij mijn aeroad SL"X"ook vage plekken, al verbeterde dit met de tijd door al dan niet vaak met speciale "matte " finish te behandelen
Ik kan hier en daar ook mijn kader indrukken, eerder de liggende buis. Heb zelfs de indruk dat ik die- mits wat extra druk-kan breken
Heb de fiets al sinds 2014 en > 16000km dus no probs hé
Mijn ultimate CL zonder X heeft minder plekken en de carbonstructuur lijkt me steviger ( al had je dit niet graag gehoord waarschijnlijk )
Ik kan hier en daar ook mijn kader indrukken, eerder de liggende buis. Heb zelfs de indruk dat ik die- mits wat extra druk-kan breken
Heb de fiets al sinds 2014 en > 16000km dus no probs hé
Mijn ultimate CL zonder X heeft minder plekken en de carbonstructuur lijkt me steviger ( al had je dit niet graag gehoord waarschijnlijk )
Sworks Venge
Ik heb het net geprobeerd en mijn frame met mijn duimen gewoon kapot geduwd, wat nu?
Maar even serieus, natuurlijk geeft Carbon mee als je er op duwt, anders zou het breken.
Kijk maar eens hoeveel flex er kan zitten in de achterbrug: https://youtu.be/cAz5wOBxuMI
Als je die vlekken niet wilt hebben moet je een frame kopen met een kleurtje ipv zwart. Het feit dat een sl frame minder vlekken heeft dan een slx frame is omdat ze bij de een minder verf gebruikt hebben...
Als je denkt dat je structureel Carbon met je duimen kapot kunt duwen moet je wel heel erg sterk zijn
Maar even serieus, natuurlijk geeft Carbon mee als je er op duwt, anders zou het breken.
Kijk maar eens hoeveel flex er kan zitten in de achterbrug: https://youtu.be/cAz5wOBxuMI
Als je die vlekken niet wilt hebben moet je een frame kopen met een kleurtje ipv zwart. Het feit dat een sl frame minder vlekken heeft dan een slx frame is omdat ze bij de een minder verf gebruikt hebben...
Als je denkt dat je structureel Carbon met je duimen kapot kunt duwen moet je wel heel erg sterk zijn
Nee hoor. Geen enkele buis van mijn Carbon MTB veert mee bij indrukken. Geen enkele andere buis dan de zitbuis van mijn Ultimate veert mee... dus zo normaal is het mijn inziens niet...JordyFr schreef: ↑01 okt 2018 15:42 Ik heb het net geprobeerd en mijn frame met mijn duimen gewoon kapot geduwd, wat nu?
Maar even serieus, natuurlijk geeft Carbon mee als je er op duwt, anders zou het breken.
Kijk maar eens hoeveel flex er kan zitten in de achterbrug: https://youtu.be/cAz5wOBxuMI
Als je die vlekken niet wilt hebben moet je een frame kopen met een kleurtje ipv zwart. Het feit dat een sl frame minder vlekken heeft dan een slx frame is omdat ze bij de een minder verf gebruikt hebben...
Als je denkt dat je structureel Carbon met je duimen kapot kunt duwen moet je wel heel erg sterk zijn
En volgens mij heeft niemand het gehad over kapot duwen met je duimen...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mijn Simplon Kiaro kan ik ook op meerdere plaatsen indrukken. Is normaal.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25 nov 2014 15:47
iemand ervaring met wisselen van Di2 batterij van Aeroad cf slx?
Jawel, zie vorige paginapiethenk schreef: ↑01 okt 2018 21:30Nee hoor. Geen enkele buis van mijn Carbon MTB veert mee bij indrukken. Geen enkele andere buis dan de zitbuis van mijn Ultimate veert mee... dus zo normaal is het mijn inziens niet...JordyFr schreef: ↑01 okt 2018 15:42 Ik heb het net geprobeerd en mijn frame met mijn duimen gewoon kapot geduwd, wat nu?
Maar even serieus, natuurlijk geeft Carbon mee als je er op duwt, anders zou het breken.
Kijk maar eens hoeveel flex er kan zitten in de achterbrug: https://youtu.be/cAz5wOBxuMI
Als je die vlekken niet wilt hebben moet je een frame kopen met een kleurtje ipv zwart. Het feit dat een sl frame minder vlekken heeft dan een slx frame is omdat ze bij de een minder verf gebruikt hebben...
Als je denkt dat je structureel Carbon met je duimen kapot kunt duwen moet je wel heel erg sterk zijn
En volgens mij heeft niemand het gehad over kapot duwen met je duimen...
Ok... maar ik niet in ieder geval
En ik ben degene met dit probleem, hahahaha...
Ik ben inderdaad onder de indruk van het filmpje en hoe erg de achterkant 'wiebelt'.
Maar zoals je zult begrijpen, wil ik 100% zeker weten dat dit hoort en het feit dat het bij mijn MTB niet het geval is en ook niet bij de andere buizen van deze fiets... Ik wil de fiets kunnen vertrouwen en bv. met 80 km/h de bergen af kunnen rijden.
En ik ben degene met dit probleem, hahahaha...
Ik ben inderdaad onder de indruk van het filmpje en hoe erg de achterkant 'wiebelt'.
Maar zoals je zult begrijpen, wil ik 100% zeker weten dat dit hoort en het feit dat het bij mijn MTB niet het geval is en ook niet bij de andere buizen van deze fiets... Ik wil de fiets kunnen vertrouwen en bv. met 80 km/h de bergen af kunnen rijden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Met 80km/u zijn er grotere risicofactoren dan dat frame schat ik zo in....
Less is bore