Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1760
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 sep 2010 23:57

Vandaag 90 minuutjes hersteltraining gedaan nadat ik gisteren in Duitsland de Vulkanbike marathon (98 km / 2.000 hm) gedaan had.
Een supermooie omgeving, niet te ver weg, leuke route die in principe voor iedereen goed te doen is en vooral ook ideaal weer. Genieten met een grote G.
GPS'je: Deze dus
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

marcelbakero
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:01

marcelbakero 13 sep 2010 00:08

Vandaag ouderwets rondje Gulpen gereden vanuit Kerkrade. Behoorlijk veel wind. Ondanks slechts 1 echte heuvel, Koning van Spanje, toch 650 hoogtemeters in 75kilometer. 29,63 gemiddeld, ging lekker.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 13 sep 2010 00:16

@ Le Grimpeur : Wat een akelig leven moet jij hebben als ik dat allemaal zo s bekijk! Hihi

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 13 sep 2010 13:40


dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 13 sep 2010 14:05

Beetje druk vandaag. Klein rondje van 35km vanochtend vroeg. Mooi weer!!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 sep 2010 15:30

[quote="DickyGiovanni"]@ Le Grimpeur : Wat een akelig leven moet jij hebben als ik dat allemaal zo s bekijk! Hihi[/quote]
Hier, op dit forum, laat ik alleen de zonzijde van het leven zien:D.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 sep 2010 15:34

La Drôme à Vélo II. Eigenlijk wilde ik gisteren, samen met m'n inmiddels in deze regio gearriveerde broer, dezelfde tocht rijden als afgelopen vrijdag. Doch dat liep nèt even anders. Maar goed, eerst maar weer even omhoog naar Rousset-les-Vignes en weer vlot dalen richting Montbrison.

Rousset-les-Vignes:

Afbeelding

Op de rotonde net voorbij Montbrison linksaf naar Taulignan, waar ik mijn broer zou treffen bij Hotel La Malle Poste. Hij was er al en stond te genieten van een stuk vers gebakken vijgenbrood.

Taulignan (Hotel La Malle Poste en Café des Artistes)....

Afbeelding

.... en de imposante stadspoort bij Café du Nord:

Afbeelding

Voor mij was het daar 'demi-tour', want we zouden naar het noorden fietsen. Op de rotonde bij Montbrison nu dus richting Dieulefit. Gezellig babbelend arriveerden we onder een heerlijk zonnetje in dat stadje. Ik had al eerder gezien dat de condenspluim van de kerncentrale bij Tricastin loodrecht omhoog ging, dus (voorlopig) geen wind. Dat was afgelopen vrijdag wel anders! We kwamen vlot de stad door en zaten dus snel op de route naar de Col du Pertuis. Wat mij opviel, was dat er voor een zondag wel erg veel autoverkeer was, vooral richting col. Nu trekken de Fransen er met mooi weer op zondag graag op uit (voor familiebezoek, rommelmarktjes, een rally of cross bezoeken e.d.), doch ik begon een voorgevoel te krijgen. En ja hoor, met de col in zicht zag ik al een hele rij geparkeerde auto's staan. De rally van zaterdag, had dus ook nog een vervolg op zondag. Had ik kunnen weten, maar ja, ik had het op een bord langs de weg geplakte A4-tje slechts in het voorbijgaan gelezen en dus alleen zaterdag 11 september gezien. Enfin, we konden dus niet vanaf de Col du Pertuis afdalen naar Félines.

M'n broer brengt op 'Le Collet' (640 m) bij de Col du Pertuis een groet aan het Fiets-forum:

Afbeelding

Ook halverwege de afdaling richting Bourdeaux konden we niet afslaan naar Truinas, want daar lag ook weer een stuk van het rallyparcours. De Peugeootjes, Renaultjes en al dat andere spul rijden hier overigens gewoon over de openbare weg 'geneutraliseerd' van het ene stuk van het parcours naar het andere! Wij konden wel bij de volgende afslag binnendoor via Le Poët-Celard door een bijzonder fraai landschap en over een rustig weggetje verder dalen, zodat we iets ten NW van Bourdeaux op de doorgaande weg naar Crest kwamen. Omdat het inmiddels lunchtijd was en de Fransen, zeker op zondag, zoals bekend ruim de tijd nemen om te eten, was er weinig verkeer. We konden dus bij een temperatuur van inmiddels zo'n 25 graden (het zou later op de middag ruim 27 graden worden) volop genieten van de fraaie landschappen hier in de Drôme Provencale. Net voorbij Saou zijn we afgeslagen richting Pont-de-Barret.

De Drôme Provencale tussen Saou en Soyans:

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een wel heel erg fraaie route langs de Roubion, waarbij de weg een stukje 'en corniche' (langs de steile rotswand) loopt en je ook nog door een tweetal 'tunneltjes' fietst. En weinig verkeer, zeker in deze tijd van het jaar. Na Pont-de-Barret hebben we in Charols even genoten van de gastvrijheid 'Chez Patou', waar ook nog prijzen gelden uit het vóór-euro tijdperk!

Pauze 'Chez Patou':

Afbeelding

Op het terrasje 'moesten' we nog even aan twee Franse echtparen uit Chambéry en Grenoble uitleggen waar we vandaan kwamen en waar we gefietst hadden. Altijd gezellig en goed om je talenkennis te testen. Nadat ik nog een afsluitende grap over Sarkozy had gemaakt (die gelukkig goed viel!), konden we onze tocht voortzetten naar La Bégude-de-Mazenc en de côte bij Aleyrac.

Tijdens de afdaling tussen Aleyrac en Grignan, kun je èn de Mont Ventoux....

Afbeelding

.... èn de Dentelles de Montmirail fraai zien liggen:

Afbeelding

Net voorbij Salles-sous-Bois, vlak voor Grignan, scheidden onze wegen zich weer en had m'n broer er met nog 5 km te gaan uiteindelijk zo'n 90 km op zitten.

Salles-sous-Bois:

Afbeelding

Zelf ben ik via Taulignan en Rousset, met indmiddels wel wat meer wind, weer naar mijn standplaats teruggereden en stonden er bij thuiskomst 102 km op het tellertje.
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 11 jun 2011 10:47, 2 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 13 sep 2010 23:31

Na werktijd nog 65km D1 (2:12) kunnen rijden voor het donker werd :) Maar met een paar weken is het wel gebeurd. Vorig jaar kon ik t/m de 1e week van oktober 3 keer per week buiten fietsen, al werden de rondjes op het laatst wel korter.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 13 sep 2010 23:34

@ Le Grimpeur: Heerlijk!!

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 14 sep 2010 22:24

De NCK training vandaag leek meer op zwemmen ;)

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 sep 2010 11:38

La Drôme à Vélo III. Het dorp St. Pantaléon-les-Vignes, in de streek waar de Côtes-du-Rhône Villages wijnen gemaakt worden, is één van de dorpen die hun naam op het etiket van de fles mogen vermelden. Wijn speelt in deze streek dan ook een belangrijke rol.
Daarnaast is de olijventeelt hier ook belangrijk: Nyons heet de beste olijfolie van Frankrijk te leveren. De rotonde 'met de kurken' bij de entree van St. Pantaleon laat al zien dat het hier om wijn gaat.

Rotonde 'met de kurken' bij St. Pantaléon-les-Vignes:

Afbeelding

Ook sieren de Fransen hun dorpen en steden graag op met bloemen. Er is zelfs een heuse classificatie met één of meer sterren (bloemen). Deze 'Charrette Bleue' (blauwe kar) staat naast de rotonde met kurken en die 'charrette' kom je wel eens tegen op ansichtkaarten uit de serie 'Images du Midi' (plaatjes uit het zuiden).

Charrette Bleue bij St. Pantaléon:

Afbeelding

Gisteren ben ik vanuit m'n standplaaats eerst een stukje gedaald naar St. Pantaléon en via dit dorpje over een rustig binnenweggetje naar Rousset-les-Vignes geklommen. Omdat je eerst daalt, moest ik dus ook wat meer klimmen dan via de rechtstreekse route naar Rousset. Al voordat ik op de fiets stapte, zag ik aan de aanwezige lensvormige wolken (lenticularis of lenti's), dat er in de hogere luchtlagen nog aardig wat wind zou moeten staan. Op de radio gaf Météo France aan dat de Mistral en Trammontana zouden gaan liggen en het 's middags zo'n 26 à 27 graden zou worden. Nu, in de afdaling na Rousset voelde ik meteen dat er nog best veel wind stond en het was ook behoorlijk fris (koud mag je niet zeggen als je het voorrecht geniet om hier in september bij mooi weer te mogen fietsen!).
Na Rousset volgde ik de inmiddels bekende route naar Taulignan. In Taulignan kun je via een leuke, zeer rustige weg (de D809) omhoog naar de côte bij Aleyrac. Deze weg kent zelfs een paar heuse haarspeldbochten, maar is wel een beetje hobbelig qua wegdek. Als je dus 'strak' wilt dalen vanaf de côte, kun je beter de D9 nemen! Vlak voordat de D809 op de D9 uitmondt, kun je via een erg steil, maar wel geasfalteerd weggetje naar de ruïne van een 'prieuré' (priorij) rijden. Wel de moeite van zo'n kleine omweg waard!


Ruïne van de Prieuré bij Aleyrac:

Afbeelding

Op de côte (496 m) zag ik al dat de windmolens niet draaiden. Dat betekent dat er òf te weinig òf te veel wind is. Er was dus (veel) te veel wind, maar er waren ook fraaie lenti's te zien!

Lenticularis (lensvormige wolk) boven het Montagne de la Série:

Afbeelding

Lenti's en stilstaande windmolens bij het Montagne de la Série:

Afbeelding

Na de nodige foto's genomen te hebben, kon de afdaling naar La Bégude-de-Mazenc ingezet worden. Net voordat je La Bégude binnenrijdt, kun je linksaf naar Portes-en-Valdaine en kom je via La touche in Le Colombier.

La Bégude-de-Mazenc:

Afbeelding

Dat bleek geen slechte keuze, want ik kreeg de wind achter en het voelde ook voor wat de temperatuur betreft meteen een stuk aangenamer aan! Bij Le colombier kwam ik op de weg Montélimar-Grignan en kon ik aan de klim naar de Col du Colombier (432 m) beginnen. Net voor ik de col bereikt had, kwam m'n broer (zie 'La Drôme à Vélo II') mij tegemoet rijden. Puur toeval, want we hadden niets afgesproken en hij dacht zelfs dat ik vanwege de wind niet op de fiets zou zitten. Hij brak zijn afdaling spontaan af en gezamenlijk zijn we naar Grignan gefietst.

Grignan, met het imposante kasteel 'Du Marquis de Sérigné' (momenteel helaas gedeeltelijk in de steigers):

Afbeelding

Vervolgens zijn we nog via Chamaret en Colonzelle naar Richerenches gereden. Mijn broer is daar teruggegaan, om weer via Colonzelle, Chamaret en Chantemerle-les-Grignan naar Grignan terug te keren. Bij Richerenches rijd je de 'Enclave des Papes' binnen. Het gebied rondom Valréas is een in het departement Drôme gelegen enclave van het departement Vaucluse. Overigens is van dit stukje Vaucluse het geelte ten westen van de weg Valréas-Visan eigenlijk weinig interessant om te fieten, want het is vlak en biedt alleen fraaie landschappen 'op afstand'. Zelf ben ik, met de wind nu meestal van opzij, naar Valréas gereden. Dat was opletten geblazen om te voorkomen dat ik van de weg in de greppel zou belanden. Vanuit Valreas kun je leuk binnendoor naar Rousset en dan, wat ik gedaan heb, halverwege afslaan naar St. Pantaléon. Daarna moest ik vanaf de 'rontonde met de kurken' nog een stukje klimmen, voordat ik na een tochtje van 81 km weer op m'n vertrekpunt terug was.
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 11 jun 2011 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 15 sep 2010 14:58

Zalige foto's ... quelle chance :)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie