Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 26 jun 2011 22:44

Geloof dat ik aardig goed gegokt heb dit weekend om zaterdag niet naar LM te gaan, maar vanmorgen vroeg naar Duitsland te rijden voor de Ruhrsee marathon. Lekker kleinschalige dorpsmarathon met relaxte sfeer.
Afstand niet echt groot, namelijk 74km/1.700hm wat in de praktijk 70 km / 1.500 hm bleek te zijn. Dus in 3:20u weer terug en wist dat ik meer dan 2:30u moest wachten op prijsuitreiking, dus maar een ronde extra gedaan om het af te leren.
Daarna snel naar finish en bleek men mij bij de M2 (40-49 jaar) ingedeeld te hebben wat goed zou zijn voor P5, maar ik ben toch echt master 3. Men gaf toe een fout gemaakt te hebben, maar vond het ook lullig voor de "winnaar" van de masters 3 (12 minuten zat deze achter mij).
Moeilijk, moeilijk, moeilijk en toen maar compromis:Beide als eerste geklasseerd !!! Je verzint het niet, maar wat maakt het uit. Het was een heerlijk marathon, leuke track, goed georganiseerd en uiterst vriendelijk mensen.
Track http://www.everytrail.com/view_trip.php ... a634d2c898

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6346
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 26 jun 2011 23:06

Vandaag met mijn zoon ( 13jr ) de Jo de Roo toertocht gereden - Hij wist absoluut niet wie die beste man was - maar we hebben wel heerlijk meegereden met een ploegje van TC Kapelle 79 ( Heren/Dames Bedankt als jullie dit lezen !! ) Mijn zoon kreeg nog wat tips over het beter uit accelereren na de bochten en over klikpedalen. Na 115 km @ 31km/h gem. was het bordje best leeg bij mijn zoon , en ook ik zal lekker slapen straks 8-)

R
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 26 jun 2011 23:35

Knap zeg! 13 jaar en dan 31 km/h trappen over 115 km. Ruwe diamant :)?

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 26 jun 2011 23:36

fredmtb-sport schreef: Afbeelding
Sokken in slippers/sandalen, dat kan natuurlijk niet :lol:

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 26 jun 2011 23:55

Het begint zo langzamerhand een gewoonte te worden dat ik in de weekenden alleen nog maar max twee uurtjes voor zonsondergang de tijd heb om te fietsen. Zo ook dit weekend. Als ik dan bedenk dat we de langste dag alweer gehad hebben moet ik toch ergens eens wat aan de agenda gaan doen denk ik :roll: :roll:

Annyway: hier het rondje van vanavond.
54,2 km 1 uur 55 onderweg geweest en mooi voor zonsondergang thuis.

Ik kwam bij Alphen aan den Rijn/gemeneweg nog twee mannen tegen die opmerkten dat het daar nog niet echt lekker doorloopt. Bij deze wil ik die opmerking graag nomineren als understatement van het jaar :) Maar... Het lijkt er op dat je straks wel weer aan twee kanten langs het water kunt fietsen en dat is goed nieuws.

Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 27 jun 2011 08:05

reverb schreef:
fredmtb-sport schreef:Sokken in slippers/sandalen, dat kan natuurlijk niet :lol:
Oeps, zal er de volgende keer aan denken. :mrgreen:
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6346
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 jun 2011 08:46

reverb schreef:Knap zeg! 13 jaar en dan 31 km/h trappen over 115 km. Ruwe diamant :)?
Nee hoor , een loepzuivere diamant.... ! Hij fietst gewoon graag... en naast zijn 75 km per week naar school ( verhaal doet me denken aan ene B. Mollema ) doen we regelmatig een rondje of toertocht. Nu moet ik er wel bijvertellen dat rijden in een groep van 20 man makkelijker is dan met z'n tweeen - zeker voor het gemiddelde. Paar weken geleden reden we een ronde rond de Oosterschelde van 105 km @ 26km/h gem. en Delta Ride for the Roses 85 km @ 27 km/h gem. met z'n tweeen alleen toen hadden we veel wind tegen ( kracht 3/4 ) en nu was het gisteren bijna windstil....

Wat wel grappig is om te zien dat veel mensen die hem dan zien fietsen/of na de tocht vragen hou oud hij is en hoeveel kilometer hij heeft gereden. Als ze dan het antwoord horen zijn er veel stomverbaasd en zeggen ze dat veel kinderen van zijn leeftijd liever op de PS3 of Wii zitten en chips eten ..... maar dat doet die van ons ook wel. Alleen onze zoon heeft de bouw van een kleine A.Schleck of B.Mollema zullen we maar zeggen....

R
Laatst gewijzigd door rene op 27 jun 2011 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 27 jun 2011 13:31

Oké, niet helemaal vandaag maar vrijdag en zaterdag wezen kamperen, niet het mooiste weer, maar het voordeel was dat ik alle fietspaden in Drenthe voor mezelf had.
Het was de eerste keer dat ik kampeerspul mee had op mijn zadelpendragertje, niet ideaal. Als ik langere tochten zou maken komt er zeker een tubus fly en een achterwiel met iets meer spaken :oops:


Afbeelding
Afbeelding
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6346
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 jun 2011 15:23

Vanmiddag nog een klein rondje gedaan na het middag eten - maar ik had beter deze ochtend kunnen gaan. Nu iets meer wind en een paar graden warmer dan vanochtend pffffff... 40 kilometer gedaan op een klein pielversnellingkje ( 39/17 ) en lekker de benen losgetrapt na gisteren de Jo de Roo toertocht te hebben gereden. Eigenlijk gewoon te warm om te fietsen , maar toch blij dat ik even ben geweest.

R
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 jun 2011 15:51

Vanmorgen de Madeleine en 's middags een flink stuk van de Sabot. Ontzettend warm hier, 30 graden met weinig wind. Bijna niet uit te houden!

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 27 jun 2011 15:58

@ -eric- Gaaf man. Eerste foto is erg tof!

Vandaag even een nieuw rondje op de veluwe gereden. Gezien de hitte het maar gehouden bij 112km, niet mijn ding dit weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 27 jun 2011 20:01

Wat een heerlijk fietsweer. Maakt fietsen toch een stuk leuker :).

Vanmiddag een duurtraining gedaan grotendeels door Drenthe heen. 115 km in totaal. Moet zeggen, dat er nog best een pittig windje stond. Ondanks dat veel door dorpjes/bossen fietste.

Plaats reactie