Giant
Zoals @Roonie zelf ook al zegt.... kijk even op welk kransje de ketting achter ligt. En dan zie je dat deze op het 3e of 4e kransje ligt. Een precieze beoordeling is dus aan de hand van deze fotoos niet te maken, maar de lengte van deze ketting lijkt mij aardig goed!
-
- Forum-lid
Ik heb bij mijn eigen fiets de ketting op deze stand (3e/4e kransje) gelegd en dat ziet er toch echt anders uit. De derailleur staat dan ongeveer 1 cm naar voren.
Maar het klopt ook wat Hanz Be zegt: er is geen exacte beoordeling te maken. Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de stand van de derailleur op het kleinste kransje
Maar het klopt ook wat Hanz Be zegt: er is geen exacte beoordeling te maken. Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de stand van de derailleur op het kleinste kransje
En ik naar groot-groot, foto please.fietsvogel schreef:............... Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de stand van de derailleur op het kleinste kransje
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Net een ritje gereden, dus om jullie gerust te stellen hier maar een fotofietsvogel schreef:I Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de stand van de derailleur op het kleinste kransje
Meteen een vraag ook al hoort dat hier niet thuis: Ik heb deze groepset van iemand overgenomen, maar er zat dus een derailleur bij met een lange kooi, als mij niet vergis is dit voor een cassette met een kransje van 30, ik heb 11*28, kan het kwaad om deze derailleur gewoon te houden ?
Laatst gewijzigd door Roonie op 30 jun 2014 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan geen kwaad. En ketting is helemaal prima
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid
Dank Roonie, de ketting heeft de juiste lengte!
Helemaal gerustgesteld!
Helemaal gerustgesteld!
Derailleur heeft een bepaalde capaciteit. Korte kooi kan volgens het bokje tot 28 maar vaak lukt 30 ook nog wel. Lange kooi is voor tripple bedoeld of wanneer je een 30/32 casette achter wilt monteren.
Als hij goed is afgesteld schakelt het als een zonnetje en je kunt iedere casette steken voor de alpen (dan wel weer op de ketting lengte letten.
Als hij goed is afgesteld schakelt het als een zonnetje en je kunt iedere casette steken voor de alpen (dan wel weer op de ketting lengte letten.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Dan moet je de foto wel horizontaal laten zien en de fiets in zijn geheel want de onderste kettinglijn is normaal vrijwel horizontaal bij een lange kooi en is op de foto aanmerkelijk scheef.Roonie schreef:Net een ritje gereden, dus om jullie gerust te stellen hier maar een fotofietsvogel schreef:I Ik ben natuurlijk wel benieuwd naar de stand van de derailleur op het kleinste kransje
Draai je laptop, tablet, telefoon, tv, of computerscherm eens een paar gradenJaap Telder schreef:
Dan moet je de foto wel horizontaal laten zien want de onderste kettinglijn is normaal vrijwel horizontaal bij een lange kooi en is op de foto aanmerkelijk scheef.
Laatst gewijzigd door Roonie op 30 jun 2014 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap Telder
- Forum-lid