Kuota
@ Suntoro
De site die jij aanhaalt ken ik, en de gegevens ervan heb ik al een tijdje, maar toch bedankt voor de reactie.
Na meting oude fiets, welke iets te groot is en meting bij mijn LBS, kwam eruit dat ik een M frame nodig heb (55 cm).
Dit kwam ook overeen met de gegevens uit Competitivecyclist.com.
Na een poosje oriënteren en vergelijken van diverse fietsen, heb ik vanmorgen een Ridley Fenix besteld bij de lokale wielerspecialist. Hij wordt geleverd met de nieuwe 105 groep 11 speed. Kleur zwart met antraciet. Twijfelde eerst nog of ik een Kuota Korsa zou nemen, maar de goede recensies van de Ridley en het feit dat bij Ridley de kabels intern lopen, gaven de doorslag. Hopelijk komt hij snel. Als hij er is zal ik een foto plaatsen. Ik ben
De site die jij aanhaalt ken ik, en de gegevens ervan heb ik al een tijdje, maar toch bedankt voor de reactie.
Na meting oude fiets, welke iets te groot is en meting bij mijn LBS, kwam eruit dat ik een M frame nodig heb (55 cm).
Dit kwam ook overeen met de gegevens uit Competitivecyclist.com.
Na een poosje oriënteren en vergelijken van diverse fietsen, heb ik vanmorgen een Ridley Fenix besteld bij de lokale wielerspecialist. Hij wordt geleverd met de nieuwe 105 groep 11 speed. Kleur zwart met antraciet. Twijfelde eerst nog of ik een Kuota Korsa zou nemen, maar de goede recensies van de Ridley en het feit dat bij Ridley de kabels intern lopen, gaven de doorslag. Hopelijk komt hij snel. Als hij er is zal ik een foto plaatsen. Ik ben
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !
Als je blijft trappen, kom je vooruit !
@Zeeuw54
Ok, ik las het inderdaad al.... Bedoelde 52 of 55 overigens (niet 50).
Veel plezier met de Ridley!
Ok, ik las het inderdaad al.... Bedoelde 52 of 55 overigens (niet 50).
Veel plezier met de Ridley!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik dacht dat Kuota speciale afdichtingstukjes had om de di2 kabels mooi in het frame te voeren.rschouten schreef:Is het 2013 Kharma frame geschikt voor di2 (kabels en accu intern) Via de site kom ik er helaas niet uit.
Neem, als je zeker wil zijn, eens contact op met VDB Parts (Kuota invoerder).
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Volgens Salden zou het geen probleem moeten zijn.Lcsmet schreef:Ik dacht dat Kuota speciale afdichtingstukjes had om de di2 kabels mooi in het frame te voeren.rschouten schreef:Is het 2013 Kharma frame geschikt voor di2 (kabels en accu intern) Via de site kom ik er helaas niet uit.
Neem, als je zeker wil zijn, eens contact op met VDB Parts (Kuota invoerder).
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Kan met bijna alle crancks gebeuren beetje kraken en piepen.mathias schreef:ik moet ook zeggen, ik vind het een mooie fiets en ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van een kuota korsa.
ik heb alleen ergens eens gelezen over gekraak van de krank?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Krank, cranck = CRANK.
ja sorry, ik had het moeten weten, crank!
gestern war ich ein bischen krank im kopf
maar dank voor de info, dat valt dus wel mee dat gekraak in die crank
hoe zijn verdere ervaringen van de Kuota Korsa? het is een instapmodel, maar verder weinig aan reviews over te lezen.
Ik twijfel op dit moment tussen een fiets als de Kuota Korsa en de Isaac Kaon met shimano 105 compleet.
beiden carbon, maar wel de instappers. betekent dat inferieure kwaliteit? ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de Korsa iig.
Thanks!
gestern war ich ein bischen krank im kopf
maar dank voor de info, dat valt dus wel mee dat gekraak in die crank
hoe zijn verdere ervaringen van de Kuota Korsa? het is een instapmodel, maar verder weinig aan reviews over te lezen.
Ik twijfel op dit moment tussen een fiets als de Kuota Korsa en de Isaac Kaon met shimano 105 compleet.
beiden carbon, maar wel de instappers. betekent dat inferieure kwaliteit? ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de Korsa iig.
Thanks!
Het Kharma frame was een een weekje in huis....
Maar zodra ik mijn Merida begon te strippen kon ik even geen racefiets gebruiken. Vandaag heb ik hem dan toch af kunnen bouwen met deels parts van de Merida. Waaronder wat 6700 Ultegra parts. Maar ook wat nieuwe 6800 Ultegra onderdelen toegevoegd en gecombineerd met 6700 Ultegra.... Want helaas zit ik met mijn oude Hope naven vast aan een 10sp Shimano body...
Stuur oogt wat groot en lomp op de foto, vanwege de vertekening van de lens op mijn telefoon. Maar eigenlijk is hij ook wel te groot, met de name de drop van 150mm. Had al een stuurtje besteld, maar die vond ik toch te smal. Deda 40cm breed is geen FSA 40cm breed. Deda meet buiten-buiten en FSA h.o.h., dus wordt omgeruild voor een Deda 42cm...
Even aan de weegschaal gehangen en de fiets zit rijklaar op 7.8kg (incl. pedalen en Garmin). Toch wel enigzins een vooruitgang t.o.v. de Merida die op 8.2 zat... Zouden nog wat kleine grammetjes bespaard kunnen worden, maar vind het prima zo. Zadel is niet echt licht, maar vind de Regale een erg fijn zadel. Helaas paste mijn oude Regale met carbon rails niet in de zadelpen. Ook de 25mm bandjes zijn iets zwaarder dan het gemiddelde bandje, maar ook die rijden gewoon erg fijn... . En natuurlijk weegt een kleinere maat sowieso iets minder dan een maatje XL...
Morgen voor het eerst maar eens een rondje ermee wagen...
Maar zodra ik mijn Merida begon te strippen kon ik even geen racefiets gebruiken. Vandaag heb ik hem dan toch af kunnen bouwen met deels parts van de Merida. Waaronder wat 6700 Ultegra parts. Maar ook wat nieuwe 6800 Ultegra onderdelen toegevoegd en gecombineerd met 6700 Ultegra.... Want helaas zit ik met mijn oude Hope naven vast aan een 10sp Shimano body...
Stuur oogt wat groot en lomp op de foto, vanwege de vertekening van de lens op mijn telefoon. Maar eigenlijk is hij ook wel te groot, met de name de drop van 150mm. Had al een stuurtje besteld, maar die vond ik toch te smal. Deda 40cm breed is geen FSA 40cm breed. Deda meet buiten-buiten en FSA h.o.h., dus wordt omgeruild voor een Deda 42cm...
Even aan de weegschaal gehangen en de fiets zit rijklaar op 7.8kg (incl. pedalen en Garmin). Toch wel enigzins een vooruitgang t.o.v. de Merida die op 8.2 zat... Zouden nog wat kleine grammetjes bespaard kunnen worden, maar vind het prima zo. Zadel is niet echt licht, maar vind de Regale een erg fijn zadel. Helaas paste mijn oude Regale met carbon rails niet in de zadelpen. Ook de 25mm bandjes zijn iets zwaarder dan het gemiddelde bandje, maar ook die rijden gewoon erg fijn... . En natuurlijk weegt een kleinere maat sowieso iets minder dan een maatje XL...
Morgen voor het eerst maar eens een rondje ermee wagen...
Mooie fiets geworden,welke remmen zijn dit?
Hope 11sp naaf ben je €175,- lichter.
Mijn kharma uit 2011 in xl maat is 7,65kg inkl pedalen en garmin.
Ik wens je veel rijplezier met je nieuwe fiets.
Hope 11sp naaf ben je €175,- lichter.
Mijn kharma uit 2011 in xl maat is 7,65kg inkl pedalen en garmin.
Ik wens je veel rijplezier met je nieuwe fiets.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.