Scott
Mooie fiets!!!
Mocht je de spacers echt nodig hebben zou ik eens kijken naar een stuur pen die licht omhoog loopt. Is niet de mooiste oplossing maar wel een sterkere. Veel mensen hebben al last gehad van teveel spacers. Ik zou in iedergeval voor een dikke spacer gaan en niet drie dunnere als je geen andere stuurpen wilt.
Mocht je de spacers echt nodig hebben zou ik eens kijken naar een stuur pen die licht omhoog loopt. Is niet de mooiste oplossing maar wel een sterkere. Veel mensen hebben al last gehad van teveel spacers. Ik zou in iedergeval voor een dikke spacer gaan en niet drie dunnere als je geen andere stuurpen wilt.
Loeki Pro
-
- Forum-lid
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47
BigM schreef:dream-plus schreef:Verschil tussen zadelhoogte en stuur is niet zoveel. Als je later nog een paar spacers verwijderd, ziet het er een stuk beter uit.
mee eens ,maar het belangrijkste is toch dat hij er goed op zit voor zijn gevoel,
dan komt het feit hoe die eruit ziet op de tweede plaats lijkt mij
Helemaal mee eens. Voor een wat langere renner (ben zelf ook 2 mtr) ziet een fiets er nu eenmaal wat anders uit als voor een renner van 1.70. In verhouding met de oude, niet oversized frames van zo'n 15 jaar geleden (met hele lange dunne balhoofden) ziet dit er heel veel beter uit. Maar zoals al gezegd: dat is het niet het belangrijkste. Ook hier geldt weer: comfort gaat voor 'the looks'
Een hele mooie fiets! en veel plezier ermee, hopelijk kun je snel de weg op (shit , hier regent het alweer):/
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Ben van plan om de spacers eerst te laten zitten om te kijken hoe de geometrie van de fiets bevalt. Mocht dit goed zijn dan kan ik inderdaad de spacers omwisselen voor een dikker exemaplaar of een andere stuurpen. Kan iemand mij voor wat betreft de stuurpen nog een model aanraden?
[img=http://home.planet.nl/~witte097/Scott1.jpg]
Details zoals het zadel (stond een mm scheef, de foto vertekend) en het stuur (iets gekanteld) zijn inmiddels al aangepast. Er komen wellicht nog ander bidonhouders op.
Scott AFD Team Issue Scandium Frameset
Shimano Dura Ace groep
Ritchey WCS onderdelen
Easton EA90 Aero wielen
Michelin Pro Race3 banden
Gewicht zal zo rond de 7,2 kg liggen (heb het niet exact gewogen)
Details zoals het zadel (stond een mm scheef, de foto vertekend) en het stuur (iets gekanteld) zijn inmiddels al aangepast. Er komen wellicht nog ander bidonhouders op.
Scott AFD Team Issue Scandium Frameset
Shimano Dura Ace groep
Ritchey WCS onderdelen
Easton EA90 Aero wielen
Michelin Pro Race3 banden
Gewicht zal zo rond de 7,2 kg liggen (heb het niet exact gewogen)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Hele fraaie fiets geworden.
Misschien het stuur nog iets kantelen en de snelspanner voor goed doen en het is perfect.
Denk dat het gewicht nog wel eens lager zou kunnen zijn aangezien het frame krap 1000 gram weegt. Volgende update zou een Easton SLX vork kunnen zijn waar je 100 gram mee wint.
Misschien het stuur nog iets kantelen en de snelspanner voor goed doen en het is perfect.
Denk dat het gewicht nog wel eens lager zou kunnen zijn aangezien het frame krap 1000 gram weegt. Volgende update zou een Easton SLX vork kunnen zijn waar je 100 gram mee wint.
Mooie fiets, al zou ik wat Scott logo's verwijderen, vind het wel erg druk zo.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dit is de officiele teamfiets van Jean delatour van 2003-2004 die hebben nu eenmaal veel stickers maar dichter bij een echte proffiets kun je niet komen (en altijd nog mooier dan de CR1 team issue).
De stickers krijg je er niet af aangezien ze onder de blanke lak zitten en qua stijfheid zit deze in de range van de CR1.
Ik heb er zelf 2 gehad en dit rijdt echt heel erg goed, één van de beste alu frames ooit gemaakt, waren alleen een beetje erg duur ze zaten in de range van de huidige carbon topframes....
De stickers krijg je er niet af aangezien ze onder de blanke lak zitten en qua stijfheid zit deze in de range van de CR1.
Ik heb er zelf 2 gehad en dit rijdt echt heel erg goed, één van de beste alu frames ooit gemaakt, waren alleen een beetje erg duur ze zaten in de range van de huidige carbon topframes....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Tsja, de mijne is nog steeds in opbouw. Maar inderdaad een schitterende fiets. Helemaal als je het frame in het echt ziet..
What makes the boat go faster?
Sharkman 1 schreef:Hele fraaie fiets geworden.
Misschien het stuur nog iets kantelen en de snelspanner voor goed doen en het is perfect.
Denk dat het gewicht nog wel eens lager zou kunnen zijn aangezien het frame krap 1000 gram weegt. Volgende update zou een Easton SLX vork kunnen zijn waar je 100 gram mee wint.
Deze gedachte komt mij niet onbekend voor...moet nog de racecup voorzien en ik kan em monteren. Effectieve gewicht komt nu op 6,8kg.
Sharkman heeft iig een mooi staaltje van spuitwerk (vakmanschap) afgeleverd.
grt
De vork staat er in en is reeds getest (en positief bevonden)
grt