Knoop doorgehakt. Ik blijf bij de Ritchey Classic afmontage, met de BBB Ahead Adapter (zoals bij @gerardn). Na lang nadenken kwam het verstand... De juiste maat is belangrijk, en de Ritchey spullen heb ik én zijn gewoon mooi.Hanz Bé schreef:Ik blijf maar heen en weer schieten tussen twee opties...
1. Ritchey classic stuur + stuurpen (mooi!) met de ahead adapter van BBB (lelijk!). Heeft als functionele pré dat ik de drop gelijk kan maken aan m'n andere fiets.
2. Ik heb een quill stuurpen (mooi!), waar ik bijv. dat Soma Highway 1 stuur (mooi!) in kan monteren. Kom dan met m'n drop ongeveer 1,5 centimeter onder de drop van m'n andere fiets. Is alles wel mooi klassiek.
Met die Soma is de fiets echt af. Met optie 1 is hij minder mooi, maar past het iets beter..... Keuzes, Keuzes......
Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
Zeker belangrijk.
Ik zal eind vd maand mn fiets eens posten met fraaie quill prn en de soma drops, kijken of je het vol houdt....
Ik kwam zelf precies tussen de posities van ahead pen omlaag vs omhoog uit met de nieuwe quill pen. Als ik nog eens een vork met langere buis scoor kan ik nog een spacertje proberen, alleen wil ik niet direct aan een andere vork ivm behoud van de kleur van de fiets.
Ik zal eind vd maand mn fiets eens posten met fraaie quill prn en de soma drops, kijken of je het vol houdt....
Ik kwam zelf precies tussen de posities van ahead pen omlaag vs omhoog uit met de nieuwe quill pen. Als ik nog eens een vork met langere buis scoor kan ik nog een spacertje proberen, alleen wil ik niet direct aan een andere vork ivm behoud van de kleur van de fiets.
Ik wacht in spanning af
En zet mijn fietsje er met deze set-up er dan natuurlijk bij!
En zet mijn fietsje er met deze set-up er dan natuurlijk bij!
Als LBS toezegging nakomt mbt de levering van m'n campa ergopower onderdeel, zou ik komend weekend een heel eind moeten komen (Duimen! ). Wel met een tijdelijke Ahead adapter. De BBB variant met spacers komt (denk ik) begin volgende week....
Het gaat om dit model:Jac schreef:@Carver , heb je foto,s.
http://www.velosaloon.com/shop/batavus- ... 5-cm.html#
Nog geen tijd gehad om mooie foto’s te nemen, zal normaal voor dit weekend zijn.
Echt alle is origineel, volgens mij heeft die fiets amper 50km gereden.
Een teaser: https://www.dropbox.com/s/8voqc3cuj4v1d ... 1.JPG?dl=0
Veelbelovend!