Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 mei 2016 22:13

Nee_Nee schreef:Ga ik 80 km fietsen, kom ik thuis met een stapel bekertjes waar ik niet overheen kan kijken. Segmenten kunnen me sowieso geen r**t schelen. Dat gaat inderdaad aan z'n eigen succes ten onder.
Als je onderweg tijdens het fietsen naar segmenten en tijden zit te kijken, dan vergeet je iets: om je heen kijken naar bomen, koeien, mensen, natuur, verkeer, auwto's
Mooi samen gevat.
Zwasja schreef:Je kunt toch gewoon segmenten verbergen als je er teveel ziet?
Klopt, maar dan ben je wel even bezig bij populaire stukjes weg.

Overigens bij mijn MTB trip in Turkije kreeg ik ineens een (bescheiden) aantal KOM's over me heen en mooie was dat ik de enige was die er ooit (volgens Strava) gereden had.
Lijkt er ook op dat Strava ergens alle wegen / paden heeft staan en je soms "vanzelf" een KOM toegewezen krijgt. https://www.strava.com/segments/2658970 of https://www.strava.com/segments/2635003
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

JoostG
Forum-lid

JoostG 24 mei 2016 07:51

Ben een tijdje geleden een aantal kommetjes kwijtgeraakt: windkrachtje 8 en aantal mafkezen was er op uit getrokken om alle segmenten van west naar oost aan te vallen. Ik kon er wel om lachen. En laten we wel wezen; ik rijd ook geen kom met windkracht 4 van voor.

Sent from my iPhone using Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 24 mei 2016 07:57

Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 24 mei 2016 09:43

JoostG schreef:Ben een tijdje geleden een aantal kommetjes kwijtgeraakt: windkrachtje 8 en aantal mafkezen was er op uit getrokken om alle segmenten van west naar oost aan te vallen. Ik kon er wel om lachen.
Dat vind ik dan wel weer een goeie grap. WIndkracht 8 in de rug en dan met een pelotonnetje de dijk op en een paar sprinterstreintjes maken. Wel de buit eerlijk verdelen

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 24 mei 2016 10:59

fredmtb-sport schreef: Overigens bij mijn MTB trip in Turkije kreeg ik ineens een (bescheiden) aantal KOM's over me heen en mooie was dat ik de enige was die er ooit (volgens Strava) gereden had.
Lijkt er ook op dat Strava ergens alle wegen / paden heeft staan en je soms "vanzelf" een KOM toegewezen krijgt. https://www.strava.com/segments/2658970 of https://www.strava.com/segments/2635003
Klopt, Strava maakt zelf, op basis van hoogteverschil op wegen, ook segmenten aan. Dus dan kun je zelfs als niemand ergens ooit gereden heeft, toch een mooi KOMmetje pakken :D

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 26 mei 2016 11:25

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 26 mei 2016 19:48

Site werkt niet!?

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 26 mei 2016 20:44

Wolfhound32 schreef:Site werkt niet!?
"Velominati › Keepers of the Cog" is geheel uit de lucht. Da's eigenlijk wel een topic waard. Zeker in de café omgeving.

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 26 mei 2016 21:06

Inmiddels weer online. :winkthumb:

Helen
Forum-lid

Helen 30 mei 2016 10:38

Afgelopen weekend met een aantal collega's gefietst en de rit opgenomen op mijn Mio en op de iPhone als back-up. Synchroniseren van Mio naar Strava gaat niet zonder computer, dus dat voor thuis bewaard en ter plekke na de rit de iPhone opname gesynchroniseerd. ik had hier nog niet eerder gereden, dus geen vergelijking mogelijk met eerdere ritten. Tot zover geen problemen.
Thuis de Mio-opname gesynchroniseerd en de iPhone opname verwijderd. Dat was misschien niet zo'n goed idee, want ergens heeft Strava de gegevens van mijn iPhone wel bewaard, en de gegevens van de Mio opname worden toch daarmee vergeleken. Ik heb nu ineens het symbooltje voor 'tweede persoonlijke tijd' maar mijn PR staat er dan weer niet op. Dat zou dan de tijd van de iPhone opname moeten zijn.
Deze rit ter illustratie, korte rit met overzichtelijk aantal segmenten https://www.strava.com/activities/592123669/. Bijvoorbeeld het segment Corravillers - Mont de la Fourche. Een tijd van 17:29 is tweede persoonlijke tijd maar PR is niet aanwezig.
Is hier een logische verklaring voor en was het niet zo'n slimme actie om de ene opname te vervangen door de andere?[edit: typo gecorrigeerd]
Laatst gewijzigd door Helen op 30 mei 2016 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 30 mei 2016 11:19

Je kunt beide ritten downloaden naar je PC en daar opslaan. (Niet nog een keer weggooien). Daarna verwijder je beide ritten op je Strava account. Vervolgens kun je de rit die jou het beste uitkomt weer uploaden naar Strava.
Je kunt ook een van beide ritten direct van Strava verwijderen.

Omdat ik een man ben, kan ik niet in de QOM details kijken. Weet niet of daar een trucje voor is.

Helen
Forum-lid

Helen 30 mei 2016 22:19

Nee_Nee schreef:Je kunt beide ritten downloaden naar je PC en daar opslaan. (Niet nog een keer weggooien). Daarna verwijder je beide ritten op je Strava account. Vervolgens kun je de rit die jou het beste uitkomt weer uploaden naar Strava.
Je kunt ook een van beide ritten direct van Strava verwijderen.

Omdat ik een man ben, kan ik niet in de QOM details kijken. Weet niet of daar een trucje voor is.
Bedankt, ik probeer dat in de komende dagen eens.

Plaats reactie