Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

i-mac

i-mac 24 okt 2015 17:30

De veldtoertocht te Ronse (B) gereden. Ronse ligt op de grens van de Vlaamse Ardennen en Pays de Collines. De tocht telde 62km en ik klikte op mijn Garmin een goeie 1145 hoogtemeters. Het was gans de tijd op en af op alle mogelijke beklimmingen die mochten betreden worden. Als kers op de taart mochten we dan een toertje rijden op de Hotond Arena, waar de veldrijders onlangs een (zware) wedstrijd reden. Mijn respect voor die veldrijders was al hoog, maar is nu nog een pak hoger. Dit is echte topsport!!! De afdalingen alleen al is iets wat niet iedereen aandurfde. En als ik mijn data bekijk van mijn Garmin zie ik dat ik net op deze twee afdalingen mijn maximale hartslag haalde.

Ik heb echt met volle teugen genoten van deze rit. Mijn compagnon iets minder, want die was het op het einde leeg gereden.

Vanavond een pak poetswerk aan de fiets ...

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 24 okt 2015 18:58

Gister solo gefietst, en vanmorgen 100 km. met de club. Morgen ook nog maar een keer een km. of 100 solo want het weer is echt wel erg aangenaam dit weekend. Maar nu eerst genieten van een herfstbockje want dat gevoel in de benen is onovertroffen..

JoostG
Forum-lid

JoostG 24 okt 2015 20:22

Met dank aan opa en oma had ik de nodige fiets-tijd weten te creëren de afgelopen 2 dagen. Ik had al een aantal keer in 'Vlaanderen' gereden, dus het werd tijd voor de Noordfranse kasseien. Ik heb bewust voor deze tijd van het jaar gekozen, want een beetje viezigheid hoort er bij. De eerste stroken lagen er (te) goed bij.
Afbeelding

Maar daarna...
Afbeelding

Gootje pakken om een beetje te herstellen zat er niet.

https://www.strava.com/activities/418992390

Aangezien opa en oma toch nog leuke plannen hadden met de kinderen en ik heel toevallig een setje wielen met cyclocrossbanden in de wagen had liggen, heb ik vanochtend een leuk rondje inclusief de MTB track van de Drunense Duinen.

https://www.strava.com/activities/419168884
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 25 okt 2015 16:11

Vrijdagmiddag 20 km hardgelopen in de duinen en over het strand, nabij Camperduin. Zaterdag met vijf man wezen mountainbiken (60 km), eveneens in de duinen en over het strand maar dan tussen Wijk a/Zee en Egmond a/Zee. En vandaag uitgeslapen en uitgebold (40 km op de mtb, inclusief koffie & appelpunt & Volkskrantje bij Camping Bakkum). Heerlijk, die wintertijd! ;)

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 25 okt 2015 16:32

Vandaag door verplichtingen niet gefietst. Voelt gewoon als spijbelen. Helemaal met dit prachtige weer.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 25 okt 2015 16:42

Wolfhound32 schreef:Vandaag door verplichtingen niet gefietst. Voelt gewoon als spijbelen. Helemaal met dit prachtige weer.
Dit heb ik ook. Vandaag en morgen kan ik ook niet fietsen door verplichtingen.
Maar dinsdag ga ik weer. Wil toch tot het einde van het seizoen 7500 km gefietst hebben en als het misschien meezit de 8000 :mrgreen::mrgreen:
Ghost Nivolet 6LC

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 25 okt 2015 16:53

Sweety2008 schreef:Dit heb ik ook. Vandaag en morgen kan ik ook niet fietsen door verplichtingen.
Maar dinsdag ga ik weer. Wil toch tot het einde van het seizoen 7500 km gefietst hebben en als het misschien meezit de 8000 :mrgreen::mrgreen:
Die 7500 ga je op je sloffen halen. Je zit nu al op 7000. Ik sta nu op 8500 en wil toch eigenlijk de 10.000 wel halen dit jaar. Maar of dát lukt....? :roll:

bluv107
Forum-lid

bluv107 25 okt 2015 18:00

Dinsdag prachtig weer, bijna 20 graden... Zal ik?
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 25 okt 2015 19:37

Vandaag een ram van de honger. Was al wel weer een aantal jaren terug. Kun je toch heel goed zonder..

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 okt 2015 21:37

Vandaag gefietst, nee: Eindelijk weer eens 3 dagen getrapt en ook weer "comeback" in het bos.
Als ex marathonbiker maandenlang mijn Flash zo goed als links laten liggen (herstel staan), maar sinds mei dit jaar niet echt serieus mee op pad geweest tot dit weekend.

Vrijdagmiddag:
Rond 13:00u begonnen en via zo kort mogelijke weg van Soest naar Leersum wat zo'n 25 km is. Vanaf daar de vernieuwde MTB routes van Leersum en Amerongen gereden. Gewoon weer eens heerlijk om off road bezig te zijn ipv alleen maar op de EVO.
Ondergrond prima te doen, de nieuwe tracks heerlijk om te rijden. Merkte wel dat ik het gestuiter etc. niet meer gewend was aan mijn bovenarmen. Na dik 3 uur off road weer terug naar Soest en na iets meer dan 5 uur fietsen stond er dik 110 km / 960 hm op de teller. Die avond bankhangen bij open haard met een kabouter in de hand. https://www.strava.com/activities/418680439

Zaterdagmiddag:
Hoop klussen thuis en pas om 15:00u de fiets op en even 2 uurtjes in mijn achtertuin gedaan. Gewoon wat kriskras door het bos heen zonder echte route.
Na dikke 2 uur stond er 45 km op de klokken en prima na voorgaande dag. https://www.strava.com/activities/419295981

Zondagmorgen:
Met de wetenschap dat het 's middags mooi (motor)weer zou zijn lekker op tijd op pad, maar nu met de cyclecrosser. Had toch weer zin in een stuk(je) op de weg. Dus met noppenbanden beetje m'n vaste ronde rondom de Loosdrechtse en Vinkeveense plassen. De wegen aardig nat met veel natte bladeren en zooi, dus maar wat blij met de SKS spatborden, want normaal zou ik helemaal onder de zooi van opspattende zooi gezeten hebben en nu niks.
Qua rijden moest ik aardig moeite doen om een beetje vooruit te komen, want nog niet volledig herstel van vooral vrijdag. Uiteindelijk toch nog 101,6 km in iets meer dan 3:37u afgelegd. Qua gemiddelde snelheid zo'n 2 tot 3 km/u langzamer dan op de EVO, maar om te trainen prima zo. Misschien wel setje beter/lichter lopende semi slicks er op.
https://www.strava.com/activities/419816846
Na thuiskomst vlot wat eten, douchen en binnen het uur zaten we (Marga en ik) op de Hayabusa voor blokje om en was net 400 meter langer dan ritje op de CX.
In ieder geval toch zo'n dikke 10 uur gepakt en wel lekker zo. Laat het nog maar even lekker weer blijven.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

mrcl
Forum-lid

mrcl 25 okt 2015 21:40

Gisteren gefietst in 2015. Heerlijk weer, rustig op 's lands fietspaden en groeten kan weer. Tussen Maasland en Schipluiden:

Afbeelding

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 25 okt 2015 22:47

Wolfhound32 schreef:
Sweety2008 schreef:Dit heb ik ook. Vandaag en morgen kan ik ook niet fietsen door verplichtingen.
Die 7500 ga je op je sloffen halen. Je zit nu al op 7000. Ik sta nu op 8500 en wil toch eigenlijk de 10.000 wel halen dit jaar. Maar of dát lukt....? :roll:
Als we heel veel geluk hebben met het weer kan het lukken.

Ik heb net bij de Futurumshop nieuwe banden besteld. De voorste zit al bijna 7000 km erop en word nu toch aardig poreus. De achterband zit er sinds augustus op en ziet er nu al weer vierkant uit.
Snap ook niet dat dit zo snel gaat zo zwaar ben ik niet (51kg) pomp ze ook altijd tot bijna 8 bar op.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie