Het grote schijfremmentopic
Iedereen en zijn grootje levert adapters lijkt het, maar eerlijk gezegd vindt ik het veel makkelijker om gewoon een goedkope centerlock schijf te kopen.
Tenzij het om performance gaat natuurlijk, dan kan zoiets flink aan de prijs worden.
Tenzij het om performance gaat natuurlijk, dan kan zoiets flink aan de prijs worden.
Heb hier het antwoord niet kunnen vinden.
Heeft het bepaalde voordelen/nadelen dat de rem op de staande/liggende achtervork zit?
Of is het alleen optisch?
Heeft het bepaalde voordelen/nadelen dat de rem op de staande/liggende achtervork zit?
Of is het alleen optisch?
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2017-10-31 om 20.25.31.png (200.84 KiB) 1190 keer bekeken
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Het is makkelijker (lees goedkoper) om de rem op de staande/liggende achtervork te monteren?
Nogal wiedes. Als die niet op 1 van de achtervorken komt.. waar moet die dan?
Of lees ik de vraag niet goed?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Mijn velgremfiets leg ik altijd plat in de auto met de derailleur naar boven en het voorwiel er uit. Kan dat met een schijfremfiets ook veilig zonder dat de remmen worden ontzet?
(Heb jammergenoeg een auto met 1. een kleine koffer en 2. geen mooie platte laadvoer als de achterbank wordt opgeklapt).
Edit: denk overigens dat het wel mee valt omdat het remgedeelte (in tegenstelling tot een derailleur) behoorlijk wordt beschermd door het frame zelf.
(Heb jammergenoeg een auto met 1. een kleine koffer en 2. geen mooie platte laadvoer als de achterbank wordt opgeklapt).
Edit: denk overigens dat het wel mee valt omdat het remgedeelte (in tegenstelling tot een derailleur) behoorlijk wordt beschermd door het frame zelf.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"
Op mijn gravel-racer welke is voorzien van schijfremmen heb ik in natte omstandigheden wel schurende geluiden. Vindt dit op dit type fiets minder storend als op een racefiets.
Wat is jullie ervaring m.b.t. bijgeluiden bij schijfremmen op de racefiets?
Wat is jullie ervaring m.b.t. bijgeluiden bij schijfremmen op de racefiets?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Op mijn w-w fiets hoef ik de remmen maar aan te raken of hij begint al te schuren. Mechanische schijfremmen, eh.
Maar mijn mountainbike maakt het de laatste tijd helemaal bont, ik heb geen bel meer nodig... En die heeft verdorie nog V-brakes!
Maar mijn mountainbike maakt het de laatste tijd helemaal bont, ik heb geen bel meer nodig... En die heeft verdorie nog V-brakes!
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Heeft mijn plezier in mijn nieuwe fiets in de afgelopen 1 1/2 jaar behoorlijk vergald. Heb daarom, na anderhalf jaar mijn shitmano remmen (785) latern vervangen door Hope calipers, probleem niet over maar wel met 80% afgenomen, heb nu voor het eerst echt plezier in de woon-werk ritjes met nat weer op mijn nu 20 maanden oude gravel/race fiets.
Ach, ik zeg ook maar wat