Ik voel me alleen maar schuldig in de richting van de arme besteller die dag in dag uit voor een schijttarief die pakjes moet bezorgen.
Gelukkig kan hij het bij mij altijd wel in één kwijt en hoeft 'ie niet 's avonds nog eens terug te komen.
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik voel me alleen maar schuldig in de richting van de arme besteller die dag in dag uit voor een schijttarief die pakjes moet bezorgen.
Hoef je niet meer. Het viel mij recent al op dat PostNL wakker is geworden: niet meer pakje voor pakje, maar bundelen en meer pakketjes in een bundel (zak) aanbieden.
Last van het syndroom van moeie?TL@ schreef: ↑08 jun 2021 14:12 Over die arme besteller, mijn vroegere baas (op pensioen nu) zei altijd: "Had ie maar beter zijn best moeten doen op school"
Het lijkt me inderdaad geen leuke job (maar je hebt wel redelijk veel vrijheid wat ook best zeldzaam is voor een job waar je als laag opgeleide voor in aanmerking komt)
Omdat al die "nieuwe mensen" natuurlijk ook weer in China shoppen!TL@ schreef: ↑07 jun 2021 11:34 Iedereen die een ander een schuldgevoel wilt aanpraten over het verzenden van pakjes uit China (of elders): ik hoop dat jullie gestopt zijn na 1 kind want extra kinderen hebben een veel negatievere invloed op het klimaat dan een vliegtuigje/bootje hier en daar.
Ontopic: Net een setje Vittoria Corsa Control TLR 25mm besteld.
De Schwalbe One Pro TLE bevallen niet zo, dus deze eens proberen.
Voor het geval je het niet kunt vinden: https://www.groene.nl/artikel/syndroom-2021-06-02
Redelijk veel vrijheid? Uren achtereen je benen onder je lijf weg moeten lopen, nu ja vooral auto in, auto uit. Heel veel uren makenTL@ schreef: ↑08 jun 2021 14:12 Over die arme besteller, mijn vroegere baas (op pensioen nu) zei altijd: "Had ie maar beter zijn best moeten doen op school"
Het lijkt me inderdaad geen leuke job (maar je hebt wel redelijk veel vrijheid wat ook best zeldzaam is voor een job waar je als laag opgeleide voor in aanmerking komt)
Had ik nog nooit van gehoord, maar eigenlijk niet. Hij was namelijk zelf laag/ongeschoold maar in zijn tijd kon je met ervaring nog verder komen (kan nu niet meer zonder dat papiertje)senior schreef: ↑08 jun 2021 14:24Last van het syndroom van moeie?TL@ schreef: ↑08 jun 2021 14:12 Over die arme besteller, mijn vroegere baas (op pensioen nu) zei altijd: "Had ie maar beter zijn best moeten doen op school"
Je geeft nu dé definitie van het syndroom van moeieTL@ schreef: ↑08 jun 2021 20:30Had ik nog nooit van gehoord, maar eigenlijk niet. Hij was namelijk zelf laag/ongeschoold maar in zijn tijd kon je met ervaring nog verder komen (kan nu niet meer zonder dat papiertje)senior schreef: ↑08 jun 2021 14:24Last van het syndroom van moeie?TL@ schreef: ↑08 jun 2021 14:12 Over die arme besteller, mijn vroegere baas (op pensioen nu) zei altijd: "Had ie maar beter zijn best moeten doen op school"
Hij is op latere leeftijd trouwens ook nog gepasseerd voor een promotie omdat ie dat papiertje niet had (en kreeg dus onmiddelijk dezelfde repliek: had je maar beter je best moeten doen op school , hij kon er zelf dan ook wel om lachen hoor. Beetje zelfrelativering was de man ook niet vreemd )