Canyon
Maar het is toch nog een heel gedoe omdat je alles van het frame moet halen?
Ik had begrepen dat je het ook het reparatiebedrijf dat kan laten doen, maar dat het niet goedkoop is.
En hoe krijg je de kabels weer door het frame? En de press-fit bottom bracket, krijg je er ook niet zo makkelijk uit toch?
Ik had begrepen dat je het ook het reparatiebedrijf dat kan laten doen, maar dat het niet goedkoop is.
En hoe krijg je de kabels weer door het frame? En de press-fit bottom bracket, krijg je er ook niet zo makkelijk uit toch?
Om mijn verhaal van pagina 1365 af te maken: gisteren eindelijk de Endurace CF SL 8.0 Disc SL ontvangen. Verbonden met een dikke excuses van Canyon, 50.- Euro extra korting en een waardebon van 50.- Euro.
Gelukkig net op tijd, want had al een Treck Domane SL 6 Disc als alternatief uitgezocht.
Gelukkig net op tijd, want had al een Treck Domane SL 6 Disc als alternatief uitgezocht.
De laatste dagen ben ik flink aan het nadenken geweest wat te doen met mijn gebroken Ultimate CF SLX frame en uiteindelijk heb ik mijn keuze gemaakt.
De reparatie kosten vallen mee en het gaat waarschijnlijk nog een paar euro goedkoper uitvallen omdat ik het frame uiteindelijk helemaal kaal aanlever. Wanneer het frame terug komt wordt deze weer compleet opgebouwd en gaat de fiets in verkoop.
Persoonlijk zal ik nooit 100% gerust op een gerepareerd frame zitten, ook al wordt er garantie gegeven, sterker dan voorheen, etc. etc.. Voor mijn gevoel als je enkel over vlak gaat oké, maar hier waar ik rij is het vooral klimmen en dus ook veel (snel) afdalen, dus nee, geen gerepareerd carbon frame voor mij.
Inmiddels ben ik aan het kijken naar een nieuwe fiets en weet nog niet zeker of het weer een Canyon gaat worden gezien een nieuwe CF SLX met Di2 4.000€ is (met daarbij komende kosten).
Tevens is het na 5 jaar (22.000Km) ook wel lekker om alles weer nieuw te hebben: Di2 8050 met alle opties, nieuwe wielen, ander frame/kleur/model/evt. merk.
Maar goed, eerst moet het frame naar de reparateur en gaat de advertentie online
De reparatie kosten vallen mee en het gaat waarschijnlijk nog een paar euro goedkoper uitvallen omdat ik het frame uiteindelijk helemaal kaal aanlever. Wanneer het frame terug komt wordt deze weer compleet opgebouwd en gaat de fiets in verkoop.
Persoonlijk zal ik nooit 100% gerust op een gerepareerd frame zitten, ook al wordt er garantie gegeven, sterker dan voorheen, etc. etc.. Voor mijn gevoel als je enkel over vlak gaat oké, maar hier waar ik rij is het vooral klimmen en dus ook veel (snel) afdalen, dus nee, geen gerepareerd carbon frame voor mij.
Inmiddels ben ik aan het kijken naar een nieuwe fiets en weet nog niet zeker of het weer een Canyon gaat worden gezien een nieuwe CF SLX met Di2 4.000€ is (met daarbij komende kosten).
Tevens is het na 5 jaar (22.000Km) ook wel lekker om alles weer nieuw te hebben: Di2 8050 met alle opties, nieuwe wielen, ander frame/kleur/model/evt. merk.
Maar goed, eerst moet het frame naar de reparateur en gaat de advertentie online
Persoonlijk zal ik nooit 100% gerust op een gerepareerd frame zitten, ook al wordt er garantie gegeven, sterker dan voorheen, etc. etc.. Voor mijn gevoel als je enkel over vlak gaat oké, maar hier waar ik rij is het vooral klimmen en dus ook veel (snel) afdalen, dus nee, geen gerepareerd carbon frame voor mij.
Dus je wilt je gerepareerde fiets wel met een goed gevoel verkopen, terwijl je er zelf niet voor 100% gerust op zou voelen .. Dan zou ik persoonlijk m'n verlies nemen en het frame afschrijven. Zou sneu zijn als de nieuwe eigenaar in de afdaling er een ongeval mee krijgt, of maakt dat dan niet meer uit ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
De fiets wordt professioneel gerepareerd en daar wordt garantie voor afgegeven, alleen is dat voor mij niet genoeg. Bij de verkoop wordt zeker vermeld dat de fiets professioneel gerepareerd is. Al met al is het beter om alles als set te verkopen dan de losse onderdelen handel gezeur in te gaan.
Een goede vriend van mij heeft een winkel en ik kan via hem fietsen krijgen tegen een scherpere prijs dus de keuze is snel gemaakt, als zal het geen Canyon zijn dit keer.
Zoals aangegeven wil ik graag de nieuwe Di2 8050 groep en nieuwe wielen dus mat mij betreft een betere investering.
Zoals aangegeven wil ik graag de nieuwe Di2 8050 groep en nieuwe wielen dus mat mij betreft een betere investering.