Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

stoempert
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 mar 2010 10:30

stoempert 15 sep 2010 17:36

Vandaag rond het middaguur op de racefiets gestapt voor een rondje van 50 km door de Friese Wouden. De temperatuur was lekker maar die wind!
Wind tegen op de meer open stukken amper 21/22 km/u en met zijwind waaide ik soms bijna van de weg af. Volgende keer onder dergelijke omstandigheden toch maar wat lagere velgen steken.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 15 sep 2010 18:05

Rondje Veluwe gereden. Wat een wind! Moest echt goed opletten bij zijwind.
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 15 sep 2010 21:40

vanmiddag ook rondje zuid friesland/noord oostpolder gedaan

ik vond het wel lekker vanmiddag.... tegen de wind in heerlijk stampen en terug naar huis heerlijk gevlogen met de wind in de rug :D

alleen jammer dat er zoveel boeren op de landen bezig zijn, de fietspaden hier overal liggen op het moment vol met modder/bagger die van die tractoren afkomt... op sommige stukken was een schoon stukje asfalt niet eens goed zichtbaar
Afbeelding

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 15 sep 2010 23:25

Vanavond onze vaste woensdagavondronde gereden van 50km. Man, wat waaide het hard, af en toe werd je bijna van de dijk geblazen. Maar op de terugweg wind in de rug en dat maakt een hoop goed. Toch weer lekker :-) Wel jammer dat het al zo vroeg donker wordt. Volgende week zal wel de laatste keer zijn en moeten we het hebben van de zondagochtend.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 16 sep 2010 15:00

Het woei inderdaad behoorlijk.
Maar dat creëert ook wel weer
uitdagingen

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 16 sep 2010 22:38

Weer een NCK training, weer nat geworden. Het begint een gewoonte te worden. Als het regent en stormt op 2 oktober, staan wij wel tiptop voorbereid aan de start ;)

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 17 sep 2010 13:16

La Drôme à Vélo IV. Zoals ik in mijn vorige verslagje al aangaf, is het deel van de 'Enclave des Papes' ten westen van de weg Valréas-Visan (D976) niet zo erg interessant om te fietsen. Maar ten oosten van diezelfde weg liggen twee bijzonder fraaie routes, waarbij je deels in het departement Vaucluse (de enclave) en deels in het departement Drôme fietst. Maar eerst moest ik gisteren het inmiddels bekende klimmetje naar Rousset en de daarop volgende afdaling richting Montbrison even doen, om vervolgens in Taulignan m'n broer weer op te pikken. Gezamenlijk zijn we daarna naar Valréas gereden, waar het 'echte werk' voor ons begon. Eerst maar over de heuvelrug naar Vinsobres. Deze route, over de D46 (enclave) en de D190 (Drôme), is werkelijk schitterend om te doen.


Langs de D46/D190 op de grens met de 'Enclave des Papes' en de Drôme:

Afbeelding

Je klimt makkelijk via een aantal bochten, die een mooi zicht op de omgeving bieden, naar het hoogste punt (420 m) en krijgt vervolgens over een prima wegdek een enigszins 'technische' afdaling voorgeschoteld. Ook dan heb je telkens fraaie doorkijkjes met steeds de Mont Ventoux op de achtergrond.


La Drôme Provencale, gezien vanaf de D190, met Le Ventoux in de verte:

Afbeelding


Gemaaide lavendelvelden langs de D190:

Afbeelding


Helemaal fraai is het uitzicht vanaf de (nieuwe) belvédère in de D190 net boven Vinsobres.


Vinsobres en Le Ventoux vanaf de bevédère boven Vinsobres:

Afbeelding


M'n broer op de 'Table d'orientation' van de belvédère:


Afbeelding

Na Vinsobres is het nog een stukje verder dalen voordat je op de doorgaande weg naar Nyons komt. Deze drukke weg kun je gelukkig al bij Le Pont-de-Mirabel verlaten om daarna richting Mirabel-aux-Baronnies te fietsen. In Mirabel hebben we bij 'Bar des Amis' (het caféetje in de bocht, voor degenen die hier bekend zijn) een koffiepauze ingelast ('t is tenslotte toch een soort vakantie;)). Vervolgens hebben we de draad weer opgepakt en zijn over de D160 op de D7 weer in de Vaucluse terechtgekomen. Dat was maar tijdelijk, want bij de brug over de Eygues (D20) kom je weer in de Drôme. Het volgende doel was St. Maurice-sur-Eygues, waar de 'Route par la Montagne' naar Visan en Valréas begint.


In St. Maurice-sur-Eygues....

Afbeelding


.... begint de route 'VISAN VALREAS par la Montagne':

Afbeelding


Deze weg begint al meteen in het dorpje te klimmen en wordt na een stukje vals plat zelfs nog even een beetje steil, maar is goed te doen. Ergens halverwege de klim heb je een zeer fraai uitzicht op St. Maurice, op Villedieu en natuurlijk ook weer op de Mont Ventoux.


Blik richting St. Maurice, Villedieu en de Mont Ventoux:

Afbeelding


Na het hoogste punt (361 m), volgt er weer een enigszins 'technische' afdaling richting Valréas, over een overigens rustige weg. In Valréas aangekomen, zijn we samen naar Grillon in het westen van de enclave gereden. Na een 'à bientôt' tegen elkaar gezegd te hebben, ben ik over de hoofdweg (met fietsstroken, maar je kunt ook parallel over de oude weg rijden) teruggereden naar Valréas en is mijn broer naar zijn standplaats teruggekeerd. In Valréas heb ik nog de leuke 'binnenweg' (D197/D620) naar Rousset-les-Vignes gepakt, om vervolgens weer terug te keren naar Fond-de-Barral. Zo hebben we bij een aangename middagtemperatuur van 27 graden weer een schitterende tocht gemaakt met voor m'n broer zo'n kleine 80 km op de teller en voor mij net iets meer dan 90 km.


Het gehucht Fond-de-Barral:

Afbeelding

À bientôt!
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 11 jun 2011 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 17 sep 2010 17:57

@ le grimpeur het is altijd genieten van je verhalen en foto's, ik wou dat hier ook eens het zonnetje weer ging schijnen.

Zelf vandaag een rondje gemaakt en een onaangename ervaring rijker. Op een kruispunt waar ik voorrang heb komt er een auto aan die normaal voor mij moet stoppen maar in plaats daarvan wat gas bijgeeft. Hierdoor moest ik vol in de remmen en geleed ik met mijn achterwiel wat weg. Een botsing met de auto kon ik niet meer voorkomen, met mijn linker zijkant kwam ik tegen de rechterkant van de auto aan. Die l*l is daarna gewoon door gereden en niet even gestopt om te vragen hoe het gaat. Gelukkig geen schade helemaal nergens aan maar je schrikt er toch wel even van.

Als ik iets sneller had kunnen reageren had ik mooi mijn schoen afdruk in zijn zijkant kunnen zetten, maar ik ben al blij dat ik ongedeerd ben.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 18 sep 2010 12:54

@tomkolkman. Bedankt voor je complimenten. Het is altijd weer leuk om te lezen dat m'n verslagen 'gretig aftrek vinden'. Ik probeer daarmee ook een inzicht te geven in de vele fietsmogelijkheden die zo'n streek (in de verschillende) jaargetijden biedt.

Ben blij voor je dat je 'ongeluk' nog relatief goed is afgelopen. Zelf fiets ik altijd erg anticiperend, dat heeft mij waarschijnlijk al voor veel ellende behoed. Maar het gevaar loert overal en het kan ook een keer zo maar mis gaan, helaas!
60 x Ventoux

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 18 sep 2010 17:07

Vandaag weer eens een ouderwets rondje Kootwijk gedaan.

Afbeelding

Vanaf Ellecom wordt het pas interessant. Leuke paadjes, mooie natuur, en wild!
Afbeelding
Afbeelding

Vaste prik, even stil staan bij de Woeste Hoeve
Afbeelding

En dan door naar Radio Kootwijk
Afbeelding
Afbeelding

Gebouw A heb ik onderhand al zo vaak gepost dat ik die even achterwege laat;)

Vervolgens door naar Apeldoorn, om langs het Apeldoornskanaal naar Dieren te gaan.
Afbeelding

En dan terug naar huis.


bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 19 sep 2010 17:14

Rondje dijk: Herfst! Vanavond naar het Velodrome, lekker windstil :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie