Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

tinuz0
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 jan 2008 13:33
Locatie: Groningen

tinuz0 06 aug 2009 17:08

@ Roger68; Ik gebruik de Onroute Fietskaart van NL. Naar mijn mening de beste kaart om mee te fietsen in NL; veel details, routerend en met name goede onderscheidt tussen de verschillende type wegen d.m.v. kleuren. Ik wil namelijk niet op een zand/bospad komen met mijn racefiets!
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

mo
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 aug 2007 00:04

mo 07 aug 2009 18:17

Als je de edge 705 koopt, kan je een 500MB of 900MB versie krijgen: er zijn er blijkbaar 2 in omloop (zie ook: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=199836). Ik wil hem ook graag aanschaffen en heb wat online winkels gemailed met de vraag welke ze leveren. En allemaal leveren ze de 500MB versie. Zijn er mensen die tegen problemen aanlopen met die 500MB versie, of is het ruim voldoende?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2009 18:42

Je kan er gewoon een SD kaart instoppen van 2 gb, daarmee heb je meer dan voldoende ruimte.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 08 aug 2009 23:59

gekke vraag natuurlijk, maar waarvoor gebruik je zo'n SDkaart eigenlijk? ik heb die er niet inzitten en heb de 500mb-versie (meen ik), werk met (alleen) de CityNav-kaart en alles werkt als een tierelier. maar als anderen 2gb daarbij gebruiken, heb ik het idee dat ik van alles mis. wat?
Ik hou van Triple.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 aug 2009 00:18

Jij kan maar een kwart van de kaart op de Garmin hebben staan, terwijl je met een 2 gb kaart City Navigator Europe er compleet op kunt hebben staan en bijv nog Topo kaarten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 10 aug 2009 22:01

[quote="Roger68"][quote="baron062"]Alle topokaarten hebben hoogtelijnen, daarnaast is de TOPO van Frankrijk ook autorouterend. Ook vrij prijzig overigens, maar je kan ook deelkaarten aanschaffen....

Voor Belgie heb je de autorouterende Belux kaart, ook dit is een topokaart. Voor Nederland is er de OnRoute Wandelkaart, autorouterend en details op toponiveau.[/quote]

Zag laatst de OnRoute Wandelkaart bij iemand. Extreem langzaam, niet mee te werken. Grootste deel van de tijd kijk je naar een leeg scherm. Begreep dat er dus eigenlijk nog geen goede routerende Topo NL kaart is.[/quote]

Stond op die Edge misschien "Herberekenen" aan? Dan loopt het inderdaad wat minder snel.
Zo en nu eerst een bavaria

kome
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 feb 2007 21:16

kome 11 aug 2009 13:23

Weet er iemand of je een 'workout' op pc kunt maken en om later in de 705 te laden.
Als je zo een workout rechtstreeks op de Garmin doet is dit nogal omslachtig.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 aug 2009 13:34

[quote="Amclassic-fan"]Je kan er gewoon een SD kaart instoppen van 2 gb, daarmee heb je meer dan voldoende ruimte.[/quote]

Klopt, heb ik ook. Let wel op: 2 gb is meteen ook het meeste dat de edge aankan. Ik stak er eerst een 4gb kaartje in, maar dat werkt dus niet...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 13 aug 2009 13:27

[quote="KOME"]Weet er iemand of je een 'workout' op pc kunt maken en om later in de 705 te laden.
Als je zo een workout rechtstreeks op de Garmin doet is dit nogal omslachtig.[/quote]

Kan dat niet met Training Centre? Maak zelf idd vaak workouts op de edge zelf.
Maar de workouts staan ook links in de kolom in het training centre.
Zal er even naar kijken vanavond.
Zo en nu eerst een bavaria

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 13 aug 2009 13:32

[quote="PinaG"]gekke vraag natuurlijk, maar waarvoor gebruik je zo'n SDkaart eigenlijk? ik heb die er niet inzitten en heb de 500mb-versie (meen ik), werk met (alleen) de CityNav-kaart en alles werkt als een tierelier. maar als anderen 2gb daarbij gebruiken, heb ik het idee dat ik van alles mis. wat?[/quote]

Een handige optie is als je topokaarten gebruikt. Je kan dan die topokaarten op losse sd-kaartjes installeren, zodat je slechts het kaartje hoeft te wisselen als je naar een ander land gaat.

Ik heb bijv. de Land Navigator Italie (1,2 gb) op een aparte sd kaart staan. Ook Duitsland en en bepaalde Topkaarten Frankrijk staan op aparte Sd. Volgende maand ga ik naar Italie dus gaat de Italie sd kaart erin (Ik heb de basismap en de topo Nederland gewoon op de Edge zelf staan).

Als je idd alleen citynavigator Europ gebruikt lijkt het mij niet direkt nodig.
Zo en nu eerst een bavaria

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 13 aug 2009 13:37

[quote="T i n u z"]Afgelopen week met een groep gefietst in Frankrijk (omgeving van St. Flour; Aveyron). Aangezien niemand echt bekend was in deze omgeving continu gebruik gemaakt van mijn 705. Ik was er al zeer over te spreken, maar nu ook de navigatie mogelijkheden te hebben ontdekt ben ik helemaal enthousiast over de 705. Het uitstippelen van routes met Mapsource en CN 9.0 ging prima en op wat kleine foutjes na verliep het navigeren met de 705 uitstekend.

Toch miste ik met name bij het uitzetten van een route het gevoel voor hoogstes tijdens de route. CN geeft alleen wegen aan... En bij het niet altijd voorhanden zijn van Internet was dit zeker een gemis.
Ook het van te voren niet direct kunnen bekijken van een hoogteprofiel, met name bij langere beklimmingen zou een enorme aanvullingen zijn op een te rijden route.
Weet iemand andere kaarten waar de hoogtelijnen wel op te zien zijn? Dan wel een programma, sites om dit te verkrijgen (het liefst met hoogteprofiel voor bepaalde gedeeltes)?
[/quote]

De topokaarten Frankrijk geven hoogtelijnen.
Zo en nu eerst een bavaria

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 13 aug 2009 13:46

[quote="Peterj"]..... met Topo Nederland kun je niet navigeren.[/quote]

Dat zou ik graag eens nader verklaard zien.
Zo en nu eerst een bavaria

Plaats reactie