Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 21 feb 2017 11:03

Het gaat om garantieaanvragen n.a.v. Tacx-gebruik. Hun antwoord kun je op twee manieren lezen: ze hebben nog nooit garantieaanvragen n.a.v. Tacx-gebruik ontvangen (en dus ook niet afgewezen) OF ze ontvangen weleens garantieaanvragen n.a.v. Tacx-gebruik en die zijn tot dusver allemaal gehonoreerd. Het laatste scenario zou mij als Sensa-bezitter meer comfort geven over hun coulance (maar minder over het frame ;)).
t.a.f.k.a.e.h.

Lennart95
Forum-lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Hengelo

Lennart95 21 feb 2017 13:22

evilhomer schreef:Slim geformuleerd: zo weet je nog steeds niets. Ze sluiten immers niet uit dat ze een garantieaanvraag n.a.v. Tacx-gebruik zullen afwijzen. Het antwoord suggereert dat ze wel dergelijke garantieaanvragen ontvangen. Je zou nog kunnen vragen om hoeveel garantiegevallen dit (grosso modo) op jaarbasis gaat en of die allemaal gehonoreerd zijn.
Na je reactie heb ik nogmaals een mail gestuurd voor verduidelijking waar uit blijkt dat als je geen garantieaanvragen krijgt n.a.v. Tacx-gebruik, je ze ook niet kan afwijzen. Dit laat mij er niet van weerhouden om als volgende racefiets weer een Sensa te kopen, maar vind het niet netjes dat niet gewoon gezegd wordt, dat er nog nooit een garantieaanvraag hiervoor is geweest:

Bedankt voor uw bericht. Elke garantieaanvraag wordt op zichzelf beoordeeld. Maar in de praktijk hebben wij nog geen garantieaanvragen ontvangen die verband houden met gebruik in een Tacx. En daardoor ook nog geen garantieaanvraag op basis daarvan hoeven afkeuren.

Ik kan inderdaad niet 100% uitsluiten dat er een garantieaanvraag afgewezen zou kunnen worden na gebruik in een Tacx. Maar dit kan pas beoordeeld worden op het moment dat zo’n incident zich voordoet. En daarbij is het dan de vraag of het voorgedane defect te wijten is aan gebruik met een Tacx. Maar omdat dit nog niet is voorgekomen, kan ik u hier geen sluitend antwoord op geven.
Afbeelding

wm
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 21 feb 2017 13:45

Ik vind het vragen in de trant van "als ik met een hamer op mijn frame sla, kan ik dan gebruik maken van de garantieregeling?". Normaal gebruik op een Tacx zal geen enkel frame kwaad doen. Echter ga je het frame buigen en/of er mee wrikken, dan is het logisch te stellen dat een frame daar niet op berekend is.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 21 feb 2017 14:20

Dat is waar ik, gezien de zorgvuldig gekozen formulering, al bang voor was. Beetje flauw inderdaad: ze wekken de indruk coulant te zijn bij dergelijke garantieaanvragen terwijl die zich nog nooit hebben voorgedaan. Het blijft hypothetisch en dus gissen wat ze zullen doen.

@wm: die vergelijking gaat nogal mank. Je fiets in een Tacx plaatsen is niet hetzelfde als je frame moedwillig schade toebrengen. Ik vind de vraag van Lennart terecht: je wilt graag duidelijkheid of schade n.a.v. Tacx-gebruik expliciet wordt uitgesloten van garantie, expliciet is inbegrepen, dan wel per geval beoordeeld wordt. Nu lijkt het erop dat het laatste het geval is maar aangezien het puur hypothetisch geformuleerd is, kan de praktijk net zo goed uitwijzen dat garantiegevallen n.a.v. Tacx-gebruik allemaal afgewezen worden.
t.a.f.k.a.e.h.

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 21 feb 2017 20:05

Ik heb geen ervaring met framebreuk door tacx gebruik. Maar ik had vorig jaar wel een scheurtje in mijn calabria frame. Sensa heeft zonder gezeur keurig mijn frame vervangen. Daar kunnen veel bedrijven een voorbeeld aan nemen. Over echte garantiegevallen (dus niet moedwillig beschadigen) zou ik me dan ook absoluut geen zorgen maken.

Lennart95
Forum-lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Hengelo

Lennart95 22 feb 2017 17:32

Wolly, dankje voor je bericht. Vooral omdat de Sensa Calabria of Giuliaero een goede kans maakt als volgende fiets, wilde ik weten wat Sensa daarop zou zeggen.
Afbeelding

Remco87
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 15 jan 2017 10:15

Remco87 02 mar 2017 19:47

Sinds januari eigenaar van deze fiets, wat een genot!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 mar 2017 20:10

Remco87 schreef:Sinds januari eigenaar van deze fiets, wat een genot!

[img]Foto van een Sensa Giulia[img]
En ook nog eens mooi.
Welke wielen steken er in?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8912
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 02 mar 2017 20:13

Denk de Supra rfc 55 elite van Sensa zelf .
By the way mooie fiets veel fijne kilometers er mee.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Remco87
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 15 jan 2017 10:15

Remco87 02 mar 2017 20:34

Yes! Supra rfc 55 wielen en DI2 wat een genot! Was een eindejaarsaanbieding kon hem niet laten staan! Volgende week wordt de stuurbuis nog ingekort! Dan is die helemaal af!

Hugograve
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 jun 2016 16:10

Hugograve 02 mar 2017 22:52

Remco87 schreef:Sinds januari eigenaar van deze fiets, wat een genot!

Afbeelding
Netjes!

Critic
Forum-lid
Berichten: 966
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 08 mar 2017 09:50

In de fiets van april, test van Bon de giuliaero.. Benieuwd naar.. Schrijft altijd el heldere reviews. En oprecht over zijn mening, ook als ie dingen niet ok vind.

Plaats reactie