Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

zum
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2010 23:50

zum 15 sep 2010 22:34

Hier is het katje ook afgeleverd!
Eerste indruk is prima; stijf (!), licht, lekker zadel (was niet bekend met Prologo), dito stuur, en wat mij betreft een lust voor het oog. Compact is nog even wennen als je gewent was 3/4 van km's op de 39 te rijden. De Aksiums vallen niet eens tegen, maar worden na de winter vervangen door....weet ik nog niet. Misschien een setje EA90sl. Andere bandjes, GP4000s zijn onderweg uit Bocholt.
De door mij bestelde witte bidonhouders waren nog niet binnen, of was men vergeten te bestellen. Ook was het linkerpedaal niet goed aangedraaid, wat me bijna op een valpartij kwam te staan :(

[img=http://lh4.ggpht.com/_rVVyqtN5_0s/TI5om ... C02436.JPG]
[img=http://lh5.ggpht.com/_rVVyqtN5_0s/TI5ol ... C02435.JPG]
[img=http://lh4.ggpht.com/_rVVyqtN5_0s/TI5oo ... C02438.JPG]

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 15 sep 2010 23:24

Mooi,mooi!!
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 sep 2010 23:33

Helen nette fiets,

Zou meteen even een setje zwarte bestellen (53/39 voor steek 110) Compact is leuk maar in ieder geval het binnenblad zeker niet bruikbaar in Nederland.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27918
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 sep 2010 17:15

Die 50 zou ik daarentegen gewoon laten zitten. Is groot zat tenzij je een sprinter bent.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 16 sep 2010 18:04

klopt maar je keuze is met zilveren bladen wel wat minder en of je nou een set compact zilveren en een set standaard zwarte bladen hebt, je omwisselwerk en slijtage wordt er niet meer door....

jo_spr
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:01

jo_spr 16 sep 2010 20:25

Hey Sharkman,

Laat iedereen zijn eigen configuratie bepalen. Hier in zuid-limburg kan ik compact goed gebruiken.

Verder over het getik rond de cranck. De shims en washer moeten goed ingevet zijn. Bij mij was het tikken toen verholpen.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1759
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 sep 2010 21:22

zum schreef: Compact is nog even wennen als je gewent was 3/4 van km's op de 39 te rijden.
Mijn laatste 2 Cannondales beide standaard met 50/34 voor en 11/28 achter en inderdaad voor in Nederland is de 34'er klein.
Daarom verwissel ik deze voor de 39'er en laat de 50 zitten (50x11 is zat voor mij ne de meesten). Achter dan 11/23.
Voor die paar keer dat ik in het buitenland trap (Canarische eilanden, Sauerland, Limburgs mooiste) even vlot de 34'er terug. Crank kan je gewoon laten zitten.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 16 sep 2010 21:32

Hier in zuid-limburg kan ik compact goed gebruiken.
Ieder zijn ding maar het blijft wel een racefiets en ik kan geen plek in Nederland (vooruit daar rekenen we zuid limburg ook onder ;-) bedenken waar je niet zonder een 34 kunt (over die 50 kun je nog discussieren).
Maar: iedereen moet kiezen wat hij/zij lekker vindt rijden.

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 16 sep 2010 22:39

Als mijn nieuwe fiets een Cannondale wordt (ik ga eerst nog eens bij de Scott-dealer langs) wordt het in ieder geval een Supersix met compact. Maar ik zit met een dilemma: de 105-versie of ultegra-versie?
De fietsen zijn eigenlijk identiek behalve:
105 versie (2000 euro): Aksium, Prologo zadel, FSA Gossamer Pro crank
ultegra versie (2600 euro): Ksyrium Equipe, Fizik Arione Mg, FSA SLK-Light Carbon crank

De wielen zou ik in beide gevallen vervangen door Ksyrium Elite. Dealer kan daar mooie prijs maken want hij koopt die per 50 paar.
Blijft de vraag of ik 500 euro meer moet betalen voor een gewichtswinst van 305 gram. Mijn eerste idee was niet... tot ik op roadbikereview veel afschuwelijke reviews las over die Gossamer. Ok, er waren geen reviews over de BB30 versie maar de 36 reviews over de gewone versie zijn grosso modo dramatisch.
Wat te doen?
- gokken op Gossamer en veel bidden
- 500 euro extra ophoesten voor ultegra en die FSA SL-K light (is die wel goed?)
- ander betaalbaar BB30 crankstel
- adapter met 105 crank

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 16 sep 2010 23:27

Ik rij nu 4 maanden meet een Gossamer crank, en weeg 92KG. Maar tot nu toe nog geen problemen ondervonden. Wel met de Aksium wielen, zijn nu al 2 keer weer gericht.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 17 sep 2010 10:11

Niets mis met die gossamer (niet slechter als de SLK). Geld zou ik in 105 met een paar goede wielen steken (aksium inruilen). Aksium blijven niet heel lang goed en zijn eigenlijk niet gemaakt voor veelfietsers.
Ultegra is niet veel beter dan 105 en gaat ook niet extreem veel langer mee (maar glimt wel als je dat mooi vindt)

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 17 sep 2010 13:48

Sharkman 1 schreef:Aksium blijven niet heel lang goed en zijn eigenlijk niet gemaakt voor veelfietsers.


Ik heb toch al ruim 13000 probleemloze kilometers op mijn Aksiums gemaakt.

Daarbij moet ik natuurlijk wel zeggen dat ik ongeveer 70 kilo ben ;)

Plaats reactie