Pagina 138 van 1864

Geplaatst: 11 jun 2009 21:59
door geertjan5
danku:) dan heb ik n beetje n idee bij welke merken het nogmeer speelt.

Vraagje: Giant ook? omdat Canyon Giant de schuld geeft.

Geplaatst: 11 jun 2009 22:30
door maurice
Een boot van China doet er gemiddeld een week of 6 over voordat deze op de plaats van bestemming is. Daarna moeten de containers eerst ontgast worden en dat duurt ook gemiddeld 2 tot 4 weken. En dan moeten ze nog vanuit de haven getransporteerd worden naar de distributeur.
M.a.w. het kan lang duren met frames die in het verre oosten gemaakt worden.

Geplaatst: 12 jun 2009 00:10
door geertjan5
er zijn 3 fabrikanten voor carbon.
idd 1 in china. Vervoeren duurt idd ongeveer 12 weken
1 in frankrijk. Zal ongetwijfeld sneller gaan.
EN 1 in ???

Geplaatst: 12 jun 2009 02:07
door amclassic-fan
1 fabriek in China :rolleye: Die Chinezen heb een enorme stad waar bijna alleen maar met composieten wordt gewerkt. Die fietsframes zijn leuk voor erbij, maar met andere zaken valt een stuk meer geld te verdienen. Als ze druk zijn en je wilt dat je frames snel gemaakt worden zul je daarvoor moeten betalen. Hoe meer je er tegelijk besteld des te goedkoper dat het is.
In Frankrijk wordt nauwlijks wat gemaakt, misschien een paar Time frames. Look frames komen iig voor een gedeelte uit Tunesiƫ. Het staat in ieder geval niet in verhouding tot wat er in China in elkaar gezet wordt. In Italie worden ook wel wat carbon frames gemaakt. Maar frames worden absurd duur als je ze in Europa maakt, simpelweg doordat de arbeidskosten 4 tot 10 keer zo hoog zijn.

Bij Canyon ligt het probleem op dit moment echter volgens mij helemaal niet bij het bestellen van de frames bij de fabrikant, maar in Duitsland gaat het gewoon niet goed. In het voorjaar zijn het meestal de gevallen dat er te laat besteld is bij de fabriek. Als een fabrikant in april al door de frames heen is hebben ze ook verkeerd besteld.

Geplaatst: 12 jun 2009 02:12
door geertjan5
excuses 1 land china;)

Dankje voor je helderheid;) Ben nog maar een klein jonkje die soms ook nog wel wat kan leren.

Geplaatst: 12 jun 2009 02:36
door kuiper
maurice schreef:Een boot van China doet er gemiddeld een week of 6 over voordat deze op de plaats van bestemming is.

Container doet er ongeveer 3 weken over, zodra het eenmaal in de haven is neemt het 3 tot 5 werkdagen in beslag voordat het gelost wordt. ;-)

Geplaatst: 12 jun 2009 12:17
door dewitte
en ik mag de containers lossen in de haven van Antwerpen :d .
Spijtig dat we niet op voorhand weten wat erin zit haha....ik zou het wel weten! :)

Geplaatst: 12 jun 2009 13:44
door geertjan5
haha doe mij zo'n container vol met framepies:) en wielen en weet ik allemaal:)

Geplaatst: 12 jun 2009 13:48
door amclassic-fan
Moet je wel een grote garage hebben om die 400 frames weer kwijt te raken.

Geplaatst: 12 jun 2009 14:05
door geertjan5
loods?:)

Geplaatst: 12 jun 2009 23:29
door tomtom
Weer eens een positief stukje over Canyon? Ik heb mijn fiets inmiddels 2 dagen in frankrijk (via Nederland doorgestuurd door een vriend) en ben zeer tevreden. Ik moest ongeveer 6 weken wachten (incl een foute betaling en een last minute adreswijziging) en ik vind (achteraf) de fiets het wachten meer dan waard! Er worden in tests dingen gezegd als stabiel & wil voorruit maar da's dus echt zo. Ik heb inmiddels in 3 ritten er zo'n 150 km opzitten met zo'n 1500m aan hoogtestijging en het fietst fantastisch. 6,84 kg in 60 cm dus ook het gewicht is helemaal ok. Ik ben benieuwd waar je anders zo'n goede (en mooie :-)) fiets zou kunnen krijgen voor dit geld (CF 8.0 voor 2199 euro)! Foto's volgen zodra ik terug ben.....

Geplaatst: 13 jun 2009 17:55
door sjax
Ik was benieuwd hoe de eigenaren van een Canyon eigenlijk aankijken tegen het feit dat de diameter van de voorvork bij de montage van een stuurpen 1-1/4" is, in plaats van de alom gangbare diameter van 1-1/8"?

Blijkbaar maakt Ritchey voor Canyon wel een speciale uitvoering van hun WCS stuurpen......