Thanks!nijkie schreef:Mooie fiets geworden,welke remmen zijn dit?
Hope 11sp naaf ben je €175,- lichter.
Mijn kharma uit 2011 in xl maat is 7,65kg inkl pedalen en garmin.
Ik wens je veel rijplezier met je nieuwe fiets.
Remmen zijn de standaard OEM Merida remmen PRC, dus Procraft. Ik heb geprobeerd het Merida logootje eraf te halen zodat er alleen nog PRC op stond. Maar nu moet ik ze toch even bijwerken met witte verf... Waarschijnlijk worden ze in toekomst nog Shimano 6800's (al zouden de zwarte/wittte Kuota remmen ook wel mooi staan) wanneer ik mijn Merida weer compleet op ga bouwen...
In de toekomst wil ik wel andere wielen met gewoon zwarte naven. En misschien naar 11sp, maar 10sp bevalt me eigenlijk prima. Denk alleen niet dat er weer Hope naven in komen. Onlangs waren de lagers van mijn voorwiel verrot en heb afgelopen week de lagers vervangen. Kon de lagers er zo met mijn vinger uit trekken en vervangen... Loctite heeft wel middeltjs om de passing beter passend te maken, maar dan is het weer een gedoe om het lager eruit te krijgen. Maar de Hope naaf is in ieder geval weer spelingsvrij.... . Vind de White Industrie T11 naven wel mooi, gecombineerd met een bredere velg, of ik ga toch bij de Chinees shoppen...