Pagina 138 van 147

Re: Kuota topic

Geplaatst: 26 jul 2014 08:51
door Suntoro
nijkie schreef:Mooie fiets geworden,welke remmen zijn dit?
Hope 11sp naaf ben je €175,- lichter.
Mijn kharma uit 2011 in xl maat is 7,65kg inkl pedalen en garmin.
Ik wens je veel rijplezier met je nieuwe fiets.
Thanks!
Remmen zijn de standaard OEM Merida remmen PRC, dus Procraft. Ik heb geprobeerd het Merida logootje eraf te halen zodat er alleen nog PRC op stond. Maar nu moet ik ze toch even bijwerken met witte verf... Waarschijnlijk worden ze in toekomst nog Shimano 6800's (al zouden de zwarte/wittte Kuota remmen ook wel mooi staan) wanneer ik mijn Merida weer compleet op ga bouwen...

In de toekomst wil ik wel andere wielen met gewoon zwarte naven. En misschien naar 11sp, maar 10sp bevalt me eigenlijk prima. Denk alleen niet dat er weer Hope naven in komen. Onlangs waren de lagers van mijn voorwiel verrot en heb afgelopen week de lagers vervangen. Kon de lagers er zo met mijn vinger uit trekken en vervangen... Loctite heeft wel middeltjs om de passing beter passend te maken, maar dan is het weer een gedoe om het lager eruit te krijgen. Maar de Hope naaf is in ieder geval weer spelingsvrij.... :). Vind de White Industrie T11 naven wel mooi, gecombineerd met een bredere velg, of ik ga toch bij de Chinees shoppen...

Re: Kuota topic

Geplaatst: 26 jul 2014 09:06
door Suntoro
mathias schreef:Ik twijfel op dit moment tussen een fiets als de Kuota Korsa en de Isaac Kaon met shimano 105 compleet.
beiden carbon, maar wel de instappers. betekent dat inferieure kwaliteit? ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de Korsa iig.

Thanks!
Veel frames worden in het Azië gemaakt... In grote fabrieken laten veel merken hun carbon frames maken. Ik zou me over de kwaliteit van een instap carbon frame geen zorgen maken. Evengoed wordt er garantie gegeven op instapframes... Ik heb weinig (eigenlijk nog geen) Korsa fiets op het forum gezien, dus daar zal ook niet veel over gezegd zijn hier. Aantal keer als 2e keuze gezien in koopadvies topic, maar dan werd er voor een andere fiets gekozen. Geen idee wat de reden daarin was...

Isaac is een Nederlands merk, die gewoon prima fietsen maakt die er goed uit zijn.

Re: Kuota topic

Geplaatst: 26 jul 2014 09:58
door buddo
@ Suntoro; mooie Kharma!
Suntoro schreef:
Isaac is een Nederlands merk,
Ehh... Isaac is Duits ;)

Re: Kuota topic

Geplaatst: 26 jul 2014 22:42
door Jaap Telder
buddo schreef:@ Suntoro; mooie Kharma!
Suntoro schreef:
Isaac is een Nederlands merk,
Ehh... Isaac is Duits ;)
Ehh......Isaac is Nederlands 8-) :

Isaac Cycle
Isaac is a brand of Tehava International.

Designed and assembled in the Netherlands.



Postbus 3009
6160 GA Geleen
The Netherlands


Phone +31 (0)46 475 21 00
Fax +31 (0)46 475 04 24
Mail info@isaac-cycle.com


VAT number NL.0073.85.791.B01
CoC number 14039487
IBAN NL37 RABO 0149 2131 31

Re: Kuota topic

Geplaatst: 27 jul 2014 13:05
door buddo
Jaap Telder schreef: Ehh......Isaac is Nederlands 8-) :
Aha... thanks voor de update, even opgezocht hoe ik me kon vergissen... Isaac was Duits en in 2009 failliet gegaan, daarna doorstart van het merk in in NL handen. Had ik dus even gemist!

Re: Kuota topic

Geplaatst: 30 jul 2014 16:05
door Suntoro
buddo schreef:@ Suntoro; mooie Kharma!
Suntoro schreef:
Isaac is een Nederlands merk,
Ehh... Isaac is Duits ;)
Thanks! De Kharma bevalt super... Overigens dacht ik dat Isaac ook Duits was, en begrijp nu ook waarom....

Sinds zaterdag toch al weer ruim 200km op de Kharma gefietst. Zadel en stuur moet ik nog een beetje finetunen. Verzuring in de benen voel ik toch op een andere plek dan op mijn Merida en de zit is toch een beetje anders. Of wil gewoon harder. Maar verder merk ik dat in onbewust een hogere gemiddelde snelheid haal dan op mijn Merida (althans achteraf gezien op Strava). Stuur had ik in eerste instantie op dezelfde hoogte gezet als bij mijn Merida, maar inmiddels is het stuurtje met minder drop binnen en gemonteerd. Gelijk de spacer er bovenop gezet, omdat mijn stuur toch al minder drop heeft. Dus staat toch iets lager gemonteerd. Voelt goed en het lagere stuur ziet er ook nog eens beter uit...

Afbeelding

Verder vraag ik me af waar die M4 montagegaten voor zijn. (fiets staat op zijn kop op de foto). Ik kwam ze tegen bij het monteren van mijn snelheids/cadanssensor. En ze zitten ook op de plek daarvan. Zijn er speciale snelheidscadanssensoren die je daar kunt vastschroeven, of zijn de gaten voor een transponder die worden gebruikt om mee te koersen.
Afbeelding

Het lijkt me geen logische plek voor een transponder (ik zie dat bekenden ze op de voorvork monteren). Maar ook zie ik bij de transponders geen montagegaten op die posities. Bij de TdF en andere koersen zie dat profs ze wel op ongeveer deze positie hebben hangen.

Bestaan er eigenlijk cadans/snelheidssensoren die op deze positie te monteren is? Zou wel mooi zijn om een sensor zonder tie-raps te monteren.... (kan ik deze op mijn mtb zetten).

Re: Kuota topic

Geplaatst: 30 jul 2014 16:41
door thomwittendorp
Dat lijken mij gaten voor een di2 batterij

Re: Kuota topic

Geplaatst: 30 jul 2014 16:53
door Suntoro
thomwittendorp schreef:Dat lijken mij gaten voor een di2 batterij
Idd, een beetje dom van mij... :roll: Je hebt helemaal gelijk... :) Daarom is de rechter chainstay ook open aan de achterkant...
Afbeelding

Re: Kuota topic

Geplaatst: 30 jul 2014 20:59
door MarcFaFo
Heeft iemand al de nieuwe modellen 2015 van Kuota gespot. Ik zag wel een dingetje richting Facebook, maar ik heb geen Facebook account.

Re: Kuota topic

Geplaatst: 30 jul 2014 22:47
door wielracer
Afbeelding

Re: Kuota topic

Geplaatst: 30 jul 2014 23:37
door Suntoro
MarcFaFo schreef:Heeft iemand al de nieuwe modellen 2015 van Kuota gespot. Ik zag wel een dingetje richting Facebook, maar ik heb geen Facebook account.
De Kougar ziet er inderdaad weer gelikt uit... Maar Kiral en de Kydra met schijfremmen vond ik ook mooie toevoegingen, alleen waren die in januari al bekend. Kougar is zeker een erg strakke fiets om te zien. Verder was ik op het forum nog geen Kydra of Kiral tegengekomen. Zijn die nu wel of niet leverbaar eigenlijk, want bij Nederlandse shops staan die ook niet op hun sites.

Overigens is de Facebookpagina van KuotaCylce openbaar, dus ook als je geen FB account hebt kun je nieuws lezen, waaronder je Chiapucci op een Kydra ziet fietsen... Afbeelding

Van de mountainbikes vind ik het jammer dat ze een 13 in een dozijn (Chinees) uiterlijk hebben. En niet een typische eigenzinnige Kuota look...

Re: Kuota topic

Geplaatst: 31 jul 2014 14:23
door WesleyICT
Heeeele Moooie! Met recht een Beest