Pagina 138 van 540
Geplaatst: 23 apr 2008 11:26
door sharkman113
Ter aanvulling, De mijne was afgemonteerd met Lightweights en andere lichtgewicht onderdelen en kwam uiteindelijk op 5.8 kg (zonder aan bruikbaarheid/betrouwbaarheid in te boeten)
nieuwe fiets
Geplaatst: 26 apr 2008 00:09
door smoky
Bij deze een foto van mijn nieuwste aanwinst.
Ik ga er een jaar of 20 plezier van hebben (dat heb ik toch aan mijn vrouw gezegd)...
[img=http://img126.imageshack.us/img126/1204 ... sf1.th.jpg]
Geplaatst: 26 apr 2008 01:24
door optico
Strakke fiets!!
Ga je nog kleur bekennen??
Hoe bevalen die AC wielen???
Geplaatst: 26 apr 2008 11:06
door smoky
Ik kan er nog niet veel over zeggen.
Ik ga er vandaag mijn eerste ritje mee maken. Ik heb ze eigenlijk gekocht omdat ik ze goed bij de fiets vond passen en omdat ze goedkoop (299 Euro) te krijgen waren bij Salden.
Ik heb ook nog altijd de Askium wielen die standaard met deze fiets (CR1 team 2008) meegeleverd werden. Die ga ik gebruiken als het regent, de achternaaf van de AC wielen schijnt niet zo goed afgedicht te zijn...
Geplaatst: 28 apr 2008 20:03
door peter1973
Heb mijn Trek 5200 OCLV verkocht en zit nu te twijfelen om een Scott Addict R4 frame te kopen of het Cervelo RS frame. Er komt in ieder geval Sram Force op. Vind biede frames mooi en volgens mij zijn ze beiden ook kwalitatief goed. Wie kan mij nog wat voor- en nadelen opnoemen van beide frames. Al het advies is welkom.
Geplaatst: 28 apr 2008 21:09
door colnagofreak
smoky schreef:
Ik ga er een jaar of 20 plezier van hebben (dat heb ik toch aan mijn vrouw gezegd)...
Statistisch gezien is die kans even groot als de kans dat zij dan nog je vrouw is, wat dat betreft zit je nog behoorlijk safe!
Geplaatst: 28 apr 2008 21:29
door tourdusenegal
Geplaatst: 28 apr 2008 22:39
door sharkman113
"Heb mijn Trek 5200 OCLV verkocht en zit nu te twijfelen om een Scott Addict R4 frame te kopen of het Cervelo RS frame. Er komt in ieder geval Sram Force op. Vind biede frames mooi en volgens mij zijn ze beiden ook kwalitatief goed. Wie kan mij nog wat voor- en nadelen opnoemen van beide frames. Al het advies is welkom"
Beetje appels met peren vergelijken. De RS is veel meer een toer frame en zit dichter bij de CR1 (die nog een stuk goedkoper is).
De R4 maakt gebruik van een meer op race gerichte geomtrie (gelijk aan de overige R modellen) die weer beter vergelijkbaar is met de R3 (de overige R modellen met de R3 sl).
Met geen van deze frames maak je een foute keus (mits je doelen maar helder zijn) en overall is Scott wat beter qua prijsstelling (maar met deze bedragen is emotie toch vaak een veel belangrijker faktor dan gezond verstand dus kies wat je mooi vindt)
Geplaatst: 28 apr 2008 23:37
door speric
KOm op shark,
De RS veel meer een toerframe ? ga er maar eens op zitten.. Verdiep je dan tenminste in het geen je verkondigt.
Geplaatst: 29 apr 2008 01:29
door amclassic-fan
Dat weet je best Eric, waarvoor wordt die balhoofdbuis anders met 2 cm verlengt en de wielbasis ook langer gemaakt? Niet omdat je dan zo lekker diep kunt zitten en de fiets super wendbaar is. Hij zegt dat 't frame dichter bij een CR1 zit dan een Addict en daarmee slaat ie de spijker op z'n kop. De CR1 is ook minder agressief dan een Addict.
Geplaatst: 29 apr 2008 10:42
door sharkman113
En daar doelde ik op!
Toerframe slaat overigens op het beoogde gebruik en is overigens helemaal niet negatief bedoeld (en aangezien het overgrote deel van dit soort peperdure frames toch hun leven als mooiweerfiets slijten zelfs positief).
De op wedstrijden georiƫnteerde geometrie van de R3, SLC en Addict is niet voor iedereen geschikt (niet iedereen wil met 0 spacers continu onderin de beugel rijden).
Geplaatst: 29 apr 2008 22:26
door tlmm
6,3kg
Komt alleen nog wat lijm bij.