Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

speric
Forum-lid HC

speric 03 okt 2007 10:49

De nieuwe Soloisten worden wel grijs met rood, maar wat en hoe precies, dat is nog even een vraag teken.. wellicht dat de limited toch niet limited zal zijn.

@ TS, die SLC's zijn er toch gewoon ?
Begreep dat de R3 begin nov pas zou komen.. De rest moest er zijn ..

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 03 okt 2007 11:55

SpEric schreef:De nieuwe Soloisten worden wel grijs met rood, maar wat en hoe precies, dat is nog even een vraag teken.. wellicht dat de limited toch niet limited zal zijn.

Hey Speric, komt die R3 ook in het geel want anders kan je er de SRAM yellow op gooien.
reclame

21st-century
Forum-lid

21st-century 03 okt 2007 11:57

Als het goed is dan is de soloist carbon er gewoon hoor. Of ze daadwerkelijk al bij veltec aanwezig zijn dat weet ik ook niet zeker dat hoor ik vrijdag wel.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC

speric 03 okt 2007 12:53

Cervelootje schreef:
SpEric schreef:De nieuwe Soloisten worden wel grijs met rood, maar wat en hoe precies, dat is nog even een vraag teken.. wellicht dat de limited toch niet limited zal zijn.

Hey Speric, komt die R3 ook in het geel want anders kan je er de SRAM yellow op gooien.

Als jij dat wilt, dan regel ik dat !

robertoscatta
Forum-lid

robertoscatta 03 okt 2007 23:57

[quote="SpEric"]De nieuwe Soloisten worden wel grijs met rood, maar wat en hoe precies, dat is nog even een vraag teken.. wellicht dat de limited toch niet limited zal zijn.

Weet jij dan al meer misschien? Enig idee wanneer dit bekend wordt? Ik had al eens zitten zoeken op het internet maar ik heb maar 1 foto van zulke "Limited Edition" gevonden (ik geloof dat die hier ook ergens in de topic staat) ... maar ik zou eens graag andere fotos zien in daglicht bijvoorbeeld!

Ik heb trouwens deze zomer het geluk gehad om toevallig te passeren bij een testdag van de Franse Cervelo verdeler aan de voet van de Ventoux. Bleek dat je zomaar alle modellen kon testen (als ze natuurlijk toevallig de juiste maat hadden staan). Ik heb dan maar eerst de Soloist Team en daarna de Soloist Carbon meegenomen naar de Col de la Madeleine (voor de kennissen vd streek: tussen Bédoin en Malaucène) !! Wat een rij ervaring (vd looks was ik al overtuigd) ... zeker als je van een stalen Colnago Master Olympic komt ... :D !!! Ik heb dan ook maar het plan laten varen om die dag nog de Ventoux op te rijden met mijn eigen fiets ;)
Vandaar dat ik er dus serieus over denk om toch ook maar eens mijn "stalen ros" om te wisselen voor wat nieuw speelgoed !!

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 04 okt 2007 00:46

En wat zijn je ervaringen met het verschil tussen de alu en de carbon??
Groet,
Mike

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 04 okt 2007 00:48

[quote="SpEric"]De nieuwe Soloisten worden wel grijs met rood, maar wat en hoe precies, dat is nog even een vraag teken.. wellicht dat de limited toch niet limited zal zijn.

Die zouden toch gewoon grijs blijven of zit ik nou te slapen??
Groet,
Mike

speric
Forum-lid HC

speric 04 okt 2007 11:26

Over de kleur moet ik nog even zekerheid krijgen. Feit is dat er toch een verandering zal komen. Zoals omschreven lijkt het de limited kant op te gaan.
Misschien dat alles op de bikemotion al te zien is, ik verwacht eind okt de nieuwe modellen
bij mij... R3 + Soloist de rest zou echt onveranderd blijven.

Ook de nieuwe easton wielen zijn er mooi ..

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 04 okt 2007 16:29

Misschien kan je ff de goede kleur verf regelen....ik vind dat rood ook wel aardig.:D
Groet,
Mike

21st-century
Forum-lid

21st-century 05 okt 2007 14:52

Het heeft even geduurd maar de soloist carbon (Maat 51) is eindelijk besteld :D FM had blijkbaar toch problemen om de SLC via veltec te bestellen. Je wordt dan geacht direct dealer te worden en op voorhand een aantal cervelo`s (5 stuks) af te nemen als ik het goed begrepen heb. Cervelo is besteld via een andere weg. Helaas weet ik de levertijd nog steeds niet maar dat krijg ik volgende week zeker te horen. Twijfel nog wel steeds over het zadel (selle san marco Magma MG) een wit of een zwart zadel? Stuurlint neem ik in ieder geval wel in het wit.
http://the-21st-century.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 05 okt 2007 15:05

Heb je al ervaring met dat zadel? Zijn niet zo heel veel mensen die er prettig op zitten volgens mij (en ze breken ook nogal eens, of toch de eerste lichting, misschien is het nu verbeterd).
Als je een wit stuurlint neemt, is een wit zadel natuurlijk ook wel mooi!

21st-century
Forum-lid

21st-century 05 okt 2007 15:28

Nee, nog geen ervaring met dat zadel maar het is in ieder geval niet het zadel waar jij op doelt. De magma MGC is vorig jaar of twee jaar geleden inderdaad uit de handel genomen. Zadel was volledig van magnesium ik meen zelfs ook de brug en dit was idd geen succes. Het zadel is nu aangepast en heeft nu een titanium brug. De Magma MG, het zadel dat ik wil is wat zachter dan de MGC omdat dit overtrokken is met leer. Magma schijnt erg goed te zitten althans volgens enkele gebruikers.

Een zadel is natuurlijk altijd iets persoonlijks, ik rij nu met een selle san marco caymano en dat zit perfect. Afmetingen van de Magma zijn niet veel anders dan de caymano dus ik verwacht zeker geen problemen met dit zadel. Mocht dit wel het geval zijn dan is mijn FM gelukkig niet zo moeilijk en kan ik gewoon een ander zadel kiezen. Wit is idd erg mooi maar blijft dit ook lang zo mooi. Je ziet er toch meer vuil op dan op een zwart zadel lijkt mij ondanks goed onderhoud of valt dit wel mee met een wit zadel?

Plaats reactie