Tubeless
Lijkt ok te zijn, kwam net thuis na rondje fietsen en zag wel wat tubeless vloeistof in rand tussen velg en band zitten.
Weer opgepompt naar 5 bar en ik hoor geen gesis meer.
Wielen zijn nieuw trouwens en vanuit de doos al voorzien van velglint.
Weer opgepompt naar 5 bar en ik hoor geen gesis meer.
Wielen zijn nieuw trouwens en vanuit de doos al voorzien van velglint.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@Orlok en DDX
Ah sorry, ik was de Pirelli,s inderdaad vergeten, had het destijds wel gelezen inderdaad. Das een mooi bandje!
26mm is ook een mooi maatje.
Ah sorry, ik was de Pirelli,s inderdaad vergeten, had het destijds wel gelezen inderdaad. Das een mooi bandje!
26mm is ook een mooi maatje.
Mijn GP4000 (25mm) vallen op dezelfde velgen ook 27mm. Ondertussen een paar dagen verder en ze blijven mooi op druk zonder TL melk en ze zijn nu toch al 25mm breedt, dat komt dus in orde .wasbeer2006 schreef: ↑05 jan 2019 10:05 Ben benieuwd naar de duurtest ervaringen en hoe valt de band bij een huidige 19 tot 22 mm velg intern.
Mijn huidige 25mm vallen op een 21 en 22m velg allemaal tegen de 27 of erop en de 28mm op 30.
Het gewicht is iets zwaarder dan de schwalbes die in een 25mm zo,n 260 - 275 gram wegen. Maar daar zijn ook wel eens wat problemen mee, zelf nooit problemen gehad met de TL variant van de one. En ik heb mijn bedenkingen hoe sommige met vooral montage van het materiaal omgaan.
Het hogere gewicht dan de Schwalbes is te verklaren omdat de Conti's echte TL banden zijn tegen de Schwalbe zijn TL ready.
Duurtest zal pas tegen maart zijn.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 03 dec 2018 09:20
Vraagje voor de tubeless experts:
Paar maanden geleden Mavic Ksyrium Elite UST gekocht voor mijn racefiets. Afgelopen zondag was het raak: lek in voorband, de sealant spoot alle kanten op. Had redelijk wat moeite om dicht te raken, maar de wegen waren ook nat dus kreeg de indruk dat het met name daaraan lag.
Anyway, na een tijdje is het lek toch gedicht, je ziet een goede prop met opgedroogd sealant zitten ter plaatse. Ik vroeg me af wat ik nu kan verwachten? Is de kans groter dat deze plek weer gaat lekken (kan me voorstellen dat dit een zwakke plek blijft)? En zo ja, is er nog iets anders wat ik kan doen om dit te voorkomen? Een nieuwe voorband kopen zie ik niet echt zitten, daar deze pas enkele maanden oud is en ze nieuw 50 e/stuk kosten.
Paar maanden geleden Mavic Ksyrium Elite UST gekocht voor mijn racefiets. Afgelopen zondag was het raak: lek in voorband, de sealant spoot alle kanten op. Had redelijk wat moeite om dicht te raken, maar de wegen waren ook nat dus kreeg de indruk dat het met name daaraan lag.
Anyway, na een tijdje is het lek toch gedicht, je ziet een goede prop met opgedroogd sealant zitten ter plaatse. Ik vroeg me af wat ik nu kan verwachten? Is de kans groter dat deze plek weer gaat lekken (kan me voorstellen dat dit een zwakke plek blijft)? En zo ja, is er nog iets anders wat ik kan doen om dit te voorkomen? Een nieuwe voorband kopen zie ik niet echt zitten, daar deze pas enkele maanden oud is en ze nieuw 50 e/stuk kosten.
Als je uiteindelijk na het dichten van het lek met die de band gewoon verder bent gereden tot aan huis zou ik mij niet zo druk maken en gewoon de volgende keer, na de band weer op druk te hebben gebracht, verder rijden. Anders gewoon demonteren en een SIMSON bandenplakker (buitenbandplakker) aan de binnenkant aanbrengen of gewoon een DYNAPLUG gebruiken voor onderweg, iets waar ik zelf geen ervaring mee heb maar vlgns mij DDX wel.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dynaplug heeft mij al paar keer geholpen onderweg, scheelde binnenband monteren. (neem ik nu meestal al niet eens meer mee)
Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen ?
Afgelopen zaterdag band gemonteerd en iedere dag raak ik minimaal 1 bar kwijt hierdoor :
Gisterochtend zelfs 2bar binnen 10km. En als ik 's avonds naar huis ga pomp er er steeds wat extra lucht bij.
Productiefout band of verkeerde tubeless vloeistof (muc-off, maar voorband geen probleem) ?
Als ik band oppomp naar 4 bar dan voel ik op diverse plekken lucht uit band komen. (fiets normaal met 2,5 a 3 bar)
Is wel op zelfde plek ongeveer, iets links van ventiel en alleen aan deze kant.
Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen ?
Afgelopen zaterdag band gemonteerd en iedere dag raak ik minimaal 1 bar kwijt hierdoor :
Gisterochtend zelfs 2bar binnen 10km. En als ik 's avonds naar huis ga pomp er er steeds wat extra lucht bij.
Productiefout band of verkeerde tubeless vloeistof (muc-off, maar voorband geen probleem) ?
Als ik band oppomp naar 4 bar dan voel ik op diverse plekken lucht uit band komen. (fiets normaal met 2,5 a 3 bar)
Is wel op zelfde plek ongeveer, iets links van ventiel en alleen aan deze kant.
Lekkend ventiel? Even een beetje zeepsop op smeren en je weet het.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Foto's gezien, ik weet precies waar het lekt
Gisteravond muc off eruit gehaald en schwalbe vloeistof erin gedaan, lijkt nog niet te helpen.
Band ligt nu thuis op z'n kant. (lekkende kant naar boven) vanavond nogmaals kijken en anders maar even futurumshop mailen.
Gisteravond muc off eruit gehaald en schwalbe vloeistof erin gedaan, lijkt nog niet te helpen.
Band ligt nu thuis op z'n kant. (lekkende kant naar boven) vanavond nogmaals kijken en anders maar even futurumshop mailen.