Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5308
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 05 jan 2019 15:03

Lijkt ok te zijn, kwam net thuis na rondje fietsen en zag wel wat tubeless vloeistof in rand tussen velg en band zitten.
Weer opgepompt naar 5 bar en ik hoor geen gesis meer.
Wielen zijn nieuw trouwens en vanuit de doos al voorzien van velglint.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13781
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 jan 2019 10:48

@Orlok en DDX
Ah sorry, ik was de Pirelli,s inderdaad vergeten, had het destijds wel gelezen inderdaad. Das een mooi bandje!
26mm is ook een mooi maatje.

ippe
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jan 2014 18:36

ippe 07 jan 2019 15:38

wasbeer2006 schreef: 05 jan 2019 10:05 Ben benieuwd naar de duurtest ervaringen en hoe valt de band bij een huidige 19 tot 22 mm velg intern.

Mijn huidige 25mm vallen op een 21 en 22m velg allemaal tegen de 27 of erop en de 28mm op 30.

Het gewicht is iets zwaarder dan de schwalbes die in een 25mm zo,n 260 - 275 gram wegen. Maar daar zijn ook wel eens wat problemen mee, zelf nooit problemen gehad met de TL variant van de one. En ik heb mijn bedenkingen hoe sommige met vooral montage van het materiaal omgaan.
Mijn GP4000 (25mm) vallen op dezelfde velgen ook 27mm. Ondertussen een paar dagen verder en ze blijven mooi op druk zonder TL melk en ze zijn nu toch al 25mm breedt, dat komt dus in orde :like: .
Het hogere gewicht dan de Schwalbes is te verklaren omdat de Conti's echte TL banden zijn tegen de Schwalbe zijn TL ready.

Duurtest zal pas tegen maart zijn.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.

michielios2
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 dec 2018 09:20

michielios2 08 jan 2019 13:54

Vraagje voor de tubeless experts:

Paar maanden geleden Mavic Ksyrium Elite UST gekocht voor mijn racefiets. Afgelopen zondag was het raak: lek in voorband, de sealant spoot alle kanten op. Had redelijk wat moeite om dicht te raken, maar de wegen waren ook nat dus kreeg de indruk dat het met name daaraan lag.

Anyway, na een tijdje is het lek toch gedicht, je ziet een goede prop met opgedroogd sealant zitten ter plaatse. Ik vroeg me af wat ik nu kan verwachten? Is de kans groter dat deze plek weer gaat lekken (kan me voorstellen dat dit een zwakke plek blijft)? En zo ja, is er nog iets anders wat ik kan doen om dit te voorkomen? Een nieuwe voorband kopen zie ik niet echt zitten, daar deze pas enkele maanden oud is en ze nieuw 50 e/stuk kosten.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6138
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 jan 2019 16:10

Als je uiteindelijk na het dichten van het lek met die de band gewoon verder bent gereden tot aan huis zou ik mij niet zo druk maken en gewoon de volgende keer, na de band weer op druk te hebben gebracht, verder rijden. Anders gewoon demonteren en een SIMSON bandenplakker (buitenbandplakker) aan de binnenkant aanbrengen of gewoon een DYNAPLUG gebruiken voor onderweg, iets waar ik zelf geen ervaring mee heb maar vlgns mij DDX wel.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5308
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 jan 2019 21:46

Dynaplug heeft mij al paar keer geholpen onderweg, scheelde binnenband monteren. (neem ik nu meestal al niet eens meer mee)

Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen ?
Afgelopen zaterdag band gemonteerd en iedere dag raak ik minimaal 1 bar kwijt hierdoor :
Gisterochtend zelfs 2bar binnen 10km. En als ik 's avonds naar huis ga pomp er er steeds wat extra lucht bij.

Productiefout band of verkeerde tubeless vloeistof (muc-off, maar voorband geen probleem) ?
Als ik band oppomp naar 4 bar dan voel ik op diverse plekken lucht uit band komen. (fiets normaal met 2,5 a 3 bar)
Is wel op zelfde plek ongeveer, iets links van ventiel en alleen aan deze kant.

Afbeelding

Afbeelding

deoudegek
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35

deoudegek 10 jan 2019 22:03

Heb ik wel eens met nieuwe mbt banden. Leg het wiel dan een nachtje op die kant op een doos of emmer. Meestal volgende dag dicht.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5308
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 jan 2019 22:11

Vergeten te zeggen, heb ik ook al een nachtje geprobeerd.
Leek 's ochtends goed te zijn maar 's middags toch weer wat druk kwijt.

deoudegek
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35

deoudegek 10 jan 2019 22:28

Ik heb geen ervaring met muc off,maar als het ene bandje ermee dichtgaat zou het andere bandje ook moeten lukken.

Toch een andere latex proberen ?
Foutje in de band?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9218
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 jan 2019 07:58

Lekkend ventiel? Even een beetje zeepsop op smeren en je weet het.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5308
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 jan 2019 10:11

Foto's gezien, ik weet precies waar het lekt ;)
Gisteravond muc off eruit gehaald en schwalbe vloeistof erin gedaan, lijkt nog niet te helpen.
Band ligt nu thuis op z'n kant. (lekkende kant naar boven) vanavond nogmaals kijken en anders maar even futurumshop mailen.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6138
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 jan 2019 10:19

Gewoon een productie fout, dus bij de verkoper een andere band o.i.d. claimen.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie