Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 sep 2016 17:13

@ Rielplayer wow man! Super. Dat is nou waar sport over gaat.
Even zeker weten dat ik het goed begrijp...die gezette man op de foto links, dat was jij toch ook?
Veni. Vidi. Fietsie.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 20 sep 2016 17:24

@rielplayer mag je zeker trots op zijn!
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 20 sep 2016 17:36

TumTumTum schreef:@ Rielplayer wow man! Super. Dat is nou waar sport over gaat.
Even zeker weten dat ik het goed begrijp...die gezette man op de foto links, dat was jij toch ook?
Haha, dat ben ik ook ja...

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 20 sep 2016 17:40

rielplayer schreef:
TumTumTum schreef:@ Rielplayer wow man! Super. Dat is nou waar sport over gaat.
Even zeker weten dat ik het goed begrijp...die gezette man op de foto links, dat was jij toch ook?
Haha, dat ben ik ook ja...
Diepe buiging. Knap gedaan. :mrgreen:
is het fietsen aan het her-ontdekken

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 20 sep 2016 19:23

Inderdaad, applaus! Geniet er van.

:-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27917
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 sep 2016 19:30

RESPECT.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 20 sep 2016 19:40

who @rielplayer: nog geeneens de tijd genomen je hele verhaal te lezen, maar die laatste foto: om trots op te zijn!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6365
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 sep 2016 20:19

Vandaag een klein rondje gedaan rond het Veerse Meer. Wel wat gekloot met mijn Garmin Hartslagband sinds het vervangen van de batterij. Lijkt soms heel erg sloom - piekt dan weer / om vervolgens weer heel laag te zijn of weg te vallen. Morgen maar eens een nieuwe band proberen / of een andere sensor.

https://www.strava.com/activities/718756943
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 20 sep 2016 20:48

rene schreef:Vandaag een klein rondje gedaan rond het Veerse Meer. Wel wat gekloot met mijn Garmin Hartslagband sinds het vervangen van de batterij. Lijkt soms heel erg sloom - piekt dan weer / om vervolgens weer heel laag te zijn of weg te vallen. Morgen maar eens een nieuwe band proberen / of een andere sensor.
Goed uitwassen met water en zeep al geprobeerd? En dan bedoel ik alleen de band en niet de sensor :mrgreen:
o'7o

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 20 sep 2016 20:54

Niet vandaag maar afgelopen zondag de Dam tot Dam classic gefietst :)

Via Futurumshop had ik op hun facebook actie 2 kaarten gewonnen voor deze fietstocht waar ik om eerlijk te zijn nog nooit van had gehoord.
Mijn vaste fietsmaatje en collega kon vanwege technisch mankement niet mee, en in mijn omgeving wilde ze niet of waren ze net in het buitenland.

Zelf wilde ik het toch graag doen want elke kilometer is een training, dus op allerlei kanalen een oproepje gedaan om iemand blij te maken en eventueel samen de 105 km te fietsen.
141 en 161 is nog even teveel voor mij.

Uiteindelijk een man gevonden uit Alphen aan de Rijn die wel mee wilden gaan, Ron een man van bijna 50 :winkthumb:

Zondagochtend richting Amsterdam gereden met de fiets achterin, parkeren kon je gratis in Noord vanwaar je met het pondje over kon naar Amsterdam CS, waarbij ik een fraaie foto kon maken.

Afbeelding

Nog nooit IN Amsterdam gefietst dus het was even wennen en goed opletten, eenmaal op de Dam aangekomen heb ik mijn karten opgehaald en mijn fiets collega voor de dag Ron ontmoet.
Ron kwam met een Specialized fiets met naaf versnelling aangedreven door een getande riem, nou daar kon hij echt bizar hard mee fietsen voor mijn doen.

08:00 aan de start en we waren al vroeg onderweg, zeker bij de eerste 500 deelnemers die starten
https://www.youtube.com/watch?v=3H0sn-WsNrQ

op 2:51 komt er een oranje fiets voorbij met mij gehuld in een licht blauw truitje en arm stukken :oops:

Ik had nog nooit in deze regio gefietst en moet eerlijk zeggen aangenaam verrast te zijn door de mooie omgeving eenmaal ver buiten de grote stad :mrgreen:
Monnickendam, Durgerdam enz enz, langs het IJselmeer (waar we gelukkig de wind mee hadden)
Ik moet bekennen mij te hebben laten meeslepen om toch een straf tempo te fietsen, sommige stukken met bepaalde groepjes ging het toch continu tegen de 40 km/h
ook iets wat ik zelf ooit gedacht te kunnen fietsen voor een langere periode waarbij is zelfs wat kopwerk heb gedaan.

Maar eenmaal na de 2e en laatste rustpost hebben we het rustig aan gedaan en reden we zo rond de 32-33 km/h
Op het einde van de dag had ik een gemiddelde van 24,5 km/h incl van de auto naar de Dam en weer terug, plus de langzame start door Amsterdam.

Verzorgingsposten waren keurig geregeld evenals vrijwilligers op rotondes en kruisingen :winkthumb:

Afbeelding

Al met al voel ik mijn beentjes nog wel een beetje, en heb ik toch teveel willen doen waar ik misschien nog niet aan toe ben :oops:
Maar ik heb een super toffe toch gereden met een hartstikke leuke man :!: :!: :!:

@Rielplayer:
mooi verslag kerel, en die voor en na foto respect 8-)

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 20 sep 2016 21:34

Mooi verslag Martin, een leuke tocht zo te lezen.

Vanavond mijn eerste rit in het donker gemaakt. Ik heb een Lezyne 800 gekocht en die werd vanmiddag geleverd. Ook een nieuw achterlichtje gekocht. Zie het verlichting in de winter topic. Hier even mijn eerste ervaringen met het rijden in het donker.

- 800 lumen is voor mij prima. het meeste gereden op de 400 lumen stand
- koeien zijn groot (ja ook achter een hek)
- snelheidsgevoel is anders
- orientatie is anders
- gehoor wordt automatisch belangrijker
- sommige mensen lopen zonder reflectie of verlichting over een fietspad :cry:
- drie hartverzakkingen door hazen die net voor mij wiel wegsprongen
- een hartverzakking door een rat oid die tussen voor en achterwiel doorschoot
- prachtige dieren gezien in de schemer: vleermuis, haas, konijn, nachtvlinders, roofvogels, vliegende ganzen....
is het fietsen aan het her-ontdekken

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 21 sep 2016 08:34

rene schreef:Vandaag een klein rondje gedaan rond het Veerse Meer. Wel wat gekloot met mijn Garmin Hartslagband sinds het vervangen van de batterij. Lijkt soms heel erg sloom - piekt dan weer / om vervolgens weer heel laag te zijn of weg te vallen. Morgen maar eens een nieuwe band proberen / of een andere sensor.
Electronisch circuit volledig ontladen tijdens het wisselen (even kortsluiten met een paperclip o.i.d.)?

Plaats reactie