Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid
Ik heb op mijn CX van af het begin ellende met mijn hydraulische ultegra remmen,vreselijk piepen.
Div keren terug naar de vm,laatste keer blokken vernieuwd plus div anderen handelingen,kontrole op door zweten zuigers maar die waren goed,verder alles weer schoongemaakt en ontvet koste 90 euro maar na 20 km en div keren remmen weer net zo.
3 weken geleden blokjes besteld bij Wich 2 paar 3 euro met verzendkosten .
Gisteren achter er op gezet en vanmorgen 50 km mee in de regen gefietst,Wel eerst ingerend natuurlijk,helemaal top,remmen geweldig zonder ook maar één geluidje.
Wie is hier nou gek
Div keren terug naar de vm,laatste keer blokken vernieuwd plus div anderen handelingen,kontrole op door zweten zuigers maar die waren goed,verder alles weer schoongemaakt en ontvet koste 90 euro maar na 20 km en div keren remmen weer net zo.
Gisteren achter er op gezet en vanmorgen 50 km mee in de regen gefietst,Wel eerst ingerend natuurlijk,helemaal top,remmen geweldig zonder ook maar één geluidje.
Wie is hier nou gek
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Oei, dat piepen komt wel in heel veel berichten terug. Ik ga er vooralsnog maar van uit dat met name de mensen met klachten zich roeren en dat de 'klachtloze schijfremmers' geen noodzaak zien te melden dat het bij hen wel goed gaat.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"
Bij mijn MTB klinkt ook een geen prettig geluid als ik rem en bijna tot stilstand ben. Ik denk vaan gewoon een probleem van de schijven (stand, slijtage patroon) icm blokjes.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Heb je hier een linkje van? Kan niks vinden als ik google op wich?Heppiebianchi schreef: ↑10 nov 2017 14:37 Ik heb op mijn CX van af het begin ellende met mijn hydraulische ultegra remmen,vreselijk piepen.
Wie is hier nou gek
Zodra de weg nat is beginnen mijn schijven al te piepen, heb de boel al meerdere keren schoongemaakt maar helpt niks, zodra het droog is, is het na één keer flink remmen weer stil. Zodra het ook maar enigszins nat is beginnen ze te piepen/schreeuwen.
-
- Forum-lid
Excuus schrijffoutje,Google op Wish .nampus schreef: ↑10 nov 2017 20:51Heb je hier een linkje van? Kan niks vinden als ik google op wich?Heppiebianchi schreef: ↑10 nov 2017 14:37 Ik heb op mijn CX van af het begin ellende met mijn hydraulische ultegra remmen,vreselijk piepen.
Wie is hier nou gek
Zodra de weg nat is beginnen mijn schijven al te piepen, heb de boel al meerdere keren schoongemaakt maar helpt niks, zodra het droog is, is het na één keer flink remmen weer stil. Zodra het ook maar enigszins nat is beginnen ze te piepen/schreeuwen.
Laatst gewijzigd door Heppiebianchi op 10 nov 2017 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Ik heb dat piepen eigenlijk enkel als het nat én erg koud is (en dan nog niet altijd)
Ik gebruik op mijn Chinees nu kevlar blokjes van Uberbike, die zijn echt super (heb ze nu ook op de MTB). Wanneer ze beschikbaar komen voor de remmen van de TCR (die flatmount 505 remmen hebben een andere vorm) koop ik ze direct. Die piepen echt nooit en gaan langer mee.
Toen mijn Chinees nieuw was, had ik dat piepen echter wel. Ik heb toen de bevestigingspunten van de remmen mooi gelijk gemaakt (facing in het Engels), daarna was het veel beter. Toen ik dan aan nieuwe blokken toe was, was het volledig weg (behalve bij koud én nat weer). Ik heb ze wel mooi ingeremd tot ze strontheet waren.
Ik gebruik steeds de 'zwevende' rotors van Shimano (RT-99), geen idee of dat wat uitmaakt.
Het licht pingelen bij regen (dus wanneer je niet remt) heb ik uiteraard wel, daar is weinig aan te doen (heb ik op de MTB ook) dat is vuil tussen de blokken en schijven
Ik gebruik op mijn Chinees nu kevlar blokjes van Uberbike, die zijn echt super (heb ze nu ook op de MTB). Wanneer ze beschikbaar komen voor de remmen van de TCR (die flatmount 505 remmen hebben een andere vorm) koop ik ze direct. Die piepen echt nooit en gaan langer mee.
Toen mijn Chinees nieuw was, had ik dat piepen echter wel. Ik heb toen de bevestigingspunten van de remmen mooi gelijk gemaakt (facing in het Engels), daarna was het veel beter. Toen ik dan aan nieuwe blokken toe was, was het volledig weg (behalve bij koud én nat weer). Ik heb ze wel mooi ingeremd tot ze strontheet waren.
Ik gebruik steeds de 'zwevende' rotors van Shimano (RT-99), geen idee of dat wat uitmaakt.
Het licht pingelen bij regen (dus wanneer je niet remt) heb ik uiteraard wel, daar is weinig aan te doen (heb ik op de MTB ook) dat is vuil tussen de blokken en schijven
Danku!Heppiebianchi schreef: ↑10 nov 2017 21:01Excuus schrijffoutje,Google op Wish .nampus schreef: ↑10 nov 2017 20:51Heb je hier een linkje van? Kan niks vinden als ik google op wich?Heppiebianchi schreef: ↑10 nov 2017 14:37 Ik heb op mijn CX van af het begin ellende met mijn hydraulische ultegra remmen,vreselijk piepen.
Wie is hier nou gek
Mijn TRP Hylex remmen piepen eigenlijk nooit. Ik heb wel eens een piepende voorrem gehad maar dat was simpel op te lossen door de schijf met remmenreiniger te poetsen en de blokjes schoon te branden boven het gasfornuis. Ik gebruik de originele cheapo rotors en rotors van Discobrakes. De blokje waren eerst originele en nu van de Decathlon
Campagnolo Ultra Dork