Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Het grote schijfremmentopic

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 10 nov 2017 14:37

Ik heb op mijn CX van af het begin ellende met mijn hydraulische ultegra remmen,vreselijk piepen.
Div keren terug naar de vm,laatste keer blokken vernieuwd plus div anderen handelingen,kontrole op door zweten zuigers maar die waren goed,verder alles weer schoongemaakt en ontvet koste 90 euro maar na 20 km en div keren remmen weer net zo.
3 weken geleden blokjes besteld bij Wich 2 paar 3 euro met verzendkosten .
Gisteren achter er op gezet en vanmorgen 50 km mee in de regen gefietst,Wel eerst ingerend natuurlijk,helemaal top,remmen geweldig zonder ook maar één geluidje.
Wie is hier nou gek❓
Bijlagen
3CE2DF99-1C67-4A84-BB0F-2F98C6436D34.jpeg
55F2156A-09F9-42AC-824F-B31B1585DE08.png
563FEAA9-E04E-4059-B16D-F736C0EBF6D8.jpeg
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Veen
Forum-lid

Veen 10 nov 2017 15:30

Oei, dat piepen komt wel in heel veel berichten terug. Ik ga er vooralsnog maar van uit dat met name de mensen met klachten zich roeren en dat de 'klachtloze schijfremmers' geen noodzaak zien te melden dat het bij hen wel goed gaat.
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 10 nov 2017 18:21

Veen schreef: 10 nov 2017 15:30 Oei, dat piepen komt wel in heel veel berichten terug. Ik ga er vooralsnog maar van uit dat met name de mensen met klachten zich roeren en dat de 'klachtloze schijfremmers' geen noodzaak zien te melden dat het bij hen wel goed gaat.
Bij mijn MTB klinkt ook een geen prettig geluid als ik rem en bijna tot stilstand ben. Ik denk vaan gewoon een probleem van de schijven (stand, slijtage patroon) icm blokjes.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

nampus
Forum-lid

nampus 10 nov 2017 20:51

Heppiebianchi schreef: 10 nov 2017 14:37 Ik heb op mijn CX van af het begin ellende met mijn hydraulische ultegra remmen,vreselijk piepen.
Div keren terug naar de vm,laatste keer blokken vernieuwd plus div anderen handelingen,kontrole op door zweten zuigers maar die waren goed,verder alles weer schoongemaakt en ontvet koste 90 euro maar na 20 km en div keren remmen weer net zo.
Gisteren achter er op gezet en vanmorgen 50 km mee in de regen gefietst,Wel eerst ingerend natuurlijk,helemaal top,remmen geweldig zonder ook maar één geluidje.
Wie is hier nou gek❓
Heb je hier een linkje van? Kan niks vinden als ik google op wich?

Zodra de weg nat is beginnen mijn schijven al te piepen, heb de boel al meerdere keren schoongemaakt maar helpt niks, zodra het droog is, is het na één keer flink remmen weer stil. Zodra het ook maar enigszins nat is beginnen ze te piepen/schreeuwen.

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 10 nov 2017 21:01

nampus schreef: 10 nov 2017 20:51
Heppiebianchi schreef: 10 nov 2017 14:37 Ik heb op mijn CX van af het begin ellende met mijn hydraulische ultegra remmen,vreselijk piepen.
Wie is hier nou gek❓

Zodra de weg nat is beginnen mijn schijven al te piepen, heb de boel al meerdere keren schoongemaakt maar helpt niks, zodra het droog is, is het na één keer flink remmen weer stil. Zodra het ook maar enigszins nat is beginnen ze te piepen/schreeuwen.
Excuus schrijffoutje,Google op Wish .
Laatst gewijzigd door Heppiebianchi op 10 nov 2017 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 10 nov 2017 21:04

Ik heb dat piepen eigenlijk enkel als het nat én erg koud is (en dan nog niet altijd)

Ik gebruik op mijn Chinees nu kevlar blokjes van Uberbike, die zijn echt super (heb ze nu ook op de MTB). Wanneer ze beschikbaar komen voor de remmen van de TCR (die flatmount 505 remmen hebben een andere vorm) koop ik ze direct. Die piepen echt nooit en gaan langer mee.

Toen mijn Chinees nieuw was, had ik dat piepen echter wel. Ik heb toen de bevestigingspunten van de remmen mooi gelijk gemaakt (facing in het Engels), daarna was het veel beter. Toen ik dan aan nieuwe blokken toe was, was het volledig weg (behalve bij koud én nat weer). Ik heb ze wel mooi ingeremd tot ze strontheet waren.

Ik gebruik steeds de 'zwevende' rotors van Shimano (RT-99), geen idee of dat wat uitmaakt.

Het licht pingelen bij regen (dus wanneer je niet remt) heb ik uiteraard wel, daar is weinig aan te doen (heb ik op de MTB ook) dat is vuil tussen de blokken en schijven
Afbeelding

nampus
Forum-lid

nampus 10 nov 2017 21:26

Heppiebianchi schreef: 10 nov 2017 21:01
nampus schreef: 10 nov 2017 20:51
Wie is hier nou gek❓

Excuus schrijffoutje,Google op Wish .
Danku! :like:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 nov 2017 21:39

Mijn TRP Hylex remmen piepen eigenlijk nooit. Ik heb wel eens een piepende voorrem gehad maar dat was simpel op te lossen door de schijf met remmenreiniger te poetsen en de blokjes schoon te branden boven het gasfornuis. Ik gebruik de originele cheapo rotors en rotors van Discobrakes. De blokje waren eerst originele en nu van de Decathlon
Campagnolo Ultra Dork

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 10 nov 2017 23:04

Toen ze net nieuw waren, piepten mijn 785’s wel wat. Nu ze ingeremd zijn en opnieuw gericht, zijn ze gewoon stil (hooguit een mooi ‘zzzzzz’ geluid bij aanleggen).
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 12 nov 2017 22:31

Is er iemand in de buurt van Nieuwkoop die met SRAM hydraulic raceshifters rijdt?
Zou ze graag even in handen hebben.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Pallieter
Forum-lid

Pallieter 14 nov 2017 17:34

Als ik m'n fiets een poetsbeurt geef, met welke producten mag ik dan aan m'n schijfremmen komen? Enkel water met zeep?

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 14 nov 2017 19:56

Blijf met alle poetsmiddeltjes ver weg van je remschijven. Enige wat ik gebruik in geval van nood is remreiniger.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie