Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 16 jun 2023 13:44

wat is t toch ook een kutsport eigenlijk...

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jun 2023 13:48

Vreselijk!

Aan afdalingen in wedstrijdverband zit natuurlijk een erg groot risico. Aankomst na een afdaling vergroot dat waarschijnlijk wel maar we zien ook het liefste koers voor de laatste beklimming. Ook dan zal er extra risico in de afdaling worden genomen.

Het blijft altijd lastig, de balans tussen veiligheid en spektakel.
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 16 jun 2023 14:01

In al mijn onmacht hoop ik tegen beter weten in dat er dan toch een hiernamaals bestaat, waarin verongelukte wielrenners en alle andere stervelingen die temidden van dierbaren werden weggerukt, mogen verblijven. Laat de (wieler)wereld voorlopig maar even stilstaan.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 16 jun 2023 14:45

Verschrikkelijk.........
Het blijft een gevaarlijke sport. Het hoort er nooit bij maar het gebeurt helaas.

Eens in de zoveel tijd gebeurt het in onze sport en elke keer is het weer een reality check.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 16 jun 2023 15:07

In 2021 eindigde Mäder als 5e in de Vuelta en won het jongerenklassement. Beloftevolle klimmer en ook een aardige tijdrijder.
Vandaag wordt op verzoek van zijn familie de laatste 30 km van de etappe geneutraliseerd. Ik denk dat ik toch maar even ga kijken (op L'Equipe, de Franse zender met uitzendrechten voor de TDSuisse)
Zal wel indrukwekkend zijn vrees ik.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 16 jun 2023 15:10

hier trouwens een beperkte in memoriam:

https://sporza.be/nl/2023/06/16/gino-ma ... 912849935/

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jun 2023 15:33

Enzzo schreef: 16 jun 2023 15:07 Ik denk dat ik toch maar even ga kijken
Ik ben net bij de TV weggelopen. Ik was zelf vroeg wezen fietsen om vervolgens drie koersen te kijken. Na een paar keer dit verhaal trok ik het niet.
Ik kan er zo, zo slecht tegen als jonge mensen dood gaan............. (ik heb iets teveel vrienden/collega's die een kind hebben verloren)

Vreselijk.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jun 2023 15:36

Net wel Ide Schelling even zien winnen maar blij kan ik daar nu niet van worden.
Campagnolo Ultra Dork

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 16 jun 2023 15:53

Ide schelling wist trouwens pas na de finish van t nieuws. En was daarna ook niet vrolijk meer.

Het voorval is tragisch natuurlijk, hoop dat ook Magnus Sheffield er goed bovenop komt ( mentaal ), want volgens mij had die meer last van wat hij gezien heeft dan van zijn verwondingen. Er was een foto op twitter waar hij op een steen zit in de buurt van Gino omringd door ambulance personeel en daarna nog een waarbij hij weggeleid wordt ( zelf lopend ).
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 16 jun 2023 15:58

Gastheerg schreef: 16 jun 2023 15:33
Enzzo schreef: 16 jun 2023 15:07 Ik denk dat ik toch maar even ga kijken
Ik ben net bij de TV weggelopen. Ik was zelf vroeg wezen fietsen om vervolgens drie koersen te kijken. Na een paar keer dit verhaal trok ik het niet.
Ik kan er zo, zo slecht tegen als jonge mensen dood gaan............. (ik heb iets teveel vrienden/collega's die een kind hebben verloren)

Vreselijk.
Ik trok het ook niet meer. Toch wel "vreemd" dat dit je (men) zo raakt als wielerliefhebber. Je beleeft een koers altijd heel intens met alle victories en teleurstellingen maar dit kruipt echt onder de huid.
Die renners zullen dit nog tig keer sterker ervaren denk ik. pfff! ik hoop dat er nu eindelijk eens serieus gekeken wordt naar veiligheid in koers, Maar ja; die discussie hebben we ook al vele malen gevoerd.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jun 2023 16:45

Enzzo schreef: 16 jun 2023 15:58 Je beleeft een koers altijd heel intens met alle victories en teleurstellingen maar dit kruipt echt onder de huid.
Dat dus. In 1 zin! Knap!
Als je een onderwerp (wat een naar koud woord is dat ineens) heel na volgt is het geweldig (zeg maar extase) als er wat positief gebeurd. Is er echter een een drama zoals dit hakt dat - bij mensen met wat meer antennes - er flink in.

Een maatje van mij waar ik veel mee heb gefietst is naast koersfreak ook filmfreak. Ik ben muziekfreak (het is maar een woord).
Als er een jonge acteur overlijd is hij helemaal van de leg. Mij doet dat dan doorgaans vrij weinig. Gaat er een jonge muzikant dood ben ik - zeker als er muziek van in de kast staat - echt even van m'n effe.
Zo ook met wielrenners. Ik ben ook naar menig graf geweest van jong overleden renners.............

MAAR............we mogen ons eigen verdriet en ongeloof niet belangrijker maken dan wat de directe nabestaande van Gino Mäder voor hun kiezen krijgen.............. Ik kan en wil er geen plaatje bij maken.............

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 16 jun 2023 16:48

Dat heet empathie Gerard. En dat is een hele mooie eigenschap 👍🏼

Plaats reactie