Canyon
Ik heb een Ultimate CF SL disc met 28mm bandjes. Er is nog ruimte over, dus breder gaat waarschijnlijk wel passen. Maar ik vraag me ook af waarom je het zou willen. Ik vind persoonlijk de 28's al aan de brede kant. Fietst niet verkeerd, maar vraag me af wat te meerwaarde is t.o.v. 25's. En het lijken ook net balonbandjes i.m.o.
De continental 28mm banden vallen breder dan 28. Hoewel er ongetwijfeld in je frame een bredere band dan 30mm past zou ik dit afraden. Er zit een verschil tussen passen en er daadwerkelijk mee rijden. Op het moment dat je je gaat fietsen vervormd de band waardoor de ruimte kleiner zal worden. Ook heeft het 'water en vuil' minder ruimte waardoor met zekerheid je frame gaat beschadigen aan de binnenzijde.
Een 28mm conti valt op meerdere velgen die ik gebruik tussen de 30-31 mm. In combinatie met een endurace overigens geen probleem. Met de gp4season band constateer ik overigens hetzelfde. Ik heb er ook een tijdje schwalbe ones op gemonteerd en die vielen net iets boven de 28mm
Velgen waren mavic, zipp en helin
Velgen waren mavic, zipp en helin
Hi Guys
Ben aan het kijken voor ultimate Di2 maar nu heb ik een en ander opgezocht wat mij wat zorgen baart ,nu heb ik gezien dat de Di2 batterij niet in het zadel verwerkt zit maar die via de bracket gestoken word klopt dit? Toch nie ideaal dat je het crankstel en de lagers allemaal moet uit halen voor een defecte batterij te vervangen
Graag wat info van mensen die hiermee ervaring hebben
Ben aan het kijken voor ultimate Di2 maar nu heb ik een en ander opgezocht wat mij wat zorgen baart ,nu heb ik gezien dat de Di2 batterij niet in het zadel verwerkt zit maar die via de bracket gestoken word klopt dit? Toch nie ideaal dat je het crankstel en de lagers allemaal moet uit halen voor een defecte batterij te vervangen
Graag wat info van mensen die hiermee ervaring hebben
Dat is mij ook opgevallen toen ik hier naar aan het kijken was. Uiteindelijk ben ik niet voor Di2 gegaan.
Maar mijn idee: ik vermoed dat ze dit gedaan hebben vanwege hun fancy verende zadelpen. Daar gaat die Di2 batterij simpelweg niet in. Als je gewoon de 'ronde' pen hebt, zou je dat prima om kunnen bouwen.
Aan de andere kant, hoe vaak denk je dat je de accu moet gaan vervangen? Lijkt mij toch dat die een goed aantal jaren mee moet kunnen gaan. En crankstel en bottom bracket verwijderen klinkt als een goede, maar zoveel werk is dat eigenlijk helemaal niet. Kost alleen wel een nieuw lager in dat geval, maar die zijn ook niet bepaald het duurste aan je fiets.
Maar mijn idee: ik vermoed dat ze dit gedaan hebben vanwege hun fancy verende zadelpen. Daar gaat die Di2 batterij simpelweg niet in. Als je gewoon de 'ronde' pen hebt, zou je dat prima om kunnen bouwen.
Aan de andere kant, hoe vaak denk je dat je de accu moet gaan vervangen? Lijkt mij toch dat die een goed aantal jaren mee moet kunnen gaan. En crankstel en bottom bracket verwijderen klinkt als een goede, maar zoveel werk is dat eigenlijk helemaal niet. Kost alleen wel een nieuw lager in dat geval, maar die zijn ook niet bepaald het duurste aan je fiets.
-
- Forum-lid
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Als je de batterij wilt vervangen zou in ieder geval één van de lagers er uit moeten.
Di2 fietsen van Canyon hebben wel een afdekkapje om zo gemakkelijk de batterij te monteren.
Maar het verbindings hulsje van de bracket lager zit in de weg.
Ik rij nu ca 7 jaar di2 en heb nog nooit een probleem gehad met de batterij.
Di2 fietsen van Canyon hebben wel een afdekkapje om zo gemakkelijk de batterij te monteren.
Maar het verbindings hulsje van de bracket lager zit in de weg.
Ik rij nu ca 7 jaar di2 en heb nog nooit een probleem gehad met de batterij.
Had al op mijn vorige fiets Di2 maar die zat in het zadelpen zeer content van, en de lagers uithalen is ook soms hele klus op mijn vorige fiets dacht dat in mijn kader bijna ging kapot maken voor de lagers uit te slaan die dingen kunnen nog serieus vast zitten en als je 1 lager uit wilt moet je de set volledig vervangen want binnenin is het serieus kapot vanop te slaan met de slagpen
Maar nu je het zegt ,wanneer gaat batterij nu kapot ofwel puur toeval ofwel niet
Maar nu je het zegt ,wanneer gaat batterij nu kapot ofwel puur toeval ofwel niet
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
Canyon verkocht in Zwitserland fietsen onder de merknaam Pure Cycling (door merkrechten mocht Canyon niet gebruikt worden). Sinds november 2018 zijn ze echter gestopt met verkopen in Zwitserland.
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27
Rijdt er al iemand hier met een Canyon uit aluminium? Ik zie levertijden tot 3 maand.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6253
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Zeker, al sinds 2013.Eddy Merckx schreef: ↑16 dec 2018 20:55 Rijdt er al iemand hier met een Canyon uit aluminium? Ik zie levertijden tot 3 maand.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013