Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 29 jul 2009 11:16

Theo V schreef:Laat ik nu gelijk aan een bekende Austalier denken.;):D


Ik ook maar dan zouden de resultaten bedroevens geweest zijn! ;)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

freusen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2009 23:49

freusen 29 jul 2009 11:26

Oldboy schreef:Als je je inbeeldt wat voor lichamelijke inspanning die gasten 3 weken lang moeten leveren dan kan dat niet zonder hulpmiddelen.

Leg eens uit waarom zou dat niet kunnen?

FrankR

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 29 jul 2009 23:42

Tapie schreef:http://www.ergogenics.org/512.html
veel leesvoer over doping zeg.


Daar worden ook veel in mijn ogen onserieuze berichten geplaatst. o.a
onderzoeken en testen gesponsord door de farmafabrikant zelf. ;)

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 01 aug 2009 01:53


Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 01 aug 2009 09:55

Ja en dan nu Astarloza...
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 03 aug 2009 10:44

mrcoffee schreef:Ja en dan nu Astarloza...


Ja, balen... ik mocht die vent wel.

Misschien na z'n zegen in Australie niks gebruikt, toen niks gewonnen, dus toch maar snoepen dan.

Ik zie hem nog in tranen voor me, z'n moeder bellen.

Goed, levenslang schorsen.

Ik lees ook net dat Ricco z'n 24 uit moet zitten, i.p.v. 20. Nou ja, wat maakt het uit, levenslang schorsen die gasten.

Net als Rasmussen, die een team probeert te krijgen. Is net weer afgeketst.
Het valt me op dat andere zondaars veel makkelijker aan een team komen, vergeleken met Rasmussen.

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 03 aug 2009 13:58

De UCI is een zielig orgaan wat totaal geen verantwoordelijkheid neemt, geen gezag heeft, intimideert, lekt, doorschuift, het TAS overruled zonder argumenten enzovoort.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 03 aug 2009 15:03

freusen schreef:
Oldboy schreef:Als je je inbeeldt wat voor lichamelijke inspanning die gasten 3 weken lang moeten leveren dan kan dat niet zonder hulpmiddelen.

Leg eens uit waarom zou dat niet kunnen?

FrankR


Kan hij niet uitleggen! Vroeger reden ze etappes van bijna 500 km ! Fietsen wogen tegen de 20 kg en bezaten geen versnellingsapparaten. Totale afstand lag aanmerkelijk hoger dan nu wel tegen de 5000 km. Tja, ze reden natuurlijk geen 40+ km gemiddeld maar wie vraagt daar om? Wat de meesten onder ons willen is een eerlijke competitie zonder kunstmatige hulpmiddelen, dus ook zonder doping. Renners die geen doping wensen te gebruiken moeten opboksen tegen andere renners die wel EPO/CERA gebruiken en dát vergt te veel van hun lichaam!
Hoe zouden die dopies reageren als anderen een accubatterij in hun frame monteerden en een electrisch motortje monteerden in hun voornaaf? Dan is de wereld te klein! Maar hun lichamelijke motor opvoeren tegen alle verboden en reglementen in vinden ze wel goed.
Die renners kunnen iedere TdF, GIRO of Vuelta gewoon zonder problemen rijden zonder doping. Alleen de gemiddelde snelheid zal wat lager zijn. So what?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 03 aug 2009 15:18

Marconi schreef:
freusen schreef:
Oldboy schreef:Als je je inbeeldt wat voor lichamelijke inspanning die gasten 3 weken lang moeten leveren dan kan dat niet zonder hulpmiddelen.

Leg eens uit waarom zou dat niet kunnen?

FrankR


Kan hij niet uitleggen! Vroeger reden ze etappes van bijna 500 km ! Fietsen wogen tegen de 20 kg en bezaten geen versnellingsapparaten. Totale afstand lag aanmerkelijk hoger dan nu wel tegen de 5000 km. Tja, ze reden natuurlijk geen 40+ km gemiddeld maar wie vraagt daar om? Wat de meesten onder ons willen is een eerlijke competitie zonder kunstmatige hulpmiddelen, dus ook zonder doping. Renners die geen doping wensen te gebruiken moeten opboksen tegen andere renners die wel EPO/CERA gebruiken en dát vergt te veel van hun lichaam!
Hoe zouden die dopies reageren als anderen een accubatterij in hun frame monteerden en een electrisch motortje monteerden in hun voornaaf? Dan is de wereld te klein! Maar hun lichamelijke motor opvoeren tegen alle verboden en reglementen in vinden ze wel goed.
Die renners kunnen iedere TdF, GIRO of Vuelta gewoon zonder problemen rijden zonder doping. Alleen de gemiddelde snelheid zal wat lager zijn. So what?


Dat was dezelfde tijd waarin Anquetil werd gevraagd of hij zonder doping de tour kon rijden. "Jamais!" was zijn antwoord.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 03 aug 2009 16:38

Wat is er toch gebeurd met 'de slechte dag' van een kopman? Het is net zoiets als de zure regen, daar hoor je ook niemand meer over. Zelfs Menchov kwam de Giro '09 door zonder ongesteld te geraken. Iemand LA wel eens een slechte dag zien hebben in al die jaren?
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 03 aug 2009 16:59

de boef van parma schreef:Wat is er toch gebeurd met 'de slechte dag' van een kopman? Het is net zoiets als de zure regen, daar hoor je ook niemand meer over. Zelfs Menchov kwam de Giro '09 door zonder ongesteld te geraken. Iemand LA wel eens een slechte dag zien hebben in al die jaren?

Ja, laten we LA er weer eens bijslepen...Tour 2000: hongerklopje in de etappe naar Morzine? Tour 2003: o.a. de tijdrit met anderhalve minuut achterstand op Der Jan, en de etappe naar Alpe d'Huez toen alles en iedereen bij 'm wegreed, en Mayo met een slordige 2 minuten voorsprong over de meet kwam?

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 03 aug 2009 21:36

Buzz schreef:
de boef van parma schreef:Wat is er toch gebeurd met 'de slechte dag' van een kopman? Het is net zoiets als de zure regen, daar hoor je ook niemand meer over. Zelfs Menchov kwam de Giro '09 door zonder ongesteld te geraken. Iemand LA wel eens een slechte dag zien hebben in al die jaren?

Ja, laten we LA er weer eens bijslepen...Tour 2000: hongerklopje in de etappe naar Morzine? Tour 2003: o.a. de tijdrit met anderhalve minuut achterstand op Der Jan, en de etappe naar Alpe d'Huez toen alles en iedereen bij 'm wegreed, en Mayo met een slordige 2 minuten voorsprong over de meet kwam?


Je kan het niet zien Buzz, maar ik zit onder tafel en maak me zorgen over mijn vooringenomenheid.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Plaats reactie