Cyclocross fietsen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- StevieSeagal
- Forum-lid
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59
Als je geen wedstrijden rijdt is er ook niet echt een reden om je bidonhouder eraf te halen lijkt mij
Ik haal hem er voor wedstrijden wel af. M'n vorige crosser had geen nokjes voor een bidonhouder. Dan moet je dus rondrijden met een bidon in je shirt. Enige voordeel daarvan is dat je drinken in de winter warm blijftStevieSeagal schreef:Als je geen wedstrijden rijdt is er ook niet echt een reden om je bidonhouder eraf te halen lijkt mij
Als er in de winter vooral het bos mee ingaat heeft een bidon niet zoveel zin, tenzij je graag modder in je mond hebt. Een drinkrugzak is dan een stuk prettiger.
Fiets je er ook mee op de weg dan is een bidonhouder wel verplichte kost.
Fiets je er ook mee op de weg dan is een bidonhouder wel verplichte kost.
Campagnolo Ultra Dork
Hoi allemaal... man on a budget here.
Ik ben in de running voor een nieuwe fiets (budget tussen de 700-800 euro), ik hou van wegracen maar ook onverhard. Juist daarom lag mijn interesse bij een mtb 29er alleen vindt ik dat verre van ideaal voor op de weg. Alleen een racefiets in de herfst/winter op de weg is ook niet alles.
Nu kwam ik de cyclocrossers tegen en om eerlijk te zijn pakt dat me tot nu toe het meest.
Mijn vraag, met dit budget, is daar een instapmodel cyclocrosser voor te krijgen en wat raden jullie dan aan?
Of kan ik dan beter voor een crosshybride of misschien zelfs een fitnessbike kijken en daar andere banden onder zetten?
Dank je wel.
Ik ben in de running voor een nieuwe fiets (budget tussen de 700-800 euro), ik hou van wegracen maar ook onverhard. Juist daarom lag mijn interesse bij een mtb 29er alleen vindt ik dat verre van ideaal voor op de weg. Alleen een racefiets in de herfst/winter op de weg is ook niet alles.
Nu kwam ik de cyclocrossers tegen en om eerlijk te zijn pakt dat me tot nu toe het meest.
Mijn vraag, met dit budget, is daar een instapmodel cyclocrosser voor te krijgen en wat raden jullie dan aan?
Of kan ik dan beter voor een crosshybride of misschien zelfs een fitnessbike kijken en daar andere banden onder zetten?
Dank je wel.
http://www.evanscycles.com/products/pin ... e-ec071305
Ik heb de Two en die bevalt prima. Aangezien ik Sora 3500 ook best goed vind (zeker voor het geld), lijkt mij dit ook een leuke optie. Helaas heeft niet zo'n opvallend kleurtje als de andere modellen.
Het nadeel van tweedehands is dat er nog niet zoveel aanbod met schijfremmen is. Dat lijkt mij wel een dikke pre bij het beoogde gebruik.
Ik heb de Two en die bevalt prima. Aangezien ik Sora 3500 ook best goed vind (zeker voor het geld), lijkt mij dit ook een leuke optie. Helaas heeft niet zo'n opvallend kleurtje als de andere modellen.
Het nadeel van tweedehands is dat er nog niet zoveel aanbod met schijfremmen is. Dat lijkt mij wel een dikke pre bij het beoogde gebruik.
Campagnolo Ultra Dork
tnx!Perez schreef:@beeb
Wat een gaaf ding zeg!!!
Haha! In de eerste plaats: Thanksrico8 schreef: Wat een gaaf ding! Mooi frame, vooral in combinatie met die zadelpen en wielen!
Goed te zien dat ik niet de enige ben die bidonhouder heeft gemonteerd
Bidonhouders heb ik simpelweg nodig omdat ik in de stad woon en meestal minstens 10km tot 20km over de weg moet voordat ergens fatsoenlijk offroad kan, en dan daarna diezelfde afstand weer terug naar huis. Een "kort crossrondje" is voor mij dus meestal alsnog 50km of meer.
Bovendien gebruik ik exact dezelfde fiets, maar dan met andere banden, ook als wegfiets. Hij is namelijk lichter, stijver en ook verder in zo ongeveer elk aspect beter dan mijn racefiets.
Een waterrugzak vind ik (dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur) vreselijk. Liefst zo weinig mogelijk rondspringend gewicht op m'n rug offroad. Zelfs de reservebandjes heb ik op het frame gebonden. Heb eigenlijk alleen een paar energiereepjes in de zakken van m'n shirt.
Tja, wat kan ik er over zeggen? Dat bevalt mij nou eenmaal het beste zo Heb na een ongeluk jarenlang, op m'n andere fiets (een pure racefiets), last van m'n schouders en rug gehad. Een paar keer zowat jankend van de pijn van m'n fiets gestort. Tijdens tourtochten met vrienden is dat niet echt wat je wilt... Dat gaat nu gelukkig beter. Wel langzaamaan, maar het gaat beter. Heel gek is het ook weer niet op een crossfiets, je ziet wel vaker iets naar binnen gedraaide en/of vrij hoog gemonteerde shifters.amclassic-fan schreef:Waarom staan de shifters naar binnen toe gedraaid en het zadel in standje duikboot?
Overigens had ik het zadel op die ene foto binnen (voor de grijze muur) nog niet definitief afgesteld. Dat was de eerste foto die ik maakte toen hij "compleet" van de montagestandaard af kwam. Daarna nog heel veel aan de afstelling getweakt. Bovendien zakt het zadel, puur door mijn gewicht, iets naar achter/beneden als ik er op zit. Dit komt door de ingebouwde 'vering' van die zadelpen. Het lijkt dus erger dan het in gebruik is
Thanks, en dat komt zeker goed!robbebopper schreef:Leuke fotoreportage!
En een hele mooie crosser. Nog veel plezier er mee.
Werkt dit? https://drive.google.com/open?id=0B2Vnx ... 0I1MWsyY0UProTon schreef:Ik zie de foto's van beeb niet
===========================
Free your mind and your ass will follow
===========================
Free your mind and your ass will follow
===========================