Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 28 jun 2011 23:01

Iedere dinsdagavond ga ik direct uit werk met een aantal collega's fietsen. Omdat de meesten bang waren voor zwaar onweer deden ze vandaag niet mee dus was ik samen met 1 collega we hebben samen naar Leidschendam-Wassenaar Meyendel en Schevingen gefietst vandaar hebben onze wegen zich gesplitst en ben ik via een andere route weer naar Wassenaar gefietst vanaf daar naar Leiden-Zoeterwoude-Hazerswoude en weer naar huis in Waddinxveen. Totaal 77 km en samen met de woonwerk km's van vanochtend komt dat op 102km vandaag. Voor de zekerheid had ik er wel een spatbordje achter op gezet maar ik was om 19.00 uur thuis en van regen heb ik totaal geen last gehad.
Enig minpuntje aan de rit was dat ik mijn bidon niet goed dicht gedaan had en derhalve niet veel meer dan een paar slokken (lauw) water over had...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 29 jun 2011 10:49

peterj schreef:
legrimpeur schreef:...Vandaag een rustdag genomen, want het was hier net zo heet (34 graden middagtemperatuur) als in Nederland :lol:. En voor de komende drie dagen voorspelt Météo France weer Mistral met rukwinden van 65-75 km/u en dan is het hier op de smalle wegen zonder uitwijkmogelijkheden ook niet echt lekker fietsen...
@legrimpeur. zaterdag vertrek naar Caromb dan zal de wind toch zeker wel gaan liggen?
Geen zorgen ('Weersvooruitzichten voor Caromb'), 't ziet er goed uit (wel warm, dus hele grote bidons meenemen :lol:!). Goede reis en fijne vakantie gewenst!
60 x Ventoux

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 29 jun 2011 20:25

Vandaag even in het bos gespeeld. Oa. rond Slangenburg en in 't Zand bij Hengelo gld. 40km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door .jeroen. op 30 jun 2011 08:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 29 jun 2011 22:59

Vanavond voor het eerst sinds mijn vakantie van 2 weken weer gefietst. Samen met 3 vrienden een snel rondje gefietst van zo'n 50 km. Lemelerberg, sanatoriumweg,hellendoorn en luttenberg volle bak gefietst. Ging eigenlijk best lekker na 2 weken zonder racefiets.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 30 jun 2011 13:00

.jeroen. schreef:Vandaag even in het bos gespeeld. Oa. rond Slangenburg en in 't Zand bij Hengelo gld. 40km

Afbeelding
Hoi Jeroen,

Interessante stuur-configuratie. Hoe heb jij de MTB-shifters op het racestuur gemonteerd? Die hebben toch twee verschillende diameters?
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 30 jun 2011 15:53

-eric- schreef:

Hoi Jeroen,

Interessante stuur-configuratie. Hoe heb jij de MTB-shifters op het racestuur gemonteerd? Die hebben toch twee verschillende diameters?
Klopt. Ik heb de klemmetjes van de shifters heel iets uit moeten buigen om ze om het stuur heen te krijgen. En toen boutjes erin gedraaid om het geheel passend te krijgen. Doordat het een mtb frame is heeft het geen nokjes voor buiscommandeurs en het geld voor shifters is even op, dus vandaar deze op lossing : -)

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 30 jun 2011 21:08

Niet vandaag, maar gisteren. Na een lange tijd van blessureleed, zit er nu eindelijk verbetering in. Op aanraden van de fysiotherapeut met een redelijke hoge cadans en een laag tempo een kilometer of 60 afgelegd. Zutphen, Voorst, Wilp, Deventer, Bathmen, Almen, Warnsveld, Zutphen.

Wat een heerlijk gevoel om weer eens lekker op de racer te zitten (was onderhand twee maanden geleden). Inmiddels wel een leuk project in Deventer, dus tegenwoordig ook 35km woon-werk verkeer per dag, dus er wordt nog wel bewogen (en het was een reden om een nieuwe woon-werk fiets aan te schaffen :) ).

Gebruikersavatar
bianchi_ber
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 apr 2011 11:10
Contact

Gebruikersavatar bianchi_ber 01 jul 2011 15:49

Niet vandaag, maar gisteren.. :-) Ondanks de stevige bries een lekkere solo avondetappe gedaan. Naar Zoetermeer, richting Gouda maar dan linksaf (tot zover wind mee..) naar Waddinxveen, door richting Alphen, weer links naar Leiden en door Voorschoten weer richting Den Haag. 63 km in precies 2 uur! Was heerlijk fietsweer, alhoewel er voor mij wel wat graadjes bij mogen... Gewoon voor het lekker... :D
Bianchi Via Nirone C2C Ultegra/105

tuinder
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 apr 2010 22:13
Locatie: Westland

tuinder 02 jul 2011 13:19

Op therapeutische basis voor het eerst dit jaar weer gefietst, 32 hele minuten een heerlijk gevoel op de fiets door het Westland, maar na 20 minuten was de kracht in me geopereerde been weg. Nog een lange weg te gaan......
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

reverb
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jun 2010 14:34
Locatie: Groningen

reverb 02 jul 2011 14:25

Gisteren naar zuid limburg geweest om daar eens door het mooie heuvellandschap te fietsen. Kom uit Groningen, dus was een kleine 3.5 uur onderweg, maar het was het absoluut waard!

Van te voren een mooie route uitgestippeld om de mooiste/leukste heuvels mee te pikken. Begonnen in Valkenburg en daar eerst de Cauberg gedaan. Vervolgens de Brakkeberg, Keutenberg, Camerig, Vaalserberg, Eyserbosweg en vervolgens nog de Cauberg op tijd gedaan. Onderweg nog vele klimmetjes tegengekomen, maar geen idee hoe die allemaal heten.

De Camerig(Zuid) vond ik verreweg het leukste om te doen, omdat deze vrij lang is en zo goed in mijn ritme kan komen. Ben ook meer een klimmer als iemand met veel explosiviteit. Valt ook wel te zien aan mijn tijd op de Cauberg(niet al te best); 2m31s(AGR start-finish). Ter vergelijking deed 57 min over de Alpe 'd Huez.

Vond het prachtig fietsen daar. Waande mij een beetje in het buitenland, maar kom ook uit het winderige platte Groningen :).

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 02 jul 2011 16:33

Vandaag een mooi rondje gefietst door Twente/Duitsland. De wind was wel weer goed aanwezig, toch zonder al te veel moeit 4 uurtjes op de fiets. Ik kwam bij Zenderen nog 2 Leopard renners tegen, echter geen idee wie het waren :oops:

Oja, wou jullie deze plaat niet onthouden

Afbeelding
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 02 jul 2011 22:13

Mooi shot!

Ik heb vandaag de Dreilaenderfahrt vanuit St. Vith gereden. 150 kilometer met 2254 hoogtemeters waren voldoende voor een lekker dagje fietsen.

Afbeelding

Plaats reactie