Kuota
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Kuota's zien er weer goed uit, maar de Kryon lijkt dan toch een opvolger van de Kharma en de Kougar een opvolger van de Kuraro... Verder vraag ik me af waar de Kiral/Khydra van 2014 te plaatsen was (of horen die ook nog bij de 2015 modellijn. Dacht eigenlijk dat de Kharma was opgevolgd door de Kiral/Khydra, maar nu lijkt de Kryon wel de opvolger van de Kharma...
Blijkbaar is na de overname van Kuota iemand die het leuk vind nieuwe namen te verzinnen. Want de Kharma was toch een naam die de nodige jaren stand heeft gehouden. Hetzelfde geld voor de Kom....
Die remmen op de Kougar zien er wel aerodynamischer uit, maar zo'n veredelde V-brake is schijnbaar toch niet zo geweldig... Schijfremmen erop zoals op de Khydra zou beter beter, maar dat is weer minder aerodynamisch en nog niet legaal in wedstrijden....
Door de jaren heen zie ik wel telkens een andere zadelpenklemming... Nieuwe versie ziet wel clean uit, zo weggewerkt. En misschien is het ook wel beter voor het frame, omdat zodat je die niet zo snel te strak meer zal aandraaien...
Blijkbaar is na de overname van Kuota iemand die het leuk vind nieuwe namen te verzinnen. Want de Kharma was toch een naam die de nodige jaren stand heeft gehouden. Hetzelfde geld voor de Kom....
Die remmen op de Kougar zien er wel aerodynamischer uit, maar zo'n veredelde V-brake is schijnbaar toch niet zo geweldig... Schijfremmen erop zoals op de Khydra zou beter beter, maar dat is weer minder aerodynamisch en nog niet legaal in wedstrijden....
Door de jaren heen zie ik wel telkens een andere zadelpenklemming... Nieuwe versie ziet wel clean uit, zo weggewerkt. En misschien is het ook wel beter voor het frame, omdat zodat je die niet zo snel te strak meer zal aandraaien...
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe fiets en kom deze tegen:
Kuota Kharma Evo (ja bij die winkel )
Afmontage: Shimano Ultegra compact 11s
met rotor crankstel
Wielset: Miche Race 707
Zadel: San Marco Era
Stuur: Kuota Lightening Speed
Nok: Kuota Lightening Speed
Prijs: 1995-
Is er wat op aan te merken op deze setup? Als ik iets zou wisselen zullen dat enkel de velgen zijn denk ik zo.
Kuota Kharma Evo (ja bij die winkel )
Afmontage: Shimano Ultegra compact 11s
met rotor crankstel
Wielset: Miche Race 707
Zadel: San Marco Era
Stuur: Kuota Lightening Speed
Nok: Kuota Lightening Speed
Prijs: 1995-
Is er wat op aan te merken op deze setup? Als ik iets zou wisselen zullen dat enkel de velgen zijn denk ik zo.
Staat niet vermeld op de website maar met een beetje geluk ga ik volgende week eerst kijken.
Maar heb veel gelezen over de conti's 4000 II dus die zou ik sowiezo wel willen.
Het zadel wordt uiteraard vervangen voor mijn huidige zadel (specialized Toupé gel)
Maar heb veel gelezen over de conti's 4000 II dus die zou ik sowiezo wel willen.
Het zadel wordt uiteraard vervangen voor mijn huidige zadel (specialized Toupé gel)
Ik had op mijn Kuota stugge banden bij aflevering, prima keus de Conti.Magic666 schreef:Staat niet vermeld op de website maar met een beetje geluk ga ik volgende week eerst kijken.
Maar heb veel gelezen over de conti's 4000 II dus die zou ik sowiezo wel willen.
Het zadel wordt uiteraard vervangen voor mijn huidige zadel (specialized Toupé gel)
Ik heb ook een toupé pro 143 mm heerlijk zadel.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik zie inderdaad zeer scherpe prijzen staan op de website .scottpch schreef:De Vos heeft inmiddels een lading Kuota's staan en hangen, vooral de Kharma heeft ie op voorraad, evenals de Kuraro en Korsa.
Zijn er forumleden die toevallig een xxl kharma rijden? Op basis van het geometry overzicht op internet zie ik (helaas) een balhoofdbuis lengte van 21cm. Dat levert denk ik met een binnenbeenlengte van 99cm een aardige drop. Of valt dat in praktijk wel mee?
Ben erg benieuwd of iemand zijn ervaring hierover kan delen.