Pagina 139 van 540
Geplaatst: 29 apr 2008 23:44
door rezne
Ik ben er stil van
. Die fiets is heel erg goed gelukt!
Rijd je met een 36 binneblad?
Geplaatst: 29 apr 2008 23:45
door auke
Bovenstaande inzendingen zouden verboden moeten worden, mijn tapijt helemaal ondergekwijld...., m.a.w. totally perfect
Trouwens, afgelopen week in het zonnige Sardinie gefietst, meegedaan aan een granfondo. Menig carbonnen wiel met lekke tubes tegengekomen. Door het hevige remmen downhill schijnt de lijm nog wel eens los te smelten, waardoor de tubes los schijnen te raken.... knalband als gevolg. Kan iemand dit bevestigen? Ik bedoel, remmen de profs met volcarbonwielen en tubes, meer gedoseerd in een afdaling?
Geplaatst: 30 apr 2008 00:07
door tlmm
Rezne schreef:Ik ben er stil van
. Die fiets is heel erg goed gelukt!
Rijd je met een 36 binneblad?
Ik rij met een 50 buiten, en 39 binnen. 12-23 cassette.
Voor de Steven Rooks Classic donderdag gooi ik er waarschijnlijk nog een 34 binnenblad op en een 12-25 cassette, ben meer op souplesse gaan rijden dit seizoen.
Geplaatst: 30 apr 2008 00:11
door tlmm
Auke schreef:Bovenstaande inzendingen zouden verboden moeten worden, mijn tapijt helemaal ondergekwijld...., m.a.w. totally perfect
Trouwens, afgelopen week in het zonnige Sardinie gefietst, meegedaan aan een granfondo. Menig carbonnen wiel met lekke tubes tegengekomen. Door het hevige remmen downhill schijnt de lijm nog wel eens los te smelten, waardoor de tubes los schijnen te raken.... knalband als gevolg. Kan iemand dit bevestigen? Ik bedoel, remmen de profs met volcarbonwielen en tubes, meer gedoseerd in een afdaling?
Bedankt voor je compliment.
Met betrekking tot de klapbanden, misschien wordt er toch meer slepend geremd door een aantal mensen, die niet zo'n held zijn in het dalen.
Geplaatst: 30 apr 2008 00:16
door rezne
Ik kan nergens Ct2 bladen met 39t vinden voor een compact. Als je n adresje weet..... PM mag ook
Geplaatst: 30 apr 2008 00:49
door tlmm
Rezne schreef:Ik kan nergens Ct2 bladen met 39t vinden voor een compact. Als je n adresje weet..... PM mag ook
http://www.bike24.net/1.php?content=8;n ... 4737896ebc
Daar heb ik ze vandaan.
Geplaatst: 30 apr 2008 10:46
door sharkman113
Mooie fiets geworden Timm,
Zorg wel dat je je de speciale spaaksleutel regelt want niemand heeft hem en anders ben je je wielen heel erg lang kwijt.
Wat betreft die Stronglights: daar had ik ze ook al eens besteld. Zeer snelle levering.
Het is dat of TA Nerius bladen.(die weer iets goedkoper zijn).
En wat betreft dat remmen: een tube die eraf loopt klapt niet (de eigenaar overigens wel).
Een goed gekitte tube loopt er nooit af, foutief gekit of velgband kan dit "probleem" wel vertonen.
Het te heet worden van de velgen ligt puur en alleen aan de rijder en niet aan welk materiaal dan ook. Sprak onlangs iemand van Carbonsports over het gebruik van deze wielen in de Alpen en hij gaf aan dat profs "anders" remmen wat neerkomt op heel erg weinig en zo ja dan kort en extreem hard (nooit slepend).
Kortom: een onzekere daler kiest beter voor alu velgen met goede binnen en buitenbanden.
Geplaatst: 30 apr 2008 10:53
door auke
Sharkman 1 schreef:Mooie fiets geworden Timm,
Zorg wel dat je je de speciale spaaksleutel regelt want niemand heeft hem en anders ben je je wielen heel erg lang kwijt.
Wat betreft die Stronglights: daar had ik ze ook al eens besteld. Zeer snelle levering.
Het is dat of TA Nerius bladen.(die weer iets goedkoper zijn).
En wat betreft dat remmen: een tube die eraf loopt klapt niet (de eigenaar overigens wel).
Een goed gekitte tube loopt er nooit af, foutief gekit of velgband kan dit "probleem" wel vertonen.
Het te heet worden van de velgen ligt puur en alleen aan de rijder en niet aan welk materiaal dan ook. Sprak onlangs iemand van Carbonsports over het gebruik van deze wielen in de Alpen en hij gaf aan dat profs "anders" remmen wat neerkomt op heel erg weinig en zo ja dan kort en extreem hard (nooit slepend).
Kortom: een onzekere daler kiest beter voor alu velgen met goede binnen en buitenbanden.
Bovenstaande stelling heeft zich dus onlangs wel bewezen in de afdalingen van het warme Sardinie. Ben zelf ook een bange daler, dus inderdaad veel slepend remmen, maar de alu eurusjes gaven geen krimp. Wel menig wannabee-profs gezien met lekke tubes onder full carbon Lightweights of Bora Ultra's (je kijkt je ogen uit bij de granfonda's in Italie!). Geldt het gevaar van slepend remmen en oververhitte velgranden ook bij de clincherversies van fullcarbon wielen, zoals bij Lightweight of Corima?
Wat betreft de tandbladen? Zou ik zonder problemen de 34/50 combinatie kunnen vervangen door een 36/53? Heeft dat geen gevolgen voor het schakelen? Ik bedoel dat de sprong van 53 naar 36 dan te groot wordt en het ketting eraf schiet oid?
Geplaatst: 30 apr 2008 13:20
door tiest
Reynolds + Scott + Record + Toupe + Stronglight = WOOOOOW.
Wat een ongelofelijk vette fiets. Ik kan er niets meer van maken.
Geplaatst: 30 apr 2008 14:39
door sharkman113
Dat geldt ook voor carbon clinchers..
iets goedkoper maar ook mooi:
[img=
http://img168.imageshack.us/img168/7549/hpim0481sc4.jpg]
Geplaatst: 30 apr 2008 16:37
door tiest
@shark. Kan die mischien iets groter
:D
Geplaatst: 30 apr 2008 16:54
door mensma
Dat wilde ik ook net vragen.
@ TIMM, wat een ontzettend mooie fiets! Zo kom je ze niet vaak tegen, pas er goed op zou ik zeggen!