Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 02 sep 2012 16:20

daniel1975 schreef:Wat een knalblauwe heldere luchten! Fraai.
Het was fris om 8:30, maar met een dun ondershirtje was het goed te doen verder. Verder was het op hoogte erg mooi blauw inderdaad :)

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 02 sep 2012 16:41

.jeroen. schreef:Gisteren: Doetinchem - Laag Keppel - Wehl - Kilder - Braamt - Zeddam - Etten - Terborg - Westendorp - Zelhem - Doetinchem 57km

Vandaag: Doetinchem - Zelhem - Veldhoek - Ruurlo - Medler - Linde - Varssel - Zelhem - Doetinchem 50km
Mooie naaf, Jeroen!

liemburg
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 aug 2011 18:55
Locatie: Putten

liemburg 02 sep 2012 18:04

heerlijk tochtje gereden.totaal 114 km. Putten,Nijkerk,Almere Haven, Muiderberg,Muiden, Weesp, Hilversum,Baarn, Bunschoten, Nijkerk en weer Putten
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 02 sep 2012 18:13

walterg schreef:
Mooie naaf, Jeroen!
Merci! Ik ben er ook erg blij mee.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 02 sep 2012 18:44

hanz1963 schreef:Ben ik je misschien wel tegen gekomen.... Leusden, Loosdrechtse plassen, Leusden. 109 km.
Had de route getekend in Garmin Connect (voor op de forerunner 305). Helaas maakt Garmin Connect blijkbaar geen onderscheid tussen geasfalteerde en "andere" fietspaden. Heb er dus ook een stukje "Mtb'en" inzitten.. :D
Maar wel erg lekker gefietst!
zo goed kunnen, het was druk genoeg met fietsers overal.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 sep 2012 18:53

Gister met een paar man de finale van Parijs-Roubaix gereden. Ik organiseer al een paar jaar een meeting op de donderdag voor de koers. Een paar man kon toen niet.
Als de dag dan dichter bijkomt is er nog wel even het open Nederlands Kampioenschap smoezen verzinnen maar we focussen ons natuurlijk vooral op wie er wel komt 8-)

Als thema hadden we bedacht dat we allemaal in een outfit zouden gaan van een ex winnaar.
Als Tom Boonen (2012), Emile Daems (1963), Fabian Cancellara (2010), Moser (1980) en De Vlaeminck (1977) gingen we op pad. De drie oudjes zelfs op een periode en merk correcte fiets.

Auto in Hem geparkeerd. Dat viel even tegen want daar was een braderie waar heel Noord Frankrijk op af was gekomen.
Van Hem over gewone wegen naar Mons en Pevele en van daar het parcours gevolgd.
De twee nieuwkomers sloegen zich er perfect doorheen en als je hier voor het eerst ben is het wel lekker dat het droog is.

Even voor Hem weet ik een verborgen terrasje wat ik met een MTB tocht met m'n dochter eens heb ontdekt. Daar voor de laatste kasseistrook een bier break.

Een paar foto's als sfeer impressie. Wie meer wil zien kan op m'n blog terecht.

We beginnen met een klassiek beeld
Afbeelding

Nieuwkomer Bart op Mons en Pevele
Afbeelding

Hel veteraan Ingmar op de strook van Merginies (pave de la Rosee)
Afbeelding

Richard op bij het einde van la Rosee
Afbeelding

Cola break in Cysoing
Afbeelding

Waar top mechanieker Ingmar deskundig een velg repareerde
Afbeelding

En we de plaatselijke jeugd nauwelijks van ons af konden houden
Afbeelding

Op en top klassiek de strook van Duclos Lassalle op. Duclos die fietste jaren voor Peugeot :mrgreen:
Afbeelding

Ingmar met een ode aan Moser. Zowel trui als fiets. Moser won in 1980 in de tricolori z'n derde PR op rij.
Afbeelding

Zelf op Carrefour de L'Arbre
Afbeelding

Richard als Cancellara had qua materiaal niet z'n dag
Afbeelding

Bier bij 6 Bonniers. Wie hier eens fietst. Even voor de strook van Hem rij je langs een mini bos. Hier is een recreatie vijver met een heerlijk terras en heerlijk bier
Afbeelding

Aan het einde van de strook van Hem natuurlijk nog even met Kuiper op de foto
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 02 sep 2012 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

MartijnVisser
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2011 21:43

MartijnVisser 02 sep 2012 18:57

@Gastheerg mooi foto's + verslag ;)
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 02 sep 2012 19:55

MartijnVisser schreef:@Gastheerg mooi foto's + verslag ;)
+1
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 02 sep 2012 22:13

Een zondagmiddagritje naar de Col de Murs...

Na de regen- en onweersbuitjes van donderdagmorgen en de gierende Mistral van vrijdag en zaterdag, zou het vandaag qua weer een aardige dag moeten
worden. Toen ik vanmorgen ontwaakte waren er echter vrij dikke wolkenvelden en was er weinig zon te zien. Onlangs schreef ik al dat zoiets hier wel vaker
voorkomt en dat het dan even later 'opeens' toch schitterend weer is. Eerst dus maar rustig ontbijten en daarna zijn m'n vrouw en ik naar één van de lokale
bakkertjes hier gewandeld voor twee overheerlijke tartelettes aux prunes voor bij de koffie. Daarna hebben we even overlegd wat vandaag te doen: samen
iets ondernemen of zou ik gaan fietsen? Mijn vrouw zei onmiddellijk: 'Ga maar fijn fietsen, je hebt de afgelopen dagen ook al niet kunnen fietsen'. Dus snel iets
eten (de 'bodem' was met de tartelette al gelegd), een bidon gevuld, de banden op spanning gebracht en de fietskleding aan. Doel voor vandaag, of eigenlijk
vanmiddag, de Col de Murs nog een keertje op vanuit het dal. Toen ik tegen het middaguur vertrok, was het al fraai en aangenaam weer. Na de Mistral is de
atmosfeer altijd opgeruimd en dat was goed te zien, want het was kraakhelder en 'alles' in de omgeving kun je dan bijna 'pakken'. Ik besloot mijn gebruikelijke
aanloop via Oppède en Les Baumettes te nemen en vervolgens over de Véloroute du Calavon naar Le Chêne te rijden. In Le Chêne begint de weg naar
Murs en de gelijknamige col. Bij de Pont Julien dreigde ik nog even in de 'problemen' te komen. Bij de opritten naar deze brug staan houten hekken waar je
links en rechts (net) langs kunt fietsen. Er stond een vrij groot gezelschap dicht bij de opgang naar de brug, dus opletten! Wat doen die mensen daar? Een
excursie, een groep die een teken- of schildercursus volgt? Enfin, uit dat gezelschap kuiert een al wat oudere dame, 'op zijn zondags' uitgedost, richting de
fietsersdoorgang. Dat gaat dus fout... Madame, attention s'il vous plaît roep ik. Geen reactie. Dan nog maar een keer en iets luider. Nog steeds geen
reactie. Ik probeer het voor de derde keer. 't Helpt niet en we komen tegelijkertijd bij de nauwe doorgang. Ik klik mijn voet uit het linker pedaal en dan ziet de
dame mij eindelijk. Ik zie dat ze een glas champagne (of ander spul met bubbels) in haar hand heeft. Kennelijk heeft ze toch ook iets gehoord, want ze zegt: Je
vous en prie. C'était trop faible.
, hetgeen zo veel wil zeggen als 'Ga uw gang. Het was niet luid genoeg', nou ja, ik zal mij hier maar verder niet over opwinden...
Ik fiets verder en geniet van het heldere weer, de mooie wolkenluchten en de scherp afgetekende bergen.

De Véloroute du Calavon tussen de Pont Julien en Le Chêne:

Afbeelding

Net voorbij het gehuchtje Le Chêne moet ik linksaf de weg naar Murs op. De eerste kilometers zijn nog gewoon vlak. Soms is de weg goed, soms is er een
irritant slecht en hobbelig stuk, waar het aanvoelt alsof je met 'vierkante' wielen rijdt. Pas na de kruising met de D2 (de weg Gordes - St. Saturnin-d'Apt) begint
de weg een beetje te klimmen. Maar het kan allemaal nog op het buitenblad. Als ik de D60 (naar Lioux) ben overgestoken, begint het meer serieuze klimwerk. In
de eerste bocht schakel ik naar het binnenblad. Toch gaat het klimmen nog mooi soepel en op mijn tellertje zie ik dat de snelheid varieert tussen de 14,8 en 15,1
km/u. Na dit eerste stukje klimmen volgt er een 'dipje' in de weg en komt het steilste en lastigste stuk van deze klim er aan. Mijn snelheid loopt dan ook
onmiddellijk terug: 12,5 zie ik en even later 11,5, wat al snel 11,1 km/u wordt. Ik roep 'de 26' te hulp. Zo, dat gaat beter en dit lastige stukje klimmen heb ik toch
vlot achter de rug. Terug naar 'de 23' en naar een klimsnelheid van achter in de 14 km/u. Oeps, daar is de afslag naar Joucas al, dus schiet ik behoorlijk op! Na
het min of meer uitgestorven Murs volgen er een paar nagenoeg vlakke kilometers, waar gewoon op het buitenblad gereden kan worden. Als de weg scherp
naar links draait, 't is haast een haarspeldbocht, is het nog een dikke 2 km klimmen naar de col. De col (627 m) is niet fotogeniek en ik heb hem hier al een paar
keer getoond, dus rijd ik even door en daal enige honderden meters aan de noordzijde van de col. Hier wil ik eigenlijk een leuk plaatje schieten met een of meer
fietsers in beeld. Maar er komt helemaal niemand omhoog. Ik eet even een appeltje... Nog steeds geen fietser(s) te zien. Dan maar een vijgen-pruimen reep
peuzelen. Nog steeds geen fietsers. Dat wordt dus een foto met slechts mijn eigen 'karretje' in beeld.

Aan de noordzijde van de Col de Murs, vlak onder de col:

Afbeelding

Ik klim weer terug naar de col en zet meteen de afdaling in. Schitterend zijn de vergezichten die je hier voorgeschoteld krijgt, zeker nu het zo helder is! Dominant
ligt de Grand Luberon met als hoogste punt de Mourre Nègre (1125 m) voor mij.

In de afdaling van de Col de Murs heb je prachtige vergezichten:

Afbeelding

Als ik Murs gepasseerd ben, kan ik het niet laten om daar toch ook even een foto van te schieten. Het ligt daar schitterend, zo in de septemberzon.

Murs in de septemberzon:

Afbeelding

En het houdt nog niet op. Een paar honderd meter lager zie ik de Luberon in volle glorie voor mij liggen, met daarboven een schitterende wolkenlucht. In het oosten zie ik
aan de horizon ook de bergen bij de Grand Canyon du Verdon zelfs heel duidelijk! Ja, het is wel een voorrecht hier te mogen/kunnen fietsen!

Het Pays d'Apt en de Grand Luberon met de Mourre Nègre:

Afbeelding

Na nog een stukje gedaald te hebben, kies ik de richting van Joucas. Deze weg begint goed met een splinternieuw wegdek. Doch al snel is het weer knudde en
moet je al je aandacht bij het wegdek houden, in plaats van dat je kunt genieten van de omgeving. Gelukkig wordt het later wel iets beter, doch het blijft opletten
geblazen.

In de afdaling naar Joucas met Rousillon recht vooruit op de eerste heuvelrug:

Afbeelding

Na Joucas ga ik verder richting Gordes, om vlak onder dit hoogelegen dorpje de D104 naar St. Pantaléon te nemen. Dat betekent eerst een stuk dalen en
daarna klimmen tot in St. Pantaléon. Daarna daal ik weer een heel stuk richting Goult. Ik rijd echter niet door naar Goult, doch ga op de T-splitsing meteen naar
Lumières. Net buiten Lumières kan ik zo via een rotonde de D900 kruisen en even later over een stukje van de véloroute terug naar Les Beaumettes rijden.
Dan is het nog slechts een dikke 9 km via Oppède, Maubec-le village en de rotonde bij Robion naar het oude Maubec. Toch een leuk zondagmiddagritje en
goed voor:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 03 sep 2012 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 sep 2012 07:17

Mooi verslag weer Legrimpeur! Die Col de Murs had ik natuurlijk al gezien op m'n Michelinkaart, maar ik heb 'm maar bewaard voor volgend jaar. Vraagje van mijn kant: hoeveel ritjes maak je normaal gezien per week, aangenomen dat het goed weer is?

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 03 sep 2012 08:06

legrimpeur schreef:Een zondagmiddagritje naar de Col de Murs...
Mooi!!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 sep 2012 08:45

Fraai!
Hier is het aftellen begonnen :)
Less is bore

Gesloten