Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 mar 2017 23:38

LongTallErne schreef:
Ernie C. schreef:Het is natuurlijk totaal van de pot gerukt om een groot internationaal sportevenement te organiseren en vervolgens de rechten maar aan één partij te verkopen. Je wilt toch juist dat er zoveel mogelijk pers naar je evenement afreist om verslag te komen doen en dat er bij voorkeur nog een aantal praatprogramma's rondom worden georganiseerd?
Krijgen we nu een commentaarpositie waar alleen een rijtje Eurosport verslaggevers zitten?

Ik hoop echt dat het volgend jaar weer gewoon overal te zien is want volgens mij is dit anders de laatste nagel aan de doodskist van RCS.
Wen er maar aan.... de rechten van de Olympische Spelen liggen vanaf 2018 ook bij Eurosport. Kunnen we schaatsen (sorry: speedskating) gaan kijken met commentaar van ons aller Jose.
Ze zullen wel een soort van ESPN van Eurosport willen maken. Volgens mij is nog niet zeker of landelijke zenders ook nog iets mogen gaan uitzenden. Als dat niet het geval is dan ben ik bang dat de combinatie met de tijden dat er gesport wordt op de komende zomer- en winterspelen niet goed gaat uitpakken. Ze zullen in ieder geval veel meer kwaliteit moeten gaan leveren.

Op zich is het positief dat Discovery nu flink wat neertelt voor de rechten i.p.v. de NOS of Sporza maar als ik moet gaan betalen dan haak ik af. Als er iedere 10 minuten zo'n irritante "Merrrida, meurrrr bike!" reclame komt houd ik het ook niet lang vol. Dat vind ik nog een stuk erger dan Jose Been. Het commentaar luister is meestal toch niet echt naar.
Campagnolo Ultra Dork

bkrmn
Forum-lid

Gebruikersavatar bkrmn 03 mar 2017 07:32

indobesar schreef:Gelukkig kan je bij Europort kiezen voor Engels. Dan heb je prima commentaar van oa. Matt Stevens en/of Daniel Llyod, bekend van GCN.
Die mogelijkheid had ik nog niet bekeken, hm, qua presentatoren prima idd! De reclame tussendoor op Eurosport is wel mega irritant.
Eens kijken hoe ik dat a.s. zaterdag kan instellen/bekijken via Ziggo. Is dat gewoon Eurosport 1 en taal instellen of een ander kanaal? :shock:

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 03 mar 2017 07:39

Ernie C. schreef:Het is natuurlijk totaal van de pot gerukt om een groot internationaal sportevenement te organiseren en vervolgens de rechten maar aan één partij te verkopen. Je wilt toch juist dat er zoveel mogelijk pers naar je evenement afreist om verslag te komen doen en dat er bij voorkeur nog een aantal praatprogramma's rondom worden georganiseerd?
Krijgen we nu een commentaarpositie waar alleen een rijtje Eurosport verslaggevers zitten?

Ik hoop echt dat het volgend jaar weer gewoon overal te zien is want volgens mij is dit anders de laatste nagel aan de doodskist van RCS.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij lagen de rechten vroeger bij de EBU, een samenwerkingsverband tussen europese publieke omroepen.
Dus eigenlijk ook maar 1 partij.
Eurosport zendt in elk Europees land uit dus voor de RCS veranderd er eigenlijk niets.
Dat mensen nu verontwaardigd zijn is puur op emotie, maar uiteindelijk zal 90% toch afstemmen op Eurosport omdat ze het toch willen zien.

el_loco
Forum-lid

el_loco 03 mar 2017 08:15

[quote]Op zich is het positief dat Discovery nu flink wat neertelt voor de rechten i.p.v. de NOS of Sporza maar als ik moet gaan betalen dan haak ik af. Als er iedere 10 minuten zo'n irritante "Merrrida, meurrrr bike!" reclame komt houd ik het ook niet lang vol. Dat vind ik nog een stuk erger dan Jose Been. Het commentaar luister is meestal toch niet echt naar.[\quote]

Ik denk juist dat veel mensen wel willen betalen voor zo`n zender als dat betekent dat er geen reclame tussendoor komt. Jose Been is niet de beste commentator maar nog altijd stukken minder irritant dan Herbert Dijkstra. Plus dat er op Eurosport ook wel andere commentatoren zitten die wel goed te pruimen zijn (en waar ik nu even de naam van kwijt ben :) )

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 mar 2017 09:10

Theo V schreef:

Ik kan het mis hebben maar volgens mij lagen de rechten vroeger bij de EBU, een samenwerkingsverband tussen europese publieke omroepen.
Dus eigenlijk ook maar 1 partij.
Eurosport zendt in elk Europees land uit dus voor de RCS veranderd er eigenlijk niets.
Dat mensen nu verontwaardigd zijn is puur op emotie, maar uiteindelijk zal 90% toch afstemmen op Eurosport omdat ze het toch willen zien.
Behalve dan dat Eurosport veel minder bekeken wordt en met de huidige kwaliteit gaat dat ook niet veranderen.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 mar 2017 09:20

el_loco schreef:
Op zich is het positief dat Discovery nu flink wat neertelt voor de rechten i.p.v. de NOS of Sporza maar als ik moet gaan betalen dan haak ik af. Als er iedere 10 minuten zo'n irritante "Merrrida, meurrrr bike!" reclame komt houd ik het ook niet lang vol. Dat vind ik nog een stuk erger dan Jose Been. Het commentaar luister is meestal toch niet echt naar.[\quote]

Ik denk juist dat veel mensen wel willen betalen voor zo`n zender als dat betekent dat er geen reclame tussendoor komt. Jose Been is niet de beste commentator maar nog altijd stukken minder irritant dan Herbert Dijkstra. Plus dat er op Eurosport ook wel andere commentatoren zitten die wel goed te pruimen zijn (en waar ik nu even de naam van kwijt ben :) )
Ik zou ook best willen betalen voor een zender die al het wielrennen uitzend zonder reclame. Eerste vereiste is dan wel dat ik niet meer hoef te betalen voor tig zenders waar ik nooit naar kijk. Het probleem is nu dat je al flink wat betaald voor die bak stront en dat die extra zenders daar nog bovenop komen. Met Nederland 1,2,3, en Eurosport zonder reclame en zonder Jose Been ben ik al geholpen.
Campagnolo Ultra Dork

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 03 mar 2017 09:35

Eigenlijk is het allemaal maar 'gezeik' in de marge.
Als Sporza/VRT echt de Italiaanse wedstrijden had willen uitzenden hadden ze gewoon in onderhandeling met Eurosport moeten gaan.
Dat heeft de NOS ook gedaan over uitzendrechten voor de NOS.
En andersom is het ook jaren goed gegaan, want Eurosport had ook een contract met de EBU om wedstrijden uit te zenden.
Dus het 'probleem' is dus veroorzaakt door Sporza/VRT zelf.

i-mac

i-mac 03 mar 2017 09:49

Theo V schreef:Eigenlijk is het allemaal maar 'gezeik' in de marge.
Als Sporza/VRT echt de Italiaanse wedstrijden had willen uitzenden hadden ze gewoon in onderhandeling met Eurosport moeten gaan.
Dat heeft de NOS ook gedaan over uitzendrechten voor de NOS.
En andersom is het ook jaren goed gegaan, want Eurosport had ook een contract met de EBU om wedstrijden uit te zenden.
Dus het 'probleem' is dus veroorzaakt door Sporza/VRT zelf.
Toch wat nuance hier. Sporza/VRT is een openbare instelling, en ze kunnen niet zomaar de marktprijs betalen. Men moet hiervoor ook groen licht krijgen van hogerhand. En de regering(en) kijken in ons land nauwgezet mee. Sommige politici lopen niet hoog op met de nationale zender.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 03 mar 2017 13:35

Meevaller is in ieder geval een Vlaamse stem bij de Italiaanse koersen op Eurosport:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170303_02760147

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 mar 2017 13:38

Jeroen is een prima commentator, alleen jammer van die vreselijke piepstem.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 03 mar 2017 14:46

havana schreef:Jeroen is een prima commentator, alleen jammer van die vreselijke piepstem.
Maakt niet uit als het maar Vlaams , de "bakermat-taal" van het wielrennen, klinkt. Hoop ook dat hij ondertussen het Italiaans even goed beheerst als Renaat.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 mar 2017 15:10

Waarom? Hij gaat werken vanuit een studio lees ik. Interviewen hoeft hij dus niet en in het Italiaans commentaar geven is ook niet echt handig.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie