Pagina 139 van 555

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 24 dec 2020 08:44
door Nee_Nee
De stelling vraagt om een toelichting, anders hangt ie in de lucht

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 24 dec 2020 21:23
door fietsvriend
Mijn stelling of die van Markveenstra?

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 25 dec 2020 11:51
door bakboord1
Hoe houd je met schijfremmen de druk in je remhendel gelijk? Met nieuwe blokjes heb je direct druk. Als je blokjes bijna versleten zijn heb je pas na meer dan een halve slag druk.
Liefst heb ik altijd direct druk ongeacht de slijtage van mijn blokjes.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 25 dec 2020 12:02
door wmc
bakboord1 schreef: ↑25 dec 2020 11:51 Hoe houd je met schijfremmen de druk in je remhendel gelijk? Met nieuwe blokjes heb je direct druk. Als je blokjes bijna versleten zijn heb je pas na meer dan een halve slag druk.
Liefst heb ik altijd direct druk ongeacht de slijtage van mijn blokjes.
Met hydraulische remmen zou dit zelf stellend moeten zijn. Mocht dit niet gebeuren dan kun je je wiel er een keer uit halen, een keer in de remhendel knijpen en het wiel weer terug zetten, je blokken zouden dan wat verder naar binnen moeten staan.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 25 dec 2020 13:08
door Henkie284
Sulla schreef: ↑17 dec 2020 22:33
Die vraag geeft exact het zelfde resultaat als gezondheids'freaks' die niet roken, geen vlees eten, geen alcohol drinken, fanatiek sporten etc etc maar wel ieder weekend de neus poederen.
Coke is wel plantaardig, natuurlijk. :mrgreen:

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 28 dec 2020 21:53
door RonaldH76
Waarom rijden de cyclocrossers niet met inserts tegen stootlekken ?

Ze rijden met lage bandenspanning,
VdP en WvA rijden lek en weg podiumplek.

Of werkt dat niet met tubes?

Waarom dan niet tubeless rijden ?

Leg het me uitπŸ˜‰

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 28 dec 2020 22:30
door amclassic-fan
Dat zou veel velgen kosten, andere zorg is of de tubeless band wel op de velg blijft liggen bij de zeer lage druk waarmee ze in de cross rijden.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 28 dec 2020 22:36
door rene
Ik vraag me af waarom cyclocrossers geen latex gebruiken in de tubes. Zelf gebruik ik Orange sealant in mijn tubes naar volle tevredenheid. En zoals gezegd - het gaat om een podiumplek of niet.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 29 dec 2020 09:43
door Nee_Nee
Een tube blijft onder alle omstandigheden op de velg liggen, dus daarmee kun je altijd doorrijden tot aan de materiaalpost, ook als je lek gereden bent.
De wielerwereld is uitermate conservatief. Dus als er betere oplossingen zijn, dan dringen die maar heel langzaam door tot de top.
Tot de dag dat er iemand mee wint, dan is ineens iedereen om

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 29 dec 2020 12:38
door scottpch
Probleem met tubeless banden en latex is de lage druk die men rijdt, dan loopt de band van de velg.
Daarom tubes.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 29 dec 2020 12:52
door Keezx
wmc schreef: ↑25 dec 2020 12:02
bakboord1 schreef: ↑25 dec 2020 11:51 Hoe houd je met schijfremmen de druk in je remhendel gelijk? Met nieuwe blokjes heb je direct druk. Als je blokjes bijna versleten zijn heb je pas na meer dan een halve slag druk.
Liefst heb ik altijd direct druk ongeacht de slijtage van mijn blokjes.
Met hydraulische remmen zou dit zelfstellend moeten zijn. Mocht dit niet gebeuren dan kun je je wiel er een keer uit halen, een keer in de remhendel knijpen en het wiel weer terug zetten, je blokken zouden dan wat verder naar binnen moeten staan.
Schijfremmen hebben omloopboringen waardoor de verplaatste vloeistof na het remmen weer terug komt voor de zuiger van de primaire cilinder, er kan iets verstopt zitten....

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 29 dec 2020 13:03
door NoBlink
scottpch schreef: ↑29 dec 2020 12:38 Probleem met tubeless banden en latex is de lage druk die men rijdt, dan loopt de band van de velg.
Daarom tubes.
Volgens mij lezen jullie Rene’s bericht niet helemaal goed. Hij heeft het over Latex in de Tube (niet tubeless).

Goede vraag nl; mijn Corsa 25mm achter tube blijft na lekrijden ook al maanden gewoon op druk door het eenmalig toevoegen van Orange Seal.. (uiteraard met oppompen voor een rit ivm latex biba)