Wielerseizoen 2023
Zo triest, zo onrechtvaardig. Net met tranen in de ogen naar de geneutraliseerde rit zitten kijken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Ik keek net een stukje terug. Man, daar krijg ik kippenvel van. Wat een ongelofelijk drama voor de renners, de begeleiding en zijn naasten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40331
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Net terug van het werk, zat al klaar om het wielrennen terug te kijken. Laat maar helemaal geen zin meer in. Zat gisteren nog te kijken naar de Belgium tour, wielrenners vol gas over het fietspad en de stoep, het zijn de renners die het zelf ook gevaarlijker maken.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16515
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
daniel1975 schreef: ↑16 jun 2023 22:11Ja, want de UCI heeft bij eerdere ongevallen altijd laten zien dan direct goed te evalueren en zaken beter te regelen….
Er wordt nu niet enkel bergop maar ook bergaf koers gemaakt op het scherp van de snee.
Renners nemen risico's, rijden boven hun mogelijkheden om toch maar te kunnen volgen, het gat te slaan.
Vorig jaar waren commentatoren lyrisch over de afdalingscapaciteiten van Pidcock, het ging toen wel goed.
De afdaling waar het ongeval nu is gebeurt is , volgens Jan Bakelands, heel overzienbaar en perfect wegdek.
Afdalingen neutraliseren?
Geen afdalingen meer in de laatste 50 km van de koers?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40331
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Een daal naar de finish is al jaren omderwerp van discussie wat mij betreft. Buiten dat het zelden leuke koers geeft is het vragen om problemen.
De een-na-laatste afdeling kan ook tricky zijn (hoi sneeuwmuur), maar 100% risico uitsluiten kan nooit.
Maar zo lang organisaties nog accepteren dat de vrouwen tussen de auto’s koersen is serieus nadenken ver weg….
De een-na-laatste afdeling kan ook tricky zijn (hoi sneeuwmuur), maar 100% risico uitsluiten kan nooit.
Maar zo lang organisaties nog accepteren dat de vrouwen tussen de auto’s koersen is serieus nadenken ver weg….
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40331
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Leo van Vliet die verdwaald was?
Less is bore
Zeer tragisch wanneer een valpartij gebeurt met de dood tot gevolg,Afgezet tegen hoe vaak het wel goed gaat of alleen breuken en schaafwonden.
Afdaling Poggio bijvoorbeeld kan mij niet voorstellen hoe ze die moeten veranderen voor de finish in San Remo.Dodelijk ongeval kan ook met een lagere snelheid.
Afdaling Poggio bijvoorbeeld kan mij niet voorstellen hoe ze die moeten veranderen voor de finish in San Remo.Dodelijk ongeval kan ook met een lagere snelheid.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.