Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

DonVino84
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 aug 2018 22:08

DonVino84 23 jan 2019 23:28

kharmanist schreef: 23 jan 2019 20:57 Ik ben aan het kijken naar een fiets met Ultegra Di2 Disc... jammer dat dit geen optie is bij de Ultimate CF SLX... dan maar naar de Ultimate CF SL gaan kijken;

Ik worstel daar wat met de gewichten:

1. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 zou 7,5kg wegen in M; met wielen die 1.675gr wegen.
2. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero zou 7,7kg wegen in M, met wielen die 1.650gr wegen.

Ik lees dit gewoon af op hun website. Buiten de wielen (en de prijs) zie ik geen verschillen... vanwaar het gewichtsverschil??? Kijk ik ergens over? Muggenziften over 200gram, I know, maar toch :-)
Sommige oude modellen hebben een slx voorvork, de nieuwe niet meer. Heb 1% batterij nu dus heb jouw modellen niet nagekeken dus kan zijn dat ik het mis heb...

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 24 jan 2019 06:12

roelw schreef: 23 jan 2019 22:01 Die zelfbouw optie begrijp ik niet goed.
Zelfbouw is altijd duurder als een complate fiets, zeker bij Canyon, en wordt enkel aanbevolen als je iets speciaal of exclusief wilt
De Canyon met Ultegra hebben ook DT Swiss wielen. op mijn CF SL 8.0 staan DT P1800 wielen, gebaseerd op DT350 naven licht afwijkend van de winkelversie want deze hebben een zwarte naaf....
Die velgen zijn zowel lager als smaller. En de 1800 serie van dt is gebaseerd op de 370 naaf. Dat maakt toch al een verschil. De set die ik nu heb, is te vergelijken met de ER1600 32. En dan heb je nog de baked on decals die je er amper af krijgt en niet de lol van het zelf bouwen.

Verder kocht ik het frame met een meer dan flinke korting in de outlet. Dat maakt het ineens een stuk interessanter. Uiteindelijk ben ik net zoveel kwijt als wat de ultimate CF sl disc kost als complete fiets. Met het verschil dat die er niet in het blauw is en ik hem nu gelijk precies heb zoals ik hem wil.

Natuurlijk is dit niet voor iedereen. Zelf dit opbouwen is voor mij ook gewoon een deel van de lol.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 24 jan 2019 06:16

mhr-zip schreef: 23 jan 2019 09:27
Ik denk dat het verschil ook heel klein is, dus wat is dan de meerwaarde.


Zelf wil ik in de toekomst elektrisch schakelen, dus zit ik vast aan Ultegra. Maar zou ik dat niet willen, dan zie ik niet in waarom ik geen 105 zou nemen.
Let dan op bij canyon heb je mechanische en di2 frames.
Mechanische fiets gekocht? Een upgrade is dan lastig.

105 mech kan je toch upgraden naar 105 remmen crank tandwiel icm ultegra di2 shifter en fd en rd?
Wat veel sram force gebruikers doen met een beetje force een beetje etap

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39975
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jan 2019 06:47

Afbeelding
Gaaf kleurtje! Oneindig veel beter dan dat eeuwige sufzwart van Canyon. Goede keuze.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13676
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 jan 2019 09:31

roelw schreef: 23 jan 2019 22:01 Die zelfbouw optie begrijp ik niet goed.
Zelfbouw is altijd duurder als een complate fiets, zeker bij Canyon, en wordt enkel aanbevolen als je iets speciaal of exclusief wilt
De Canyon met Ultegra hebben ook DT Swiss wielen. op mijn CF SL 8.0 staan DT P1800 wielen, gebaseerd op DT350 naven licht afwijkend van de winkelversie want deze hebben een zwarte naaf....
Mwaa dat is toch niet helemaal waar hoor, maar dat licht eraan hoe je gaat kijken. Ik heb het al een paar keer gedaan en gebruik dan november tm januari om aanbiedingen te scoren.

Dan ben je zeker niet duurder en heb je exact wat je wilt.

Mooi die blauwe! strakke fiets, goed gelukt

kharmanist
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11

kharmanist 24 jan 2019 18:35

Janar schreef: 23 jan 2019 23:14
kharmanist schreef: 23 jan 2019 20:57 Ik ben aan het kijken naar een fiets met Ultegra Di2 Disc... jammer dat dit geen optie is bij de Ultimate CF SLX... dan maar naar de Ultimate CF SL gaan kijken;

Ik worstel daar wat met de gewichten:

1. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 zou 7,5kg wegen in M; met wielen die 1.675gr wegen.
2. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero zou 7,7kg wegen in M, met wielen die 1.650gr wegen.

Ik lees dit gewoon af op hun website. Buiten de wielen (en de prijs) zie ik geen verschillen... vanwaar het gewichtsverschil??? Kijk ik ergens over? Muggenziften over 200gram, I know, maar toch :-)
Misschien dat de aero cockpit zwaarder is.

Vind het ook jammer dat de SLX Ultegra Di2 optie verdwenen is.
Zelfde cockpit en nieuw model; dus veronderstel zelfde voorvork...

StevenLenos
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2018 21:10

StevenLenos 25 jan 2019 07:29

(vergeef mij svp als al besproken, maar kon niet vinden)
Ik heb een Endurace cf sl 7 disk (2018) en wil de 4seasons 32 mm gaan rijden. Canyon adviseert tot 30 mm (30?!), maar hebben mensen toch al 32 mm gemonteerd? Gaat dat?

Alvast dank!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39975
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2019 08:50

Waarom zou je 32mm willen?
Less is bore

k33z
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 25 jan 2019 08:57

https://www.youtube.com/watch?v=4zhkU1x0HdM

Hier rijden ze een Endurace CF SLX met CX banden (neem aan 33mm met noppen). Lijkt me dus geen probleem.

StevenLenos
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2018 21:10

StevenLenos 25 jan 2019 15:55

daniel1975 schreef: 25 jan 2019 08:50 Waarom zou je 32mm willen?
Ik wil wat lange (>200 km) toertochten maken, misschien wel door regenachtig Schotland. Vandaar de 4Seasons. 32 mm want meer comfort en minder lek?
Heb mijn GP 4000 28 mm helaas op slecht wegdek toch paar keer stootlek gereden. Weeg 90 kg... (ik weet het ‘klasbakken’ rijden niet lek :-D

roelw
Forum-lid
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 25 jan 2019 16:45

Hoeveel druk zet je in de 28mm? Stootlek wordt vaak veroorzaakt door te weinig druk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39975
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2019 17:00

90kg is niks extreems toch? Iets meer lucht in de banden voorkomt stootlekken prima.
Less is bore

Plaats reactie