Sommige oude modellen hebben een slx voorvork, de nieuwe niet meer. Heb 1% batterij nu dus heb jouw modellen niet nagekeken dus kan zijn dat ik het mis heb...kharmanist schreef: ↑23 jan 2019 20:57 Ik ben aan het kijken naar een fiets met Ultegra Di2 Disc... jammer dat dit geen optie is bij de Ultimate CF SLX... dan maar naar de Ultimate CF SL gaan kijken;
Ik worstel daar wat met de gewichten:
1. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 zou 7,5kg wegen in M; met wielen die 1.675gr wegen.
2. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero zou 7,7kg wegen in M, met wielen die 1.650gr wegen.
Ik lees dit gewoon af op hun website. Buiten de wielen (en de prijs) zie ik geen verschillen... vanwaar het gewichtsverschil??? Kijk ik ergens over? Muggenziften over 200gram, I know, maar toch
Canyon
Die velgen zijn zowel lager als smaller. En de 1800 serie van dt is gebaseerd op de 370 naaf. Dat maakt toch al een verschil. De set die ik nu heb, is te vergelijken met de ER1600 32. En dan heb je nog de baked on decals die je er amper af krijgt en niet de lol van het zelf bouwen.roelw schreef: ↑23 jan 2019 22:01 Die zelfbouw optie begrijp ik niet goed.
Zelfbouw is altijd duurder als een complate fiets, zeker bij Canyon, en wordt enkel aanbevolen als je iets speciaal of exclusief wilt
De Canyon met Ultegra hebben ook DT Swiss wielen. op mijn CF SL 8.0 staan DT P1800 wielen, gebaseerd op DT350 naven licht afwijkend van de winkelversie want deze hebben een zwarte naaf....
Verder kocht ik het frame met een meer dan flinke korting in de outlet. Dat maakt het ineens een stuk interessanter. Uiteindelijk ben ik net zoveel kwijt als wat de ultimate CF sl disc kost als complete fiets. Met het verschil dat die er niet in het blauw is en ik hem nu gelijk precies heb zoals ik hem wil.
Natuurlijk is dit niet voor iedereen. Zelf dit opbouwen is voor mij ook gewoon een deel van de lol.
Let dan op bij canyon heb je mechanische en di2 frames.
Mechanische fiets gekocht? Een upgrade is dan lastig.
105 mech kan je toch upgraden naar 105 remmen crank tandwiel icm ultegra di2 shifter en fd en rd?
Wat veel sram force gebruikers doen met een beetje force een beetje etap
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39975
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gaaf kleurtje! Oneindig veel beter dan dat eeuwige sufzwart van Canyon. Goede keuze.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13676
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mwaa dat is toch niet helemaal waar hoor, maar dat licht eraan hoe je gaat kijken. Ik heb het al een paar keer gedaan en gebruik dan november tm januari om aanbiedingen te scoren.roelw schreef: ↑23 jan 2019 22:01 Die zelfbouw optie begrijp ik niet goed.
Zelfbouw is altijd duurder als een complate fiets, zeker bij Canyon, en wordt enkel aanbevolen als je iets speciaal of exclusief wilt
De Canyon met Ultegra hebben ook DT Swiss wielen. op mijn CF SL 8.0 staan DT P1800 wielen, gebaseerd op DT350 naven licht afwijkend van de winkelversie want deze hebben een zwarte naaf....
Dan ben je zeker niet duurder en heb je exact wat je wilt.
Mooi die blauwe! strakke fiets, goed gelukt
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11
Zelfde cockpit en nieuw model; dus veronderstel zelfde voorvork...Janar schreef: ↑23 jan 2019 23:14Misschien dat de aero cockpit zwaarder is.kharmanist schreef: ↑23 jan 2019 20:57 Ik ben aan het kijken naar een fiets met Ultegra Di2 Disc... jammer dat dit geen optie is bij de Ultimate CF SLX... dan maar naar de Ultimate CF SL gaan kijken;
Ik worstel daar wat met de gewichten:
1. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 zou 7,5kg wegen in M; met wielen die 1.675gr wegen.
2. De Ultimate CF SL Disc 8.0 Di2 Aero zou 7,7kg wegen in M, met wielen die 1.650gr wegen.
Ik lees dit gewoon af op hun website. Buiten de wielen (en de prijs) zie ik geen verschillen... vanwaar het gewichtsverschil??? Kijk ik ergens over? Muggenziften over 200gram, I know, maar toch
Vind het ook jammer dat de SLX Ultegra Di2 optie verdwenen is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 aug 2018 21:10
(vergeef mij svp als al besproken, maar kon niet vinden)
Ik heb een Endurace cf sl 7 disk (2018) en wil de 4seasons 32 mm gaan rijden. Canyon adviseert tot 30 mm (30?!), maar hebben mensen toch al 32 mm gemonteerd? Gaat dat?
Alvast dank!
Ik heb een Endurace cf sl 7 disk (2018) en wil de 4seasons 32 mm gaan rijden. Canyon adviseert tot 30 mm (30?!), maar hebben mensen toch al 32 mm gemonteerd? Gaat dat?
Alvast dank!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39975
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom zou je 32mm willen?
Less is bore
https://www.youtube.com/watch?v=4zhkU1x0HdM
Hier rijden ze een Endurace CF SLX met CX banden (neem aan 33mm met noppen). Lijkt me dus geen probleem.
Hier rijden ze een Endurace CF SLX met CX banden (neem aan 33mm met noppen). Lijkt me dus geen probleem.
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 aug 2018 21:10
Ik wil wat lange (>200 km) toertochten maken, misschien wel door regenachtig Schotland. Vandaar de 4Seasons. 32 mm want meer comfort en minder lek?
Heb mijn GP 4000 28 mm helaas op slecht wegdek toch paar keer stootlek gereden. Weeg 90 kg... (ik weet het ‘klasbakken’ rijden niet lek
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39975
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
90kg is niks extreems toch? Iets meer lucht in de banden voorkomt stootlekken prima.
Less is bore