Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 21 sep 2010 11:07

Ook niet 'vandaag', maar zondag jl., de Tweelandenkoers gereden (Someren-Eind, NL - Kleine Brogel, BE en vice versa). Ben nog ziek van m'n lekke band; werd zo uit de koers gebezemd.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 21 sep 2010 12:43

Gisteren weer een keer naar de Posbank. Helaas de enige bui in de streek toch wel over me heen gehad. Maar los daarvan heerlijk gefietst. Wat is het altijd rustig op de maandag daar. Heerlijk!!!
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 sep 2010 13:10

La Drôme à Vélo V. De Mistral van afgelopen zondag was gisteren al weer verdwenen en het zou 's middags 25 à 26 graden worden. Wat doe je dan? Fietsen!!! Vanuit m'n standplaats ben ik maar eens via een binnenweggetje tussen de wijngaarden door naar de 'rotonde met de kurken' bij St. Pantaleon-les-Vignes gereden. Daarna, met een beetje wind in de rug, ben ik over de hoofdweg naar Valréas gefietst. Vervolgens heb ik net buiten dit stadje de fietsroute gekozen die via de 'oude weg' parallel aan de hoofdweg loopt, om in Grillon te komen. Net vóór Grillon zag ik op een reclamezuil dat een digitale thermometer al 19 graden aangaf, terwijl het nog tien uur moest worden. Na Grillon volgt er nog een klimmetje alvorens je Grignan binnenrijdt. Na iets meer dan een half uur en 15,5 km fietsen, zag ik dat mijn broer in Grignan al op het afgesproken punt stond te wachten. Al klimmend door het stadje, kwamen we vervolgens samen op de weg naar de Col du Colombier. Als er geen Mistral staat, is dit een aardige en niet echt lastige klim die je naar 432 m brengt. De afdaling, met zijn vele bochten, richting Espeluche is ook leuk om te doen. Al voordat we de col bereikt hadden, zei mijn broer opeens tegen mij 'dat heb ik gisteren op TV gezien!'. Hij doelde op een totaal 'geamputeerde' windmolen. En hij vertelde me dat hij afgelopen zondag in het Franse TV-journaal een item had gezien over één van de windmolens hier die was geëxplodeerd. Bewoners in de buurt hadden een enorme knal gehoord en binnen drie minuten was de boel uitgebrand. Toen de 'sapeurs-pompiers' (brandweer) ter plekke waren, konden ze weinig meer uitrichten. Waarschijnlijk is de getroffen windmolen vanwege de harde wind 'op hol' geslagen en hebben de veiligheidsvoorzieningen niet gefunctioneerd. Een eindje verder stond er nog één, met zwartgeblakerde rotorbladen en een duidelijke knik in één van de bladen. Daar is het kennelijk ook niet helemaal goed gegaan!

Geëxplodeerde en uitgebrande windmolen op het Plateau des Claves:

Afbeelding

In Espeluche zijn we afgeslagen richting Allan en in dat dorpje zijn we de D56 opgedraaid. Je klimt op die D56 via een erg mooie en ook erg rustige route naar 319 m, alvorens je afdaalt naar de kruising met de D550 en de D203. We zijn op die kruising eerst linksaf geslagen, om een kijkje te nemen bij het 'Monastère d'Aiguebelle' (monastère = klooster).

Zit 'Le Grimpeur' nu opeens in Rio de Janeiro....?:

Afbeelding

.... nee, dit Christusbeeld staat gewoon bij het 'Monastère d'Aiguebelle':

Afbeelding

De klokkentoren van het 'Monastère d'Aiguebelle':

Afbeelding

Daarna hebben we nog het korte, maar steille klimmetje naar Montjoyer genomen. In dit afgelegen en verstilde dorpje is helemaal niets te beleven, we konden er zelfs geen koffie drinken.

Montjoyer:

Afbeelding

Om te voorkomen dat we al weer snel op ons ontmoetingspunt in Grignan uit zouden komen, hebben we in Montjoyer rechtsomkeert gemaakt en zijn op de eerder genoemde kruising rechtdoor gereden naar Roussas.


Ruïne boven Roussas:

Afbeelding

'Mozaïek' in Roussas, met 'bonjour' in vele talen:

Afbeelding

Na Roussas kwamen we via Les Granges-Gontardes en een klein stukje D458 op de smalle, steil klimmende weg naar het oude en hoog gelegen stadje La Garde-Adhémar. Dit stadje, dat uitziet over de Rhônevallei, is een bezoek zeker waard.


La Garde-Adhémar (gezien vanuit het oosten):

Afbeelding

Église St. Michel (12e eeuw) in La Garde-Adhémar:

Afbeelding

Gezellig terrasje in La Garde-Adhémar:

Afbeelding

Uitzicht (in ZW-lijke richting) over de Rhônevallei vanuit La Garde-Adhémar:

Afbeelding

Na La Garde-Adhémar volgde de deels klimmende en vooral dalende routde door het schitterende Val-de-Nymphes, richting Valaurie. Wij zijn niet doorgereden naar Valaurie, maar hebben bij het golfterrein de weg naar Chantemerle-lès-Grignan genomen. Na dit dorpje ga je nog even een stukje omhoog en daarna volgt een flink stuk dalen naar Chamaret. In Chamaret is mijn broer, na voor hem een tochtje van zo'n kleine 65 km, zijns weegs gegaan en ben ik via Colonzelle weer in Grillon op de doorgaande weg beland. Daar wees de digitale thermometer inmiddels 24 graden aan, doch onderweg voelde het veel warmer aan, dus lag de temperatuur zo hier en daar waarschijnlijk toch nog wel een paar graden hoger! Het was in elk geval perfect fietsweer! Via de fietsroute ben ik weer naar Valréas gereden en daarna heb ik nog even flink 'gas gegeven' tegen 'de bult' op naar Fond-de-Barral. Daar was de 'Braud' al druk in de weer om de druiven te oogsten en had ik exact 93,5 km op de teller staan.

Machinaal druiven oogsten in Fond-de-Barral:

Afbeelding

Dit was weer eens zo'n schitterende tocht, met veel leuke klimmetjes, door een paar van die 'vergeten hoekjes' die je eigenlijk bij toeval moet ontdekken. Puur genieten op de fiets dus!
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 11 jun 2011 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 21 sep 2010 13:24

[quote="Bruco"]Ook niet 'vandaag', maar zondag jl., de Tweelandenkoers gereden (Someren-Eind, NL - Kleine Brogel, BE en vice versa). Ben nog ziek van m'n lekke band; werd zo uit de koers gebezemd.[/quote]

Op de plaatselijke omlopen deed het nog meer pijn. Maar het was wel een leuke koers! Was zelf helaas te laat op de afspraak en moest me tevreden stellen met een plek in de buik van het (toch wel stevig uitgedunde) peloton. De wind tussen de kassen heeft zijn werk naar behoren gedaan!

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 21 sep 2010 14:53

[quote="KaWouter"][quote="Bruco"]Ook niet 'vandaag', maar zondag jl., de Tweelandenkoers gereden (Someren-Eind, NL - Kleine Brogel, BE en vice versa). Ben nog ziek van m'n lekke band; werd zo uit de koers gebezemd.[/quote]

Op de plaatselijke omlopen deed het nog meer pijn. Maar het was wel een leuke koers! Was zelf helaas te laat op de afspraak en moest me tevreden stellen met een plek in de buik van het (toch wel stevig uitgedunde) peloton. De wind tussen de kassen heeft zijn werk naar behoren gedaan![/quote]

Ik was daar ook! De plaatselijke omlopen waren killing, maar ik kon me nog net bij de kopgroep voegen. Weer een zesde stek. Lijkt of ik er een abonnement op heb. In ieder geval was dit een zesde stek waar ik wel trots op ben.

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 21 sep 2010 14:56

[quote="Arepol"]

Ik was daar ook! De plaatselijke omlopen waren killing, maar ik kon me nog net bij de kopgroep voegen. Weer een zesde stek. Lijkt of ik er een abonnement op heb. In ieder geval was dit een zesde stek waar ik wel trots op ben. [/quote]

samen met die duitser van een turf hoog die in de Rogtour het peleton in de luren legde naar de kopgroep gereden?

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 21 sep 2010 15:01

[quote="KaWouter"][quote="Arepol"]

Ik was daar ook! De plaatselijke omlopen waren killing, maar ik kon me nog net bij de kopgroep voegen. Weer een zesde stek. Lijkt of ik er een abonnement op heb. In ieder geval was dit een zesde stek waar ik wel trots op ben. [/quote]

samen met die duitser van een turf hoog die in de Rogtour het peleton in de luren legde naar de kopgroep gereden?

[/quote]

Nee, Gottfried zat al in de voorste groep, ik reed later met iemand in rood/wit (die gelukkig wel wat lengte had ;) ) naar de achtervolgende groep. We pakten de eerste groep pas in de laatste ronde terug.

Met die duitser wil je trouwens niet in de aanval zijn, je doet dubbele kopbeurten...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27922
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 sep 2010 17:57

Schitterend weer vandaag, ideaal voor een ritje dus!

Groningen - Garnwerd - Feerwerd - Ezinge - Saksum - Houwerzijl - Zoutkamp - Wad - Noordpolderzijl - Warffum - Baflo - Winsum - Adorp en vanaf daar via Paddepoelsterbrug weer Groningen in.

Goed voor 86 km :)

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 21 sep 2010 20:36

Even via de Posbank naar de Italiaanseweg en weer terug. Heerlijk!
Net geen 100km

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 21 sep 2010 23:41

Het was vanavond mooi fietsweer. Zat 17:20 op de fiets en dan kan je nog net 2,5 uur fietsen, kan nog mooi zo na werktijd. Even genieten van waarschijnlijk de laatste avonden met temperaturen geschikt voor korte mouwen/broek
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 21 sep 2010 23:50

1 uur rondjes draaien op papendal. AU.

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 22 sep 2010 21:35

Eigenlijk geen tijd vandaag maar het was echt te mooi weer. Snel een miniatuur-rondje gemaakt. Slechts 36km.

Afbeelding

Plaats reactie