Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cyclocross fietsen

Mr.Salsa
Forum-lid

Mr.Salsa 08 okt 2015 07:58

ProTon schreef:Hoi Mr.Salsa, welkom op het forum, met dat bedrag zou ik op marktplaats gaan kijken, daar heb je echt wel een mooi fietsie voor.
Let wel op de juiste maat (koop hem niet te groot).
Dat is ook een optie maar dan loop ik natuurlijk tegen het probleem aan: waar let je op, welke onderdelen zijn goed of juist niet. Gelukkig ken iemand die goed thuis is in MTB en misschien kan hij mee.

Mr.Salsa
Forum-lid

Mr.Salsa 08 okt 2015 08:02

Ernie C. schreef:http://www.evanscycles.com/products/pin ... e-ec071305

Ik heb de Two en die bevalt prima. Aangezien ik Sora 3500 ook best goed vind (zeker voor het geld), lijkt mij dit ook een leuke optie. Helaas heeft niet zo'n opvallend kleurtje als de andere modellen.

Het nadeel van tweedehands is dat er nog niet zoveel aanbod met schijfremmen is. Dat lijkt mij wel een dikke pre bij het beoogde gebruik.
Nu hou ik toevallig wel van matzwart dus dat komt goed uit. Ik begrijp dat je de two ook via deze site hebt gehaald? Geen hoge verzendkosten en/of import kosten?

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 08 okt 2015 09:10

Mr.Salsa schreef:

Ik heb de Two en die bevalt prima. Aangezien ik Sora 3500 ook best goed vind (zeker voor het geld), lijkt mij dit ook een leuke optie. Helaas heeft niet zo'n opvallend kleurtje als de andere modellen.

Het nadeel van tweedehands is dat er nog niet zoveel aanbod met schijfremmen is. Dat lijkt mij wel een dikke pre bij het beoogde gebruik.
Nu hou ik toevallig wel van matzwart dus dat komt goed uit. Ik begrijp dat je de two ook via deze site hebt gehaald? Geen hoge verzendkosten en/of import kosten?
Ik heb hem ook onderweg.
Verzending kost 25 euro en het is binnen de EU dus geen import kosten ;-)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 08 okt 2015 11:47

beeb schreef:
ProTon schreef:Ik zie de foto's van beeb niet :cry:
Werkt dit? https://drive.google.com/open?id=0B2Vnx ... 0I1MWsyY0U
Yep, dit werkt, en idd een erg gave crosser, mijn vrouw heeft een doekje voor me gehaald, het kwijl liep uit mijn mond :mrgreen:

Mr.Salsa
Forum-lid

Mr.Salsa 18 okt 2015 17:20

Hoi Ernie,
ik moet zeggen die Pinnacle Arkose One spreekt met nog steeds erg aan. Alleen kom ik nu een alternatief tegen van Ridley: https://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fra ... -2015.html
Hoe staat deze tegenover de Pinnacle?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 okt 2015 18:30

Dat is ook een prima fietsje. Zelf had ik voor de Arkose een Crossbow. De Arkose heeft een iets mee relaxte geometrie waardoor hij een tikje stabieler is. en heeft een sloping frame. Dat is iets veiliger in het terrein omdat je niet zo snel met je zaakje op de stang klapt. De X-Bow is dan meer handiger op de schouder te nemen. De specs verschillen niet zoveel. De Arkose heeft wel een full carbon vork terwijl de X-Bow een aluminium vorkbuis heeft.
Campagnolo Ultra Dork

meuk
Forum-lid

meuk 25 okt 2015 19:44

ik fiets al jaren op de weg, maar overweeg om 's winters ook te gaan cyclocrossen. Op cyclocrossgebied echter een complete noob... Hierover een aantal vragen:

1. Wat zijn de mogelijkheden in Nederland voor veldrijden? Zijn er ook parcoursen (bij voorkeur omgeving Utrecht) zoals er trails zijn voor mountainbikes? Of gebruiken jullie die trails ook? Zijn er ook toertochten of wordt het dan vooral wedstrijden van de KNWU?

2. Is een cyclocrossfiets ook te gebruiken voor woon-werk verkeer? Ik neem aan dan met andere banden!?

3. Als ik een cyclocross fiets koop, zal het budget tussen de 1500 en 2000 euro zijn. Nu ben ik niet echt bekend met cyclocross fietsen, dus zijn jullie tips en suggesties meer dan welkom. Ik heb geen concrete wensen, behalve misschien hydraulische schijfremmen, maar ook dat is geen must (ben overigens wel benieuwd naar wel of niet hydraulisch :) ). Op de weg rijd ik al jaren Canyon, dus daar ging mijn eerste zoektocht ook naar uit:
- Canyon Inflite AL 9.0 (https://www.canyon.com/nl/road/inflite/ ... l-9-0.html)
Hoe verhoud deze zich tot Trek, Sensa, Cannondale, Kona, Ridley, Cube, Rose of Giant? Of kort en (ja, ik weet het) wel heel algemeen gevraagd, welk merk en type heeft jullie voorkeur binnen de 2000 euro grens?

Alvast dank voor jullie reacties.

Harryfietst
Forum-lid

Gebruikersavatar Harryfietst 25 okt 2015 20:57

Ik kan het je aanraden! Erg leuk om te doen.
Over je vragen:
1: alles waar je met de atb kunt rijden hier in NL kan ook met de crosser. Zowel vaste routes als toertochten. Alleen mul zand is lastig.
2: yep. Setje extra wielen is handiger
3: check mijn overdenkingen-topic eens: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=74126

meuk
Forum-lid

meuk 25 okt 2015 21:07

Thanks. Ga ik lezen.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 25 okt 2015 22:18

Er zijn ATB-parkoersen die zo steil zijn, dat ik ze niet fietsend met de crosser op kom. Steile afdalingen met een starre voorvork is ook geen pretje. Die kan ik als een crosser lopend gaan afleggen, maar dat is niet de lol die ik zoek.
Wat voor parkoers er precies bij jou in de buurt ligt, weet ik niet.

JoostG
Forum-lid

JoostG 26 okt 2015 07:00

In de omgeving heb je de tracks van Lage Vuursche, Soest en Zeist en die zijn allemaal erg goed te doen met de crosser.
Verder zijn bijna alle natuurgebieden rond Hilversum, Bussum en Laren in bezit van GNR: daar mag je op alle paden fietsen. Daar kan je lekker je gang gaan.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Danny091283
Forum-lid

Danny091283 30 okt 2015 09:08

Fiets anders eens met mij mee. Ik kom uit Soest en ben sinds 2 maand bezig op een cyclocrosser. Ik ben pas 2 maand sowieso aan het fietsen, maar leer de buurt nu wel goed kennen. Het lijkt me sowieso leuk om eens samen met iemand te gaan.
Ik heb mijn cx gekocht bij 12gobiking in Gouda. Ik kan hun best aanraden door het erg grootte assortiment.

Plaats reactie