Pagina 140 van 491

Geplaatst: 08 jan 2011 20:00
door adriaanh
Sharkman 1 schreef:Was meteen ook het laatste Ti expiriment in het peloton, boek was meteen dicht.


Driving Force Logistics-Cyclingnews-Litespeed (Team DFL Cyclingnews) reed desondanks het gesloten boek in 2007 op Litespeed Siena's.:)

Geplaatst: 08 jan 2011 20:26
door litespeed
wido schreef:Was uiteraard geen echt kleurverschil, maar het verschil tussen metaal dat tien jaar lang onder dikke plastic stickers beschermd zat en anderzijds metaal dat een tiental jaren door weer en wind en fietser(s) mishandeld was.
Titanium dat blootgesteld is aan zuurstof verandert wel degelijk van kleur. Onder de sticker kan uiteraard geen zuurstof komen en dus ontstaat kleurverschil.

Geplaatst: 08 jan 2011 21:04
door kevin1978
adriaanH schreef:
Sharkman 1 schreef:Was meteen ook het laatste Ti expiriment in het peloton, boek was meteen dicht.


Driving Force Logistics-Cyclingnews-Litespeed (Team DFL Cyclingnews) reed desondanks het gesloten boek in 2007 op Litespeed Siena's.:)


Siena's zijn dan ook superframe's. K heb er zelf één en volgens mij kun je er perfect wedstrijden mee rijden... (K heb ooit ook competitiewielrennen gedaan, dus k weet wel min of meer waarover het gaat...)

Geplaatst: 08 jan 2011 22:06
door sharkman113
Klopt, maar de meeste hebben geen echte wedstrijdgeomtrie en dat was ook het probleem van Litespeed indertijd bij aanvang tegenaan liep.
Reden waarom je Ti nooit meer in het profpeloton zult zien is dat sponsoring wel moet leiden tot inkomsten en daar zit het probleem (te arbeidsintensief, te duur en simpelweg te lage verkoopcijfers om de investeringen terug te verdienen).

In principe kan een goede renner met de huidige UCI regels zelfs op staal nog prima wedstrijden rijden. De reden voor carbon en een beetje alu zijn gewoon marketingtechnisch en boekhoudkundig bepaald.

Geplaatst: 08 jan 2011 22:35
door rodekool
hoe zit dat eigenlijk met die "levenslange" garantie?Mijn Arenberg frame is gloednieuw,is nog nooit gemonteerd geweest maar intussen wel al 10j oud,het was een frame dat in de fietsenwinkel blijven hangen is,die fietsenwinkel wordt gerund door een ex-mechanieker van het Lotto-team die indertijd dat Lotto met Litespeed reed enkele frames verkocht heeft aan particulieren maar zonder echt erkend dealer te zijn. Registratie van het aangekochte frame op de Litespeed site lukt probleemloos maar bij navraag betreffende de eventuele garantie claim in geval van problemen bij Steve Dunn sales&operations werd ik eerst afgescheept dat ik niet de eerste eigenaar zou zijn en bij verdere navraag kreeg ik gewoon geen antwoord meer."Levenslang " is dus zeer betrekkelijk

Geplaatst: 09 jan 2011 12:22
door sharkman113
Levenslang slaat op het leven van een gemiddeld fietsframe en dus geen mensenleven. Bij een carbonframe zal dit op 7 jaar zitten, titanium wellicht 10 jaar (vanaf dag verkoop) maar meer in ieder geval niet. (in het Nederlands recht kent men ook zoiets als de naar redelijkheid te verwachten levensduur. Gaat een produkt korter mee dan heb je recht op het vergoed krijgen van minimaal een redelijk deel van de kosten.

Arensberg is zo'n sterk frame (dikke buizen) dat problemen simpelweg niet te verwachten zijn.

Hulp gezocht.

Geplaatst: 09 jan 2011 14:27
door aaroncatteeuw
Het is dus een Van Tuyl geworden voor de prijs van € 395.
Zijn er hier tita rijders met een Van Tuyl die eventueel wat foto' hebben?
Een Chorus 11 speed komt er al zeker op maar voor de rest weet ik totaal niet wat ik erop zal zetten.
Alles wit of alles zwart of toch zwart met een beetje rood (kabels nokon) ik weet het echt niet.
Ik zocht al het forum af maar ik zie enkel fietsen afgemonteerd in het zwart.

Graag had ik jullie mening geweten en liefst met enkele voorbeeld foto's als dat kan.

Aäron.

Geplaatst: 09 jan 2011 16:05
door delsol
Hij is niet van mij,persoonlijk zou ik de stickers eraf halen.
[img=http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/7b ... ih0w==.jpg]

Geplaatst: 10 jan 2011 01:04
door morel
Sharkman 1 schreef: Reden waarom je Ti nooit meer in het profpeloton zult zien is dat sponsoring wel moet leiden tot inkomsten en daar zit het probleem (te arbeidsintensief, te duur en simpelweg te lage verkoopcijfers om de investeringen terug te verdienen).


Juist, volgens mijn leverancier van Litespeed heeft de "American Bicycle Group" toen Lotto er mee reedt zijn omzet meer dan verdubbeld.
Waar die fietsen aan de man gebracht zijn (USA of Europa) laat ik in het midden en is ook niet zo belangrijk.
Het fijt is dat het wel werkt als er een profploeg mee koerst.

Het probleem is echter dat de prof-ploegs tegenwoordig niet meer content of tevreden zijn met een container frames maar die willen er nog enkele € 1,000,000en bovenop, kijk en dat is de grootste reden dat een klein titanium merk moet afhaken.
Maar volgens mij niet omdat het materiaal zo slecht en/of slap is.

Grtz,
morel.

Geplaatst: 10 jan 2011 09:26
door kevin1978
Mijn gedacht Morel!

Ik denk dat een frame nog altijd een persoonlijke belevenis is, de ene vindt dit leuk en de andere dat, mocht je iedere prof zijn zin laten doen, dan heeft een ploeg evenveel verschillende fietsen (merken) als renners waarschijnlijk...

Wat ik wel nog weet is dat de Kortrijkse Groeningespurters bij de jeugd en beloften met Litespeed reden (zelfde periode als Lotto) en dat bijna iedereen met kwijl in zn mond zat te kijken naar hun fietsen. (De meeste reden toen nog met aluminium racers). Ik denk dat het voor de mannen van Kortrijk al een psychologisch voordeel was om gewoon met die frames te koersen...

Je kan ook moeilijk een frame van 2000 vergelijken met een frame van nu. Dat zijn appels en peren vergelijken.

Ik vind Titanium gewoon mooi en exclusief (veel exclusiever dan het gemiddelde (carbon) frame waar een prof mee rijdt en hopelijk blijft dat nog wat zo).

Ik denk trouwens ook dat als je een Shleck of een Contador op een Litespeed Siena zet met een degelijke groep, wielen, etc, dan rijden die evengoed top 3 in de Tour de France... maar zoals reeds gezegd is dat voor Litespeed onbetaalbaar (is Trek niet de enige echte sponsor van Team Luxemburg? Litespeed kan dat gewoon niet betalen...)

Dus als besluit, ik vind Litespeed (Titanium) mooi (ik ben ervan beginnen dromen toen Lotto ermee reed en nu heb ik er één), een ander vind Colnago mooi (ik vind dat trouwens ook niet lelijk), dus iedereen heeft zijn voorkeur en als je op een fiets rijdt waarvan je zelf denkt: zie mij hier rijden op dit prachtig ding, dan rij je gewoon 2 km/u sneller, ook als is dat ding zo slap als een vaatdoek...

Geplaatst: 10 jan 2011 20:26
door Le Grimpeur
kevin1978 schreef: ...Dus als besluit, ik vind Litespeed (Titanium) mooi (ik ben ervan beginnen dromen toen Lotto ermee reed en nu heb ik er één), een ander vind Colnago mooi (ik vind dat trouwens ook niet lelijk), dus iedereen heeft zijn voorkeur en als je op een fiets rijdt waarvan je zelf denkt: zie mij hier rijden op dit prachtig ding, dan rij je gewoon 2 km/u sneller, ook als is dat ding zo slap als een vaatdoek...

+1. Een ieder rijdt IMHO met het meeste plezier op een frame waar hij/zij zich het prettigst op voelt, ongeacht of dat nu staal, carbon, aluminium of titanium is (geef mij maar titanium en daarna staal...;)).

Geplaatst: 11 jan 2011 19:47
door sider
http://www.scholten-wielersport.nl/show ... px?ID=1116

kwam deze tegen op mp. Kan iemand mij hier iets over vertellen. Is het de moeite waard om nog een aantal jaren intensief op te rijden??

Lijkt me een litespeed van voor 2000.

Wil fiets dan evt. opbouwen met nieuwe ond. om te gebruiken voor toertochten, trainingen e.d.