Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Tja als er zon scheur in het carbon zit dan is ie in 2 en
Grtz; mtbfool
Grtz; mtbfool
Ik heb door middel van een persoonlijk bericht de site opgevraagd bij Natres.natres schreef:Is gewoon een Chinese tradingcompany die de kale frames koopt en zelf de frames gelakt (als Merckx) aanbiedt.
Dit gebeurt ook met de replica Pinarello's. Tradingcompanys kopen de ongelakte frames en spuiten ze zelf af als bv.Pinarello of Bianchi.
Zoals aaaaa, bbbbb ,cccccc. En zo zijn er nog tientalle aanbieders.
Modbreak: namen veranderd. Géén aanbieders van namaak noemen, dank u.
Deze heeft hierop direct greageerd, waarvoor mijn dank.
Ik vind het trouwens onzin dat de moderator deze links verwijderd.
Is de enigste juiste. Nu nog in de kledingtopic de links verwijderen en ik ben helemaal contentedison schreef:natres schreef: Ik vind het trouwens onzin dat de moderator deze links verwijderd.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Ik heb wel eens wielrenkleding gekocht in een bekende Nederlandse fietsshop. In het boordje van het shirt stond : "made in China".flores schreef:Is de enigste juiste. Nu nog in de kledingtopic de links verwijderen en ik ben helemaal contentedison schreef:natres schreef: Ik vind het trouwens onzin dat de moderator deze links verwijderd.
Kocht ook een keer via Aliexpress een wielrenshirt uit China. In het boordje stond: "made in Italy".
Snap jij het nog?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik post ook in het Trek topic en in het Pinarello topic, maar waarom is dit relevant voor jou?amclassic-fan schreef:Ja die Chinezen zijn de boel aan 't flessen en zetten er ook een niet kloppend label in. Waarom post jij eigenlijk enkel in dit topic??
Doe ik iets strafbaars?
Heb ik je beledigd?
Geef ik onjuiste informatie?
Bevalt mijn gezicht je niet?
Waarom je pijlen telkens op mij gericht?
Op mijn privéberichten reageer je niet.
Je zou denken dat een moderator neutraal moest zijn.
Je zet hier wel de toon, en die is negatief en op de persoon gericht en niet op de informatie die ik geef.
Laatst gewijzigd door natres op 27 sep 2011 13:42, 4 keer totaal gewijzigd.
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
'Made in China' impliceert niet per se dat iets namaak is en zoals Amclassic-fan schrijft impliceert 'made in Italy' niet per se dat het in Italie gefabriceerd is. Het gaat om het jatten van een ontwerp, niet waar iets wel of niet gemaakt is.[/quote]
Oké, er wordt veel gerommeld dus, maar ik heb het hier niet over nepkleding of jatten van een ontwerp maar over echte (dure) merkkleding.
Oké, er wordt veel gerommeld dus, maar ik heb het hier niet over nepkleding of jatten van een ontwerp maar over echte (dure) merkkleding.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tuurlijk wordt er veel dure kleding/spullen in China geproduceert. Wat is nu je punt?
Less is bore
Oké, er wordt veel gerommeld dus, maar ik heb het hier niet over nepkleding of jatten van een ontwerp maar over echte (dure) merkkleding.[/quote]natres schreef:'Made in China' impliceert niet per se dat iets namaak is en zoals Amclassic-fan schrijft impliceert 'made in Italy' niet per se dat het in Italie gefabriceerd is. Het gaat om het jatten van een ontwerp, niet waar iets wel of niet gemaakt is.
Laten we even wel wezen: de Italianen hebben het relabellen uitgevonden. Chinezen maken wat de klant vraagt en trekken zich niets aan van oorsprongscertificaten etc. De Italianen nemen de moeite nog om de papierwinkel te flessen......
"Made in" zou iets moeten zeggen over de toegevoegde waarde die aan het product toegevoegd is. Machines die in onderdelen naar Nederland komen, hier in elkaar gezet worden zijn vervolgens "Made in the Netherlands".
Twitter: @rbruijns
Wie ben jij om te bepalen wat juist is of niet?flores schreef:Is de enigste juiste. Nu nog in de kledingtopic de links verwijderen en ik ben helemaal contentedison schreef:natres schreef: Ik vind het trouwens onzin dat de moderator deze links verwijderd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Er is een tijd geleden besloten door FIETS om hier geen replica's te tonen of directe verwijzingen naar producenten hiervan.
Wij zijn als moderatoren gevraagd om hier op te letten en dat doen wij dus ook. Linkjes/fotos worden dus gewoon verwijderd, met opgave van reden. Die discussie gaan we hier niet nogmaals voeren, is al eerder gedaan.
@natres: na de grote migratie naar het PHBB-forum heb je weer de mogelijkheid gekregen om jezelf opnieuw aan te melden. Lijkt mij verstandig dat je die onverwachte 2e kans gewoon gebruikt en niet weer steeds verder probeert de grens op te rekken zoals de vorige keer (foutieve informatie, nep-discussies met je meerdere eigen alterego's, etc.).
Wij zijn als moderatoren gevraagd om hier op te letten en dat doen wij dus ook. Linkjes/fotos worden dus gewoon verwijderd, met opgave van reden. Die discussie gaan we hier niet nogmaals voeren, is al eerder gedaan.
@natres: na de grote migratie naar het PHBB-forum heb je weer de mogelijkheid gekregen om jezelf opnieuw aan te melden. Lijkt mij verstandig dat je die onverwachte 2e kans gewoon gebruikt en niet weer steeds verder probeert de grens op te rekken zoals de vorige keer (foutieve informatie, nep-discussies met je meerdere eigen alterego's, etc.).
Less is bore