Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 16 jun 2009 20:28

En hij is binnen. Ziet er goed uit. Wel minder mooi dan mijn huidige Cannondale maar dat kan natuurlijk ook niet anders voor de prijs. Doel is dan ook een gooi en smijt fietsje voor de koersen. Heb nu alleen wel het idee dat het wit van de voorvork iets afwijkt van het wit van de rest van het frame. Ga dat nog ff goed bekijken, als het storend is dan neem ik contact op met Canyon. Meer mensen deze ervaring (met de pearl white AL)?

Zal deze week ook wat foto's posten

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 16 jun 2009 23:31

nop geen ervaring..
Heb dan ook geen al maar een cf en geen 2009 maar 2008 versie.. En dit probleem ken ik niet??
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 17 jun 2009 20:06

Alp d'Huez53:15 schreef:En hij is binnen. Ziet er goed uit. Wel minder mooi dan mijn huidige Cannondale maar dat kan natuurlijk ook niet anders voor de prijs.

Voilà. Gefeliciteerd, van iemand die ook meer gesteld is op 'Dales dan op Canyons.

Inmiddels heeft de Witte Furie ook 'écht' koersgeweld mogen smaken. Uit mijn laatste Tuesday Terror verslag:
Net als afgelopen zondag geeft de postorderbruid geen krimp (het zij haar geraden ook). Die Steifigkeitswerte en das agile Handling zijn toch wel ergens goed voor: Carbonneke geeft me nét dat beetje meer punch en Moraal (om de finesse in het ge-upgrade Italiaanse schakelen nog maar te zwijgen). Ook op de Bult, in échte competitie, staat zij haar Fräulein. Ik kan en mag het niet kwantificeren, maar zij maakt mij wel degelijk... ehhh... sneller.

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 19 jun 2009 17:26

Mooi is dat he, dat je moraal krijgt van een nieuwe fiets en daar net een tikje harder van gaat rijden...

Bruco, merk je echt dat de Ultimate CF zo stijf is? Ik zit een beetje te twijfelen namelijk. Ik ga komende winter een fiets opbouwen en ben nu bezig Chorus onderdelen te verzamelen. Ik twijfel nu even tussen de Ultimate CF en de Trek Madone 5.2 pro, die laatste kan ik als frame voor ongeveer duizend euro krijgen. Ik weeg 66 kilo en ben bang dat die Canyon alle kanten op gaat stuiteren met Zonda's eronder. Fiets zal vooral voor toertochten/cyclo's ( LBL, Marmotte) gebruikt gaan worden en af en toe een trainingswedstrijdje om snelheid in de benen te krijgen, zeker geen criteriums ofzo.

Ik heb het idee dat de Trek comfortabeler zal zijn, ben benieuwd naar jouw ervaringen op slecht wegdek met de Canyon.

janfiets
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mar 2009 22:48

janfiets 19 jun 2009 19:29

Ik heb een vraag over dat PPS van Canyon, ik hoor hier vaak mensen klagen dat ie iets te groot aangeeft. Zelf heb ik mijn maten ingevoerd (174cm, bbl: 78cm, bovenlichaam: 67cm en armen 57cm) en dan komt er als advies maat 52 uitrollen. Dit lijkt me wel erg klein en heb ook al van iemand anders gehoord dat ik eerder 54/56 moet hebben. Is dat PPS nou zo slecht?

En nog een vraag: hoelang is de gemiddelde levertijd bij Canyon?
Fiets hem erin!

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 19 jun 2009 23:42

Iemand trouwens al ervaring met dat testcenter in Limburg?

geertiorix
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2008 23:35

geertiorix 20 jun 2009 00:50

Ik ben in Limburg al een fiets gaan testen ja.
Ik vond dat het goed geregeld was daar.

Ik wou de Ultimate CF testen en heb een paar dagen op voorhand een afspraak gemaakt telefonisch. Binnenkort gaat dat blijkbaar ook via het internet.

Ik kwam op tijd aan en had die fiets meegekregen samen met een GPS om hem te testen. Het was een rit van ongeveer 35-40 Km over een erg mooi parcours. Je kon kiezen uit 3 verschillende parcours: licht, middel en zwaar.
Daar ik nog nooit geklommen had koos ik voor de lichtste en daar was ik achteraf ook erg blij om want het is daar toch behoorlijk heuvelachtig in Limburg met enkele stevige klimmetjes. Het weer had ik echter wel niet mee, jammer!
En in Heerlen centrum is het iets minder leuk fietsen, nogal druk.
De GPS is ook een beetje wennen in het begin.

Achteraf was er ook nog tijd voor wat vragen en uitleg.
De fiets is trouwens goed bevallen.

@Janfiets:
De reden dat ik die ging testen was omdat ik mijn andere Canyon te klein gekocht heb. Zeer vervelend.
Het feit dat ik die te klein besteld had ligt volgens mij bij het nemen van mijn maten en het niet hebben van een andere racefiets die ik anders als voorbeeld voor de maten had kunnen nemen.
Ik heb mij achteraf in Heerlen laten opmeten en die meten toch iets andere waarden dan dat ik mat.
Wanneer ik mijn bbl mat kwam ik rond de 88-89 uit. Zij kwamen op 92!
Dus laat je goed opmeten zou ik zeggen want de verkeerde maat bestellen is erg vervelend.

Ik had eerst een Roadlite 58 en ga nu voor de Ultimate CF 62.
Ik laat die fiets volledig overzetten want ik kon die niet meer inruilen omdat ik er al teveel op gereden had.
Ik heb een kader uit de outlet besteld nu.

afth
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2009 00:49

afth 20 jun 2009 01:07

Janfiets,

ik ben blij u te kunnen helpen. Ter vergelijking mijn maten na een professionele meting:
lengte: 175
bbl 80,5
romplengte 63
lengte armen: 64.
Ik heb een canyon maat 52 en die zit als gegoten. De maat is optisch en geometrisch perfect voor mij. Heb de stuurpen wel veranderd naar 100.

Een 54 zou misschien nog kunnen, een 56 is uitgesloten.

lyot
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 28 mar 2005 15:10

lyot 20 jun 2009 11:10

a.herrebout schreef:Mooi is dat he, dat je moraal krijgt van een nieuwe fiets en daar net een tikje harder van gaat rijden...

Bruco, merk je echt dat de Ultimate CF zo stijf is? Ik zit een beetje te twijfelen namelijk. Ik ga komende winter een fiets opbouwen en ben nu bezig Chorus onderdelen te verzamelen. Ik twijfel nu even tussen de Ultimate CF en de Trek Madone 5.2 pro, die laatste kan ik als frame voor ongeveer duizend euro krijgen. Ik weeg 66 kilo en ben bang dat die Canyon alle kanten op gaat stuiteren met Zonda's eronder. Fiets zal vooral voor toertochten/cyclo's ( LBL, Marmotte) gebruikt gaan worden en af en toe een trainingswedstrijdje om snelheid in de benen te krijgen, zeker geen criteriums ofzo.

Ik heb het idee dat de Trek comfortabeler zal zijn, ben benieuwd naar jouw ervaringen op slecht wegdek met de Canyon.



Het is een grote misvatting te denken dat die Canyons niet comfortabel zijn. Dat zijn ze namelijk wel degelijk !

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 20 jun 2009 13:52

Hier alvast een eerste foto van het frame dat ik deze week binnengekregen heb. Heb er alvast het zadel en het stuur + wielen opgezet. Nu wachten op de rest van de onderdelen.

[img=http://img197.imageshack.us/img197/8577/dsc09895u.jpg]

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 20 jun 2009 14:19

Jammer eigenlijk dat ze de dikke lasrupsen niet glad maken als bij Cannondale. Dan zou het frame nog mooier zijn!
Niets is wat het lijkt..

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 20 jun 2009 14:54

Echt wit! Ik ben benieuwd naar je rij-ervaring, maar dat gaat nog even duren begrijp ik.

@lyot: heb jij een CF of AL?

Ik dacht altijd dat ik stijfheid heel belangrijk vond, maar heb nu een comfortabeler wielsetje, handgespaakt, en dat is toch wel lekker op lange tochten. Ik meen hier en daar te hebben gelezen dat de Canyons vooral knalhard zijn, en dan met name de alu frames...
Gelukkig ga ik pas in de winter een nieuw frame kopen, nog even om na te denken.

Plaats reactie