![Afbeelding](http://i61.tinypic.com/xat2sl.jpg)
Is wel een hele vooruitgang t.o.v. mijn Trek 1.2
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Enkel jij kan beoordelen of je met een 21 cm balhoofd de drop aan kan.tallguy schreef:Ik zie inderdaad zeer scherpe prijzen staan op de websitescottpch schreef:De Vos heeft inmiddels een lading Kuota's staan en hangen, vooral de Kharma heeft ie op voorraad, evenals de Kuraro en Korsa..
Zijn er forumleden die toevallig een xxl kharma rijden? Op basis van het geometry overzicht op internet zie ik (helaas) een balhoofdbuis lengte van 21cm. Dat levert denk ik met een binnenbeenlengte van 99cm een aardige drop. Of valt dat in praktijk wel mee?
Ben erg benieuwd of iemand zijn ervaring hierover kan delen.
Bedankt voor je feedback. Na een kortstondig telefoontje met Vos om te vragen of er een xxl op voorraad was werd mij al direct duidelijk dat ik daar geen fiets wil kopen. Enorm marktkoopman gehalte en na een paar uur de gedachten te laten bezinken en logisch nadenken is het geen verstandige keuze om uberhaupt naar een kleiner frame te kijken.Lcsmet schreef:Enkel jij kan beoordelen of je met een 21 cm balhoofd de drop aan kan.tallguy schreef:Ik zie inderdaad zeer scherpe prijzen staan op de websitescottpch schreef:De Vos heeft inmiddels een lading Kuota's staan en hangen, vooral de Kharma heeft ie op voorraad, evenals de Kuraro en Korsa..
Zijn er forumleden die toevallig een xxl kharma rijden? Op basis van het geometry overzicht op internet zie ik (helaas) een balhoofdbuis lengte van 21cm. Dat levert denk ik met een binnenbeenlengte van 99cm een aardige drop. Of valt dat in praktijk wel mee?
Ben erg benieuwd of iemand zijn ervaring hierover kan delen.
Ik heb een bbl van 94 cm en ben na enkele nekhernias en andere rug problemen overgestapt op een Roubaix met 24 cm balhoofd, 4 cm conische spacers en hou dan een drop van een cm of 6.
Is mijn positie de norm?
Nee, totaal niet.
Maar het is wel een voorbeeld om aan te tonen dat iemand anders onmogelijk kan bepalen wat jij wel of niet aan kan.
Succes nog.
Die heb ik ook, dan wel model 2014tallguy schreef:....
Inmiddels heb ik een order geplaatst voor een Roubaix Sport sl4 2015 (dat ook de eerste keuze was) en nu is afwachten totdat deze wordt uitgeleverd. Maatje 61 wordt op zijn vroegst midden/eind oktober verwacht.
Je zou Marc Roelofs kunnen vragen op de van nispenstraat is Kuota dealer geweest.maar kan alles leveren.Transalp2011 schreef:Wie o wie weet waar ik in de regio Arnhem een Kuota dealer kan vinden. De officiële kuota pagina geeft me niet de mogelijkheid deze te zoeken. Vandaag op de bikemotion geweest en de kiral is wel blijven hangen als een potentiële nieuwe fiets. Alvast bedankt voor de reacties
Het frame lijkt me een Karma van enkele generaties geleden.Soap schreef:Is dit origineel? Zoek nog een pekel fietsje![]()
Zo even een update, ik krijg een nieuw frame. Het heeft een tijd geduurd maar ik heb er de hele zomer op kunnen doorfietsen.muthill schreef:@MarcFaFo, al in het bezit van het nieuwe frame? Ik heb gisteren ook een scheurtje geconstateerd op dezelfde plek, andere zijde....
Leuk te lezen dat je voor Kuraro gaat.Veel plezier met het opbouwen en foto's van het proces tijdens de bouw is altijd leuk. Ik vind het nog steeds een heerlijke fiets. Mooie balans tussen stijf en comfort.muthill schreef:Zo even een update, ik krijg een nieuw frame. Het heeft een tijd geduurd maar ik heb er de hele zomer op kunnen doorfietsen.muthill schreef:@MarcFaFo, al in het bezit van het nieuwe frame? Ik heb gisteren ook een scheurtje geconstateerd op dezelfde plek, andere zijde....
De Kharma is niet meer leverbaar in mijn maat en kreeg daarom het voorstel om te wachten op de modellen 2015, of om voor de Kuraro te gaan.
Na wat wikken en wegen heb ik toch voor de Kuraro gekozen. De kleuren van de opvolger van de Kharma, de Kryon, vond ik wat minder.
Ik ga het frame komende week ophalen, en dan lekker van de winter opbouwen.